KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Afgelopen week heerlijk gereden door Dtsl. en vanwege de hitte het ruitje verwijderd, echt top zo👍

Ja dan pak je wel wat meer wind
Is toch lekker met die hitte



Ik ben maar proef gaan rijden op een 890
Wind genoeg op zo.n ding 😄
 

Bijlagen

  • 20230909_114945.jpg
    20230909_114945.jpg
    319,7 KB · Weergaven: 7
Die staat ook op mijn verlanglijst. Werkt dat goed?
Persoonlijk vind ik van wel.
Het zal afhankelijk zijn van welke kledij je over en onder het vest doet.
Met een leren vest zal het weinig uithalen, met een doorwaai jas des temeer.
Snelheid speelt ook mee, stilstaand aan een rood licht werkt het uiteraard niet, ik voel het werken vanaf 50km/ph
Het koelt je in elk geval een aantal graden af.
 
Persoonlijk vind ik van wel.
Het zal afhankelijk zijn van welke kledij je over en onder het vest doet.
Met een leren vest zal het weinig uithalen, met een doorwaai jas des temeer.
Snelheid speelt ook mee, stilstaand aan een rood licht werkt het uiteraard niet, ik voel het werken vanaf 50km/ph
Het koelt je in elk geval een aantal graden af.
Macna schrijft:

⦁ The cooling effect is based on the principle of natural evaporation. The result is therefore dependent on local humidity and airflow.

:)
 
Foto is een ouder model, ik heb de nieuwere Evo versie en die werkt bij voldoende ventilatie/doorwaai prima, bij zeer hete omstandigheden zoals afgelopen week maak ik het vest ook nat aan de binnen/buitenkant.
Vandaar de ruit verwijderd voor de laatste toer, bijkomend voordeel geen gebulder op de helm en zeer goed te doen op de snelweg.
 
Laatst bewerkt:
Als ik ga motorrijden, en dat neem ik al heel lang erg serieus, heb ik graag een pakje aan van leder.
Inclusief laarzen, handschoenen, gewoon de hele ratteplan van een lekker stuk leer.
Maar ieder zijn ding….
 
Als ik ga motorrijden, en dat neem ik al heel lang erg serieus, heb ik graag een pakje aan van leder.
Inclusief laarzen, handschoenen, gewoon de hele ratteplan van een lekker stuk leer.
Maar ieder zijn ding….
De techniek staat niet stil. Ik begrijp wat je bedoelt (ik heb ook nog een leren pak), maar textiel is wel een stuk makkelijker op een langere trip.

 
De techniek staat niet stil. Ik begrijp wat je bedoelt (ik heb ook nog een leren pak), maar textiel is wel een stuk makkelijker op een langere trip.

Ik heb ook nog 2 leren pakken tegen de kast hangen, zijn er de laatste 10j niet af geweest, hangen daar goed..
Rij met lederen broek en textiel jas.
In de zomer doorwaai jas.
Heb wel altijd rugprotector aan.
Lederen handschoenen met de nodige protectie en mijn alpinestars race tech laarzen..
 
Gisteren the beast weggebracht voor de jaarlijkse kleine beurt. Even een rondje gedaan door de showroom en zit te kijken naar een opvolger. De 5 jaar aan afschrijving zit er alweer op. Groot kans dat het de 1290 GT 2023 wordt. Wat ziet dat ding er gelikt uit. Alhoewel de 1290SAS ook niet verkeerd is. Had daar ook ooit op gereden voordat ik de 1290 GT had geprobeerd.

Terugweg richting huis op een DL 650 leenmotor. Als ongelukkigheid in motorvorm bestond dan is dit het. Wat een ellendig ding is dat zeg. Rijdt voor geen meter. Zit voor geen meter. Ergste was de turbulentie die ik had vanaf 100km/u wat mijn helm liet schudden. Ik heb met mindere motors gereden maar hier had ik echt een naar gevoel bij. Kan me echt niet voorstellen dat men daar vrijwillig op rijdt.

Wat betreft de pak heb ik ook al 5 jaar de Rukka Thund-R goretex pak en die zit heel goed strak. Normaliter met goedkopere textielpakken had ik last van wapperen en begon na 2 jaar bij de naadjes toch te lekken. De Thund-R lekt nog nergens. Ziet er nog goed uit. Behalve dat de reflecterende witte lijnen langzaam los beginnen te komen. Staat bekend als een all weather pak, maar met temperaturen van boven de 25 graden heb je toch liever een doorwaaipak.
 
Ja die 23 is is idd wel erg gaaf
Maar niet liever wachten op de nieuwe ?
Naja mischien kun je zometeen de 23 weer met een goede korting krijgen natuurlijk

Pas vorm van motor kleding is zo belangrijk .
Ook als je een klapper maakt .
Heb zelf met leer gehad dat me elleboog stuk draaide in me pak .
Dat zag er niet lekker uit .

Maar ik ben zelf aan het rondkijken voor een nieuw pak
Goedhart en hans van wijk gaan kortingen geven de aankomende weken .
Daar maar is kijken
Heb wel interesse in die alpinestars halo drystar
Lijkt me fijn pak
 
Ja die 23 is is idd wel erg gaaf
Maar niet liever wachten op de nieuwe ?
Naja mischien kun je zometeen de 23 weer met een goede korting krijgen natuurlijk

Pas vorm van motor kleding is zo belangrijk .
Ook als je een klapper maakt .
Heb zelf met leer gehad dat me elleboog stuk draaide in me pak .
Dat zag er niet lekker uit .

Maar ik ben zelf aan het rondkijken voor een nieuw pak
Goedhart en hans van wijk gaan kortingen geven de aankomende weken .
Daar maar is kijken
Heb wel interesse in die alpinestars halo drystar
Lijkt me fijn pak
Waarschijnlijk ga ik hem in 2024 pas aanschaffen. Ik heb hem nog wat langer. Zag dat er al 3000 euro korting was bij Goedhart op de 2023 1290GT.
Mijn 2018 GT is ook een model uit 2017. Toen was het enig verschil dat er in 2018 andere kleurstelling kwam. Had toch de 2017 model gekocht voor 17.000 ipv 21.000. Ik gok dat de 2023 versie volgend jaar ook wel wat goedkoper wordt.

Volgend weekend is er weer de motormarkt bij Goedhart van 21 sep tm 24 sep.
 
Kijk ook eens naar Lindstrands.
Ik vind het van een veel betere kwaliteit dan Alpinestars (die ik ook heb gehad) en als ik nu naar de prijzen kijk, is het goed betaalbaar.
Het is goed waterdicht, de pasvorm is erg prettig, genoeg opbergruimt (ook waterdicht) etc.
 
Motor net terug van de kleine onderhoudsbeurt. Na 36k kms een nieuw kettingset en mijn 2e accu. Was wel weer een rib uit mijn lijf maar hij rijdt weer als nieuw.

Mijn motor staat altijd in de tuin onder een hoes en een afdak. Boutjes en moertjes oxideren wel hierdoor. Heb een paar maanden terug een aantal even met een messing borstel schoongemaakt maar het komt weer net zo hard terug. Zeker de grote torx bouten bij de kroonplaat.

Iemand een tip hiervoor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan