KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Dan heb ik weer een ladder nodig om er op te komen. Ben met m'n 1,76 wel een beetje klaar met de hoogpoters want ik ga alleen maar krimpen. Ik ben ook alleen maar een asfaltrijder en normale wielen van 17 inch zijn ook niet verkeerd want dan heb je een grotere bandenkeus.
De R is prima met het hoge zadel. Ook een RS heb ik gehad, wel 2, maar de R stuurt nèt wat frivoler dan de RS.

Bekijk bijlage 1896779
Hier nog met het verwarmbare standaardzadel :X
die RS heb ik reeds een paar keer test gereden. verleden jaar ook nog voor ik de ktm kocht..
Vind het toch een fijn sturende fiets, niet gelijk zo flitsend als de GT maar toch zeer solide en geeft veel vertrouwen vind ik..
Eerlijkheid bied me zelfs te zeggen als de RS tijdig leverbaar geweest was in de kleuren dat ik hem wou (we vertrokken voor een 14daagse motorvakantie) ik naar alle waarschijnlijkheid nu op een RS gereden had ipv op een GT 😇
 
Dan heb ik weer een ladder nodig om er op te komen. Ben met m'n 1,76 wel een beetje klaar met de hoogpoters want ik ga alleen maar krimpen. Ik ben ook alleen maar een asfaltrijder en normale wielen van 17 inch zijn ook niet verkeerd want dan heb je een grotere bandenkeus.
De R is prima met het hoge zadel. Ook een RS heb ik gehad, wel 2, maar de R stuurt nèt wat frivoler dan de RS.

Bekijk bijlage 1896779
Hier nog met het verwarmbare standaardzadel :X
Het belangrijkste is dat je gewoon kan rijden. Niks mis met die BMW en een 1250 heeft meer koppel dan een GT :P
Veel plezier ermee en hou 'em heel~!
 
Toen 75 kilo zonder accessoires.
Vond het blok in de RS ook veel minder gretig dan in de GS, ik vermoed door langere eindoverbrenging.
 
De middenbok aan de grond rijden is in België een vaak voorkomend dingetje;
Er zitten veel meer kuilen in de wegen en geregeld is het dan ….klabats !
( vaak wordt er dan gedacht dat er sportief wordt gereden…. )
Zeker met wat minder hard geveerd/gedempd materiaal ( bijv. bmw,s )
Ook heb ik begrepen dat Nederlanders vaker motoren uitkiezen zonder middenbok;
Dan is de kans nl. O…
😉
 
en wij maar denken dat we hier met zeer getalenteerde rijders te maken hadden, dat valt dus weer reuze mee :P
 
De middenbok aan de grond rijden is in België een vaak voorkomend dingetje;
Er zitten veel meer kuilen in de wegen en geregeld is het dan ….klabats !
( vaak wordt er dan gedacht dat er sportief wordt gereden…. )
Zeker met wat minder hard geveerd/gedempd materiaal ( bijv. bmw,s )
Ook heb ik begrepen dat Nederlanders vaker motoren uitkiezen zonder middenbok;
Dan is de kans nl. O…
😉
Ik ga eerlijk zijn, ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt. Ik was nog een eind van het randje op de banden.
 
Bloody hell.. 15k beurtje en radiateur, 1061 euro...
Ik kan beter terug naar Ducati 😬
Radiateur alleen gaat al over de 500 euro denk ik? Ik heb mijn oude defecte radiateur gisteren opgehaald bij Motoport Rockanje , wil toch eens uitzoeken waarom hij is gaan lekken. Is het steenslag of toch gescheurd thv de ophanging. De monteur kon het ook niet met zekerheid zeggen en ik vind 2 keer een radiateur vervangen in nog geen 5 jaar tijd toch een beetje vreemd. Beide lek in de linkerbovenhoek.

Voor wat betreft het onderdeel van de koffer er stond een schade superduke GT bij Motoport met de koffers eraan (ook met schade) of is die soms van Tapey? Je zou kunnen informeren of de koffers met schade te koop zijn.
 
Radiateur alleen gaat al over de 500 euro denk ik? Ik heb mijn oude defecte radiateur gisteren opgehaald bij Motoport Rockanje , wil toch eens uitzoeken waarom hij is gaan lekken. Is het steenslag of toch gescheurd thv de ophanging. De monteur kon het ook niet met zekerheid zeggen en ik vind 2 keer een radiateur vervangen in nog geen 5 jaar tijd toch een beetje vreemd. Beide lek in de linkerbovenhoek.

Voor wat betreft het onderdeel van de koffer er stond een schade superduke GT bij Motoport met de koffers eraan (ook met schade) of is die soms van Tapey? Je zou kunnen informeren of de koffers met schade te koop zijn.
Die zal van Tapey zijn gok ik idd.

Bij mij lekte het ook linksboven bij de ophanging. Er is een revisie geweest van de radiateur, maar de dealer kon niet zeggen wat er precies veranderd is. Wat ik gewoon waardeloos vind is dat bekende problemen zoals de radiateur en b.v. het achterlicht e.d. niet gewoon netjes door KTM opgelost worden, ook al is het buiten de garantie. Als het een ontwerpfout is, herstel dat gewoon. Het is ook niet dat KTM de meest goedkope motoren maakt. Zo trek je geen loyale klanten.
 
1000018500.jpg

1000018502.jpg

1000018547.jpg

1000018598.jpg


Afgelopen woensdag t/m vrijdag in de Eifel bij de Mosel geweest en toen nog vrijdag op zaterdag in Luxemburg in Esch-sur-Sûre. Was perfect weertje met 20 à 25 graden, alleen gisteren terug naar huis was wel redelijk nat. Merkte ook dat dan de stepjes indd extreem glad zijn.
Maar goed, we hadden echt prachtige routes :)
 
.......................zoals de radiateur en b.v. het achterlicht e.d...................
Duke heeft nu +37000k gelopen, in uiteenlopende omstandigheden, en tot nu toe, hout vasthouden, heb ik nog geen van die bewuste
kwaaltjes gehad. En ik spaar hem echt niet hoor. Ik hoop dat dit zo blijft . :Y
Even iets anders, nadat we enkele weken geleden in Corsica de Duke hebben losgelaten, hebben we nu het plan opgezet om in september
naar Sardinië te gaan met de motors. Iemand hier daar al eens gereden of in bezit van routes aldaar ?

 
Duke heeft nu +37000k gelopen, in uiteenlopende omstandigheden, en tot nu toe, hout vasthouden, heb ik nog geen van die bewuste
kwaaltjes gehad. En ik spaar hem echt niet hoor. Ik hoop dat dit zo blijft . :Y
Even iets anders, nadat we enkele weken geleden in Corsica de Duke hebben losgelaten, hebben we nu het plan opgezet om in september
naar Sardinië te gaan met de motors. Iemand hier daar al eens gereden of in bezit van routes aldaar ?

Ik kan enkel zeggen let op voor koeien, schapen, geiten, zwijnen en wat ze achterlaten op de weg.

Oh ja, hoe lelijk denk je dat de route kan zijn?

Screenshot_20230703-064314.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan