KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangaande mijn schade, morgen komt de expert al! Voor het eerst contact gehad met mijn verzekering en eerste indruk meer dan prima! Snel en adequaat meedenken en kan morgen gelijk al even langs mijn dealer gaan om onderdelen uit te zoeken welke ik erop wil hebben. Gelijk bestellen. Zoals het nu lijkt komt mijn weekend Eifel over krap 3 weken niet in gevaar..Kleding zoek ik ook maar weer gelijk uit morgen. Mocht er iets in mijn maat besteld moeten worden, ook nog zat tijd..

Er wordt hier in diverse topics flink gescholden op de knmv.
Maar Ik heb een aantal jaar ook eens schade geclaimd bij de knmv.
Binnen 3 dagen de expert en 10 dagen het geld zonder gedoe.
Hopelijk gaat het bij jou ook zo vlot.
 
Wat anders..Mijn zwager heeft de 1290 Adventure 2017 en wil de update gaan doen ivm navigatie op zijn TFT. Nu zitten ze daar nog wel even bij? 2-3 uur zegt hij, volgens zijn dealer. Er zijn veel problemen met de update? Ook zou de motor begrenst worden vanaf 8500 toeren? Dat is wat hij leest allemaal. Mensen hier die totaal geen problemen hebben met de update?

Edit..Je kunt veel lezen idd, maar beter vragen naar mensen met ervaringen lijkt me...;-)

Rij al ruim 6000 km met update, alles incl navi werkt perfect. Prutsdealers heb je natuurlijk overal....
 
Ik heb ook de laatste update achter de rug maar geen problemen tot op dit moment *O* Is toch zeker 2 maanden geleden gerealiseerd bij Goedhart.
Fiets loopt als een tierelier.
MAAR toch een kleinigheidje naar mijn idee: Bij stevig en plotseling remmen voel ik een "klikje" :? . Bij mijn Triumph Tiger 800XC heb ik dat ook gehad. Toen moest het balhoofd afgesteld worden.... Ook mensen hier met dat probleem of inmiddels reeds verholpen?
 
Bij Mulders 2 maand terug update laten uitvoeren.
Koste een half uur werk. Wat service was uiteraard.

7.000 verder geen enkel probleem ondervonden.
Navi nog niet bruikbaar met ontvangen gpx bestanden. Maar van a naar B gaat het prima.
Maar gebruik nog steeds de Zumo 660.
 
Ik heb ook de laatste update achter de rug maar geen problemen tot op dit moment *O* Is toch zeker 2 maanden geleden gerealiseerd bij Goedhart.
Fiets loopt als een tierelier.
MAAR toch een kleinigheidje naar mijn idee: Bij stevig en plotseling remmen voel ik een "klikje" :? . Bij mijn Triumph Tiger 800XC heb ik dat ook gehad. Toen moest het balhoofd afgesteld worden.... Ook mensen hier met dat probleem of inmiddels reeds verholpen?

Klikje komt ook klein beetje door de remblokken, hier zit altijd wat speling op.
 
Tijdens het rijden op slechte wegen hoor ik mijn ketting tegen de onderkant van
mijn swingarm slaan. (KTM 1090 met 2700Km)
Mijn ketting is op juiste spanning.
Ik lees dat er een groter tandwiel geplaatst wordt, heeft dat een oplossing of is dat om een andere reden?
 
Ik heb ook de laatste update achter de rug maar geen problemen tot op dit moment *O* Is toch zeker 2 maanden geleden gerealiseerd bij Goedhart.
Fiets loopt als een tierelier.
MAAR toch een kleinigheidje naar mijn idee: Bij stevig en plotseling remmen voel ik een "klikje" :? . Bij mijn Triumph Tiger 800XC heb ik dat ook gehad. Toen moest het balhoofd afgesteld worden.... Ook mensen hier met dat probleem of inmiddels reeds verholpen?
Ja, ook gehad. Balhoofd is toen aangetrokken bij mijn dealer en het was weg. Hij tikte trouwens ook bij korte, herhaaldelijke rukjes aan de remhandel: tik-tik-tik-tik-tik.. ...Hoefde niet eens hard te rijden en te remmen, deed dat ook al bij 10 km/u.
 
Tijdens het rijden op slechte wegen hoor ik mijn ketting tegen de onderkant van
mijn swingarm slaan. (KTM 1090 met 2700Km)
Mijn ketting is op juiste spanning.
Ik lees dat er een groter tandwiel geplaatst wordt, heeft dat een oplossing of is dat om een andere reden?
Nooit gehoord, maar ik heb wel een groter achtertandwiel, meteen bij aanschaf er al op laten zetten. Niet om die reden, maar omdat ik gewoon liever iets meer trekkracht en soepelheid onderin wilde en toch niet vaak op topsnelheid rijd.
 
Ik heb ook de laatste update achter de rug maar geen problemen tot op dit moment *O* Is toch zeker 2 maanden geleden gerealiseerd bij Goedhart.
Fiets loopt als een tierelier.
MAAR toch een kleinigheidje naar mijn idee: Bij stevig en plotseling remmen voel ik een "klikje" :? . Bij mijn Triumph Tiger 800XC heb ik dat ook gehad. Toen moest het balhoofd afgesteld worden.... Ook mensen hier met dat probleem of inmiddels reeds verholpen?

Heb vorig jaar na paar duizend kilometer ook balhoofd laten bijstellen, daarna geen probleem meer gehad.
 
Bedankt heren voor de reacties.
Ik zal eerdaags even een afspraak maken. Kunnen ze even het balhoofd en remblokken bestuderen (en tevens de pin in mijn band)
 
Hmmm...Ik merkte dit ook bij mijn KTM..Inderdaad bij paar keer kort remmen.
Mijn motor staat toch voor herstel, ze nemen dit even mee tijdens de werkzaamheden.
 
Ik heb hier ook een vraagje , ik zoek een 1190 adventure , heb er ook enkele gevonden , kleine wielen , grote wielen ( R) nu vraag ik mij af of ik op een R ook straatbanden kan zetten , ik sta een beetje tussen een tweestrijd , een R met voledige kofferset en alle toeters en bellen , een andere , geen R zonder koffers .... koffers kosten ook wat .
 
full


Op een R passen prima straat banden.
En natuurlijk ook koffers.
 
Band: Metzeler tourance next.
Koffers,zijn originele KTM koffers van de adventure 1290.
Deze passen zonder aanpassingen op de 1190.
 
Band: Metzeler tourance next.
Koffers,zijn originele KTM koffers van de adventure 1290.
Deze passen zonder aanpassingen op de 1190.
En passen ook op de 1090 (ik heb ze ook op die van mij) en 1050. Die hebben allemaal hetzelfde ophangsysteem.
Trouwens die Metzeler Tourance Next bandjes zijn geweldig. Ik heb net - na meer dan 10.000 km - een zelfde setje erop laten leggen. Ze zaten af fabriek onder de 1090, en ik was er zo tevreden over (ook voor licht off-roadwerk) dat ik gewoon weer dezelfden heb genomen. Had ik misschien iets eerder moeten doen, want ik had ineens weer een nieuwe, geweldig sturende motor terug,
Heb met de oude, bijna versleten bandjes zelfs nog een track day gedaan (omdat m’n circuitmotor stuk was) en zelfs op het circuit hielden de Metzelers zich uitstekend.
 
Wat kun je de motor missen zeg, al is het pas 1 week geleden. Dinsdag komen de onderdelen binnen ter vervanging. Onderhoud heeft de KTM al gehad. Verse vloeistoffen en even nagekeken (incl balhoofd). Hopelijk kan ik loop/eind volgende week mijn motor weer ophalen. Wil nog even wat vlieguren( leuke woordspeling, maar graag wel op de plof blijven zitten) weer maken voordat we over 2 weken naar de Eifel gaan.
 
Laatst bewerkt:
Hi mannen,

Lees al een poosje mee hier, levendig groepje hier:)
Rij nu nog op een Yamaha R1 uit 2004 (staat te koop), maar ga overstappen op een 1190 adventure >2014.
Er staan er een aantal te koop op de gebruikelijke websites (marktplaat, speurders, etc.), maar wellicht weten jullie nog een mooie te staan?
 
AF1QipOqbsVEqOmW4u-S1zLeQDB1M3ij5kMpxi7QWZDUKEky6uIYfFUZm5GhDtvmfevj1g



Mijn 1290 SAS gaat nu vrijdag binnen voor zijn jaarlijks onderhoud (+/- 8.500 km).

Ik merkte gisteren evenwel bij het geven van zijn sopje dat de koplamp-unit weer behoorlijk los zit... net zoals dat het geval was voorafgaandelijk aan zijn 1.000 km beurt.

Je kan de hele unit ter hoogte van de rechter-bovenzijde met de vinger ettelijke centimeters naar achteren duwen... .

Ik heb er nooit offroad mee gereden, maar reed zaterdag wel over een, typisch Belgische, flinke dwarse asfaltbult in Wallonië... maar daar moet-ie toch tegen kunnen... .

Heeft iemand van jullie daar ook al last mee gehad ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan