KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Op Facebook vaak voorbij gekomen in diverse groepen, is een ex-schade fiets/diefstal schade.
Gevonden op Facebook. Heb Bram (de verkoper destijds) ook eens gevraagd naar de historie 😁
 

Bijlagen

  • IMG_2819.png
    IMG_2819.png
    777,5 KB · Weergaven: 0
Wie heeft er aftermarket rem en koppelingshendels op zijn gen 3 zitten?
Kan slecht gewoon een mooi setje vinden.
Welke merken zijn aan te raden?
Wil geen Ali spul
 
Je geeft zelf antwoord, als de sensor niet wordt geactiveerd helpt een stukje aluminium ook niet. Opnieuw inleren bij de dealer zou moeten helpen. Je hebt het ook op race schakelen (dus 1 omhoog 5 naar beneden?) gezet? Gok dat de motor dit niet goed herkent en dat inleren de enige optie is.
quickshiften en blippen was met stnd schakelen setup ook al slecht, en gokte daarmee ook niet naar de oplossing.

Maargoed, ik vroeg me dus ook af of het een bekend probleem was van de ktm, de qs sensor, aangezien ik online vrij weinig kon vinden.
Op mijn r1 zit aftermarket qs en blipper van translogic, nou daar kan ktm nog wel wat van leren…
 
Hallo allemaal :)

Even kort voorstellen: Bart, 36, geboren in het mooie Noordwijk (ZH), wonend bij de Oosterburen in Mönchengladbach (bij Venlo of Roermond de grens over).

Momenteel ben ik nog in het bezit van een Speed Triple uit 2011.
Deze staat te koop, daar ik bijna rond ben met de koop van een 1290 SDR uit 2019 *O*

Nu heb ik een vraag welke de openingspost mij niet kon beantwoorden, namelijk: Hoe kan ik het beste een Garmin zumo aansluiten en waar monteer ik het beugeltje :)

Hopelijk heeft een van jullie een antwoord op mijn vraag :)
 
Hallo allemaal :)

Even kort voorstellen: Bart, 36, geboren in het mooie Noordwijk (ZH), wonend bij de Oosterburen in Mönchengladbach (bij Venlo of Roermond de grens over).

Momenteel ben ik nog in het bezit van een Speed Triple uit 2011.
Deze staat te koop, daar ik bijna rond ben met de koop van een 1290 SDR uit 2019 *O*

Nu heb ik een vraag welke de openingspost mij niet kon beantwoorden, namelijk: Hoe kan ik het beste een Garmin zumo aansluiten en waar monteer ik het beugeltje :)

Hopelijk heeft een van jullie een antwoord op mijn vraag :)
Mooi, ga je geen spijt van krijgen, heb er bij mij de xt op staan, achter 1 van de plastic kapjes tussen stuur en naftbak (dacht rechts) zit een geschakelde aansluiting voor accessoires, 1 van de stuurbouten vervangen door 1 met een ram mount bol en je kunt hem mooi in het midden krijgen, normaal
 
Wie heeft er aftermarket rem en koppelingshendels op zijn gen 3 zitten?
Kan slecht gewoon een mooi setje vinden.
Welke merken zijn aan te raden?
Wil geen Ali spul
Misschien dat Pazzo wat heeft?
Na snel googlen vind ik ze vooral voor Gen1 en Gen2..
 
Hallo allemaal :)

Even kort voorstellen: Bart, 36, geboren in het mooie Noordwijk (ZH), wonend bij de Oosterburen in Mönchengladbach (bij Venlo of Roermond de grens over).

Momenteel ben ik nog in het bezit van een Speed Triple uit 2011.
Deze staat te koop, daar ik bijna rond ben met de koop van een 1290 SDR uit 2019 *O*

Nu heb ik een vraag welke de openingspost mij niet kon beantwoorden, namelijk: Hoe kan ik het beste een Garmin zumo aansluiten en waar monteer ik het beugeltje :)

Hopelijk heeft een van jullie een antwoord op mijn vraag :)
Werd onderhand wel eens tijd dat je een KTM gaat kopen. :)
 
Ik zal me bij deze ook maar even voorstellen, rij al 12 jaar motor, altijd superbikes gehad, keer een uitschieter gehad naar een KTM SMC690R (mega fun, maar miste toch vermogen). En sinds 4 jaar ook wat vaker voor de fun op het circuit te vinden, dus de R1 '09 is daar nu volledig voor geprepareerd.

Toch begon ik het straatrijden wel beetje te missen en mijn droommotor sinds 2014 is toch wel de SuperDuke 1290..
Dus sinds Maart ben ik ook trotse eigenaar van een Gen 3 Superduke :)

En ja die Big Smile begon gewoon zeer te doen 😁🤪

Bij deze ook gelijk wel een vraag;
Ik heb best vaak dat mijn quickshifter+ weigert. Ik zit dan echt tegen een blok beton aan te trappen... Ik merk dat de sensor dan niet juist geactiveerd wordt en er gebeurd dan dus ook niks... zachtjes het pookje op en neer wil dan weleens helpen om uiteindelijk wel te schakelen...
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb het schakelen op raceschakelen en op de de korte slag gezet, volgens een of andere Youtuber zou de korte slag werken voor het misschakelen, maar dit moet voor het principe denk ik niet uitmaken... De sensor wordt gewoon niet geactiveerd..
Wat is jullie ervaring, hebben jullie hier ook last van?
Zou ook zo'n Gear Shift Support zoals onderstaand helpen?
Bekijk bijlage 1997400
Ik heb deze gear shift support gemonteerd van RaceTorx en ik moet zeggen dat het schakelen net wat strakker aanvoelt. Ik had nog wel eens zo af en toe dat hij de versnelling niet helemaal lekker pakte, waarschijnlijk omdat ik net niet hard genoeg op het pookje trapte bijvoorbeeld van de 2 naar 3. Of heel af en toe een false neutral.

Sinds de montage heb ik hier geen last meer van gehad. Verschil in beweging met en zonder is goed te voelen met je fingers, zonder heeft het pookje behoorlijk wat speling / flex.

Het is alleen wel wat aan de prijs met verzenden en bijkomende kosten vanwege de brexit.
 
Hoe is jullie ervaring met de superduke en de wat langere bestuurder? Ben zelf 186 en rij nu een SDGT, maar wil wat meer op het circuit gaan rijden dus neig deze in te ruilen voor het kleinere broertje.
 
Hoe is jullie ervaring met de superduke en de wat langere bestuurder? Ben zelf 186 en rij nu een SDGT, maar wil wat meer op het circuit gaan rijden dus neig deze in te ruilen voor het kleinere broertje.
Ik vermaak me met 10 cm meer in ieder geval prima op de sdr.. ziet er een beetje uit als een opgerolde garnaal, maar qua comfort en rijervaring niets te klagen
 
Hoe is jullie ervaring met de superduke en de wat langere bestuurder? Ben zelf 186 en rij nu een SDGT, maar wil wat meer op het circuit gaan rijden dus neig deze in te ruilen voor het kleinere broertje.
ik ben zelf 2m en dat gaat prima, maarja ik ben met die SS motoren ook dan al wel wat gewend...|(
 
quickshiften en blippen was met stnd schakelen setup ook al slecht, en gokte daarmee ook niet naar de oplossing.

Maargoed, ik vroeg me dus ook af of het een bekend probleem was van de ktm, de qs sensor, aangezien ik online vrij weinig kon vinden.
Op mijn r1 zit aftermarket qs en blipper van translogic, nou daar kan ktm nog wel wat van leren…

Even naar de dealer, die van mij was namelijk prima.
 
Ah ok, had de dealer jouw benaderd? Wat was je vraagprijs trouwens? even ter indicatie...
Ik had de dealer benaderd, had ook nog een motorscooter in de verkoop, hij heeft ze beide gekocht.
Ik wist dat hij op zoek was/is naar jong gebruikt spul.
Ik had dit paar maanden geleden ook met m'n GSX-R1000R, beetje zelfde prijsklasse. Men koopt zo iets niet zo snel aan de deur en dat snap ik volledig. Die heeft ook een dealer voor mij verkocht.
Vraagprijs van de SDR was €17.450
maar heeft maar een dag op mp gestaan. Probleem is dat het stikt het van de 1290R'en, niet best voor de prijs.
en nee, niet uitrekenen wat dit dan na 4000km gekost heeft....
ik heb er een jaar heerlijk op gereden, maar zou anders stil blijven staan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan