KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Als er aan één kant van de berg telkens klinkers in de hairpins lagen en de rest was asfalt, dán was 't de Triglav :)
Mooie pas en het Soča dal (langs 't riviertje de Soča), is nog mooier en erg gaaf rijden :9~

Dan moet ik toch maar weer een keer m'n motor naar Van Gerven brengen voor een klein beurtje incl update :)
2 dagen terug ook gereden, heerlijk stukje en een deel van de 905 daar lijkt wel een circuit😅
Zojuist de Jaufenpass en Mendola weer gedaan, blijft fantastisch.
 

Bijlagen

  • IMG20230618140619.jpg
    IMG20230618140619.jpg
    459,4 KB · Weergaven: 62
  • IMG20230616121343.jpg
    IMG20230616121343.jpg
    753 KB · Weergaven: 63
Dan moet ik toch maar weer een keer m'n motor naar Van Gerven brengen voor een klein beurtje incl update :)
Heeft Van Gerven bij mij ook gedaan bij de 30k beurt. Wat me opviel bij de nieuwe software was dat de voorvork 'zachter' lijkt in alle settings,
en vroeger als ik ergens stilstond met draaiende motor, en ik zette hem in 1ste, ging het toerental lichtjes omhoog bij ingetrokken koppeling.
Dat is nu niet meer. Het toerental is nu constant een beetje hoger dan vroeger (stationeer ) Van Gerven had daar ook geen uitleg voor trouwens.
 
Heeft Van Gerven bij mij ook gedaan bij de 30k beurt. Wat me opviel bij de nieuwe software was dat de voorvork 'zachter' lijkt in alle settings,
en vroeger als ik ergens stilstond met draaiende motor, en ik zette hem in 1ste, ging het toerental lichtjes omhoog bij ingetrokken koppeling.
Dat is nu niet meer. Het toerental is nu constant een beetje hoger dan vroeger (stationeer ) Van Gerven had daar ook geen uitleg voor trouwens.
Dat van die van die voorvork viel mij ook al op, Sportstand demping gebruikte ik nooit naar kan nu wel.
Toerental niet op gelet eigenlijk.
 
Heeft Van Gerven bij mij ook gedaan bij de 30k beurt. Wat me opviel bij de nieuwe software was dat de voorvork 'zachter' lijkt in alle settings,
en vroeger als ik ergens stilstond met draaiende motor, en ik zette hem in 1ste, ging het toerental lichtjes omhoog bij ingetrokken koppeling.
Dat is nu niet meer. Het toerental is nu constant een beetje hoger dan vroeger (stationeer ) Van Gerven had daar ook geen uitleg voor trouwens.
Als de voorvork er minder stuiterig van wordt dan wil ik die update zsm :Y
 
Iemand ervaring met vervangings voetsteunen?
Laatst op vakantie en paar flinke regenbuien gehad maar de gladheid van de voetsteunen begint dan aardig te irriteren...
 
Hoe druk je ook alweer die melding voor service interval weg? Daar was toch een truc voor dacht ik? :?
 
Gister na een kleine beurt kwam ik er thuis achter dat mn achterlichtunit los zat. Eenmaal de buddy en handgreep eraf gehaald, zijn de kunststofbusjes van de lichtunit afgebroken. Dit is niet in de garage gebeurd volgens de monteur, dus daar wordt ik niet verder geholpen.
Iemand een idee om dit weer te bevestigen? (De kunststof busjes zijn helaas niet meer te gebruiken om te lijmen bijvoorbeeld)
 

Bijlagen

  • 20230622_182310.jpg
    20230622_182310.jpg
    141,2 KB · Weergaven: 36
  • 20230622_182314.jpg
    20230622_182314.jpg
    146 KB · Weergaven: 35
  • 20230622_182326.jpg
    20230622_182326.jpg
    165,2 KB · Weergaven: 34
  • 20230622_182419.jpg
    20230622_182419.jpg
    128,8 KB · Weergaven: 35
  • 20230622_182424.jpg
    20230622_182424.jpg
    282,9 KB · Weergaven: 34
  • 20230622_182432.jpg
    20230622_182432.jpg
    110,1 KB · Weergaven: 34
  • 20230622_182609.jpg
    20230622_182609.jpg
    130,2 KB · Weergaven: 32
  • 20230622_182459.jpg
    20230622_182459.jpg
    292,7 KB · Weergaven: 30
  • 20230622_182557.jpg
    20230622_182557.jpg
    169,5 KB · Weergaven: 36
bekend probleem , heb ooit eens deze laten printen , (staat ergens op forum )


tijdelijk toen 2 parkers door de pr plaat gedraaid zit nog steeds vast 🫣
 

Bijlagen

  • B9C8BC42-DF1F-4DBF-B510-EB7214A36A63.jpeg
    B9C8BC42-DF1F-4DBF-B510-EB7214A36A63.jpeg
    196,5 KB · Weergaven: 23
Gister na een kleine beurt kwam ik er thuis achter dat mn achterlichtunit los zat. Eenmaal de buddy en handgreep eraf gehaald, zijn de kunststofbusjes van de lichtunit afgebroken. Dit is niet in de garage gebeurd volgens de monteur, dus daar wordt ik niet verder geholpen.
Iemand een idee om dit weer te bevestigen? (De kunststof busjes zijn helaas niet meer te gebruiken om te lijmen bijvoorbeeld)
Dit heeft mij al vaak gered. Werkt echt goed, makkelijk en is erg sterk.

LASNAAD UIT DE FLES kunststof reparatie set – HG Powerglue
 
En ik ga dit topic weer verlaten. Mijn fysiek (versleten heup} en de zithouding op de SDGT komen niet meer overeen waardoor ik noodgedwongen afscheid heb moeten nemen van de KTM na bijna 14.000 km.. Want ook 2 paracetamol plus 1 iboprufen helpen onderweg geen snars.

Kost weer een smak duiten maar het is wat het is. Nu een ergonomisch verantwoorde BMW R1250R waar ik het langer op kan volhouden en dus zonder pijnstillers de Supertoer heb gereden. Want, je moet wèl blijven rijden tenslotte.
 
Een R1250R heb ik (nog) niet mee gekregen als vervangmotor, wel een RT en een RS,
Die laatste beviel me ook wel, maar was nét iets de krap qua heuphoek, dus dat zal je vriend ook wel niet zijn?
(Ondanks dat die wel fijn rijd)
De RT bood me te weinig knieruimte, ben dan ook niet van de kortste, heb de SDGT van Derud ooit kort aan de tand gevoeld, maar ook de heuphoek was 't niet voor mij, misschien een SAS?
 
Dan heb ik weer een ladder nodig om er op te komen. Ben met m'n 1,76 wel een beetje klaar met de hoogpoters want ik ga alleen maar krimpen. Ik ben ook alleen maar een asfaltrijder en normale wielen van 17 inch zijn ook niet verkeerd want dan heb je een grotere bandenkeus.
De R is prima met het hoge zadel. Ook een RS heb ik gehad, wel 2, maar de R stuurt nèt wat frivoler dan de RS.

R1250R-Sport1.jpg
Hier nog met het verwarmbare standaardzadel :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan