KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Voor de liefhebbers nog een route die ik vandaag gemaakt heb :)

Posbank - Waal - Nederrijn - Arnhem

Via de Export knop kun je bijvoorbeeld GPX downloaden of een ander systeem naar keuze.

 
Laatst bewerkt:
Goeie avond allemaal,

Ik ben benieuwd hoe de zithouding is t.o.v een Speed Triple1050?Ik rij namelijk een S3 en krijg de laatste tijd steeds meer pijn in m,n heup(vroeger ziekte aan gehad)met rijden.En zit dus met een schuin oog te kijken naar een zeer “sportieve tourmotor”Waar je iets minder in opgevouwen zit.Ben benieuwd of iemand hier een antwoord op kan geven.En binnenkort een proefrit maken.
Grtz Robin
 

Bijlagen

  • C97CD1A6-5DBF-429D-A0A1-9A8487569389.jpeg
    C97CD1A6-5DBF-429D-A0A1-9A8487569389.jpeg
    695,9 KB · Weergaven: 13
Goeie avond allemaal,

Ik ben benieuwd hoe de zithouding is t.o.v een Speed Triple1050?Ik rij namelijk een S3 en krijg de laatste tijd steeds meer pijn in m,n heup(vroeger ziekte aan gehad)met rijden.En zit dus met een schuin oog te kijken naar een zeer “sportieve tourmotor”Waar je iets minder in opgevouwen zit.Ben benieuwd of iemand hier een antwoord op kan geven.En binnenkort een proefrit maken.
Grtz Robin
Ik had hiervoor een Speed Triple uit 2008 en op de GT zit ik veel fijner. Vooral meer ruimte voor de benen :)
 
Vandaag met 2 maten de route die ik had gemaakt gereden en dat was top! *D :]
We zagen op sommige dijken langs de Waal al borden staan dat je er zondag en maandag niet mag rijden.

Hele mooie route al zeg ik het zelf :)
We hebben ook nog ff koffie gedronken bij Ducati Zaltbommel.

20200411_143919.jpg

IMG-20200411-WA0014.jpg

IMG-20200411-WA0016.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toevallig de mijne komt ook uit 2008👍🏻Maar op de GT heb je dus stuk meer ruimte?Ben zelf 1.80 maar zit een beetje te klooien met m’n houding van been😕Gaat na een goed uur pijn doen in m,n heup.En als je paar hobbels erbij heb schiet het helemaal niet op🤨
 
Toevallig de mijne komt ook uit 2008👍🏻Maar op de GT heb je dus stuk meer ruimte?Ben zelf 1.80 maar zit een beetje te klooien met m’n houding van been😕Gaat na een goed uur pijn doen in m,n heup.En als je paar hobbels erbij heb schiet het helemaal niet op🤨
Ik ben zelf 1,86 en op de Speed kreeg ik ook een beetje last van m'n heupen bij lange ritten. Op de SD GT heb ik daar helemaal geen last van :)
 
Goeie avond allemaal,

Ik ben benieuwd hoe de zithouding is t.o.v een Speed Triple1050?Ik rij namelijk een S3 en krijg de laatste tijd steeds meer pijn in m,n heup(vroeger ziekte aan gehad)met rijden.En zit dus met een schuin oog te kijken naar een zeer “sportieve tourmotor”Waar je iets minder in opgevouwen zit.Ben benieuwd of iemand hier een antwoord op kan geven.En binnenkort een proefrit maken.
Grtz Robin


Hoi Robin,

Ook hier ervaring met meerdere modellen Speed Triples.
De Speed Triple heeft de voetsteunen wat hoger staan en/of een lagere zithoogte 😉
Het komt er in elk geval wel op neer dat de Superduke een kniehoek heeft die wat meer comfort geeft.
Verder prima materiaal hoor , een Speed Triple 👍
 
Voor de liefhebbers nog een route die ik vandaag gemaakt heb :)

Posbank - Waal - Nederrijn - Arnhem

Via de Export knop kun je bijvoorbeeld GPX downloaden of een ander systeem naar keuze.


Hee Flow,

Route dus gemaakt in Kurviger.
Eerder zag ik een route van je voorbij komen welke gemaakt was in MyRoute app ?
 
Hee Flow,

Route dus gemaakt in Kurviger.
Eerder zag ik een route van je voorbij komen welke gemaakt was in MyRoute app ?
Die andere route was indd van de Myroute app, die had een maatje van me gestuurd, maar volgens mij niet zelf gemaakt maar ergens van gedownload.
 
Ok thx voor de info,binnenkort maar ff een proefrit fixen😎Van ochtend om 7:00 op de motor ff nog paar dijkjes gepakt👌🏻1x een bord tegengekomen dat je vanaf vandaag 9:00 niet meer mocht rijden.Verder ff zitten genieten😎
 

Bijlagen

  • 016CD98C-7417-407B-9AB1-D362AF81CCBC.jpeg
    016CD98C-7417-407B-9AB1-D362AF81CCBC.jpeg
    671,9 KB · Weergaven: 17
Ken je die 'spotters' plek aan het einde van de baan? Dat is als je erin rijd vanaf McDonald's Oldenzaal. Die doodlopende weg gewoon uitrijden, kom je vanzelf op deze plek.
Vanaf de kant van Enschede kun je er ook in, maar dan moet je een klein stukje fietspad meenemen.

Omdat half Nederland op het moment vind dat motoren te luid zijn voor het Corona virus, heb ik vandaag maar even de DB killer er ingedrukt. Nog steeds wel luid, maar een stuk minder diep. Geen zin aan een WOK melding terwijl het RDW gesloten is :X

Komt me bekend voor die shelter. Zat er in '94 in dienst, AB Twente.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen;

Iemand enig idee of er standaard een gereedschapsetje hoort bij een (nieuw geleverde) SD GT 2019? En wat zou daar zoal in moeten zitten?
Ik heb wel een setje onder de buddy, maar kan me niet herinneren of ik deze verhuisd heb vanaf mijn SMT of dat ie nieuw is....

Groet,

Piet
 
Weet iemand of de zwarte koffer deksels los te koop zijn? Dus niet de bovenste afwerking maar de zwarte deksel ??
Die van mij is beschadigd en als ze los verkrijgbaar zijn wil ik m misschien wel vervangen.
 
Weet iemand of de zwarte koffer deksels los te koop zijn? Dus niet de bovenste afwerking maar de zwarte deksel ??
Die van mij is beschadigd en als ze los verkrijgbaar zijn wil ik m misschien wel vervangen.
Volgens de dealer niet. Alleen complete koffers zijn te koop.

Ik ben als alternatief ook bij een (professionele) wrapper langs geweest. Die wilde er niet aan beginnen (of in ieder geval zijn normale garantie niet geven). Want het oppervlak van de koffer deksel is niet glad genoeg, waardoor de wrap relatief snel los zal laten...
 
Weet iemand of de zwarte koffer deksels los te koop zijn? Dus niet de bovenste afwerking maar de zwarte deksel ??
Die van mij is beschadigd en als ze los verkrijgbaar zijn wil ik m misschien wel vervangen.

Ik heb een kofferset met schade gekocht en 1 koffer met plamuur zo glad als mogelijk gemaakt en vervolgens in de (oranje)plastidip gezet.
Wellicht kan een schadebedrijf je helpen. De meeste hebben het op dit moment niet echt druk!
 
Niet apart te krijgen. Vroeger enkel als kofferset, nu ook als aparte koffer te koop.
 
Heb gisteren toch ook maar zo'n setje fuel dongles besteld nadat ik er veel positieve berichten over gelezen heb. Op Ebay deze gevonden. Iemand op het Duitse KTM forum had de weerstanden doorgemeten, ze zijn exact hetzelfde als die van Rottweiler.

Je kunt een 'best offer' doen. Ik had ze voor 19 GBP :)


Die M12 schroefjes heb ik bij een andere Engelsman besteld, want die andere dude heeft ze niet op voorraad. Vanuit China zijn ze iets goedkoper, maar zoveel geduld had ik niet.

 
Je hebt ook een complete set voor 26 pond
Ik zag het helaas net te laat, dan betaal je maar 1x verzendkosten
 
Je hebt ook een complete set voor 26 pond
Ik zag het helaas net te laat, dan betaal je maar 1x verzendkosten
Die kon ik niet vinden voor de 1290 Super Duke.

Bovendien zijn zijn schroefjes los uitverkocht dus denk dat je dan langer moet wachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan