KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er van die powerparts frame beschermers overheen geplaatst, zal ook wel wat schelen als ik van de zomer met s-mx laarzen aan erop ga rijden. Wel de gaten iets opgeboord naar 13mm zodat de abba stand adapters er nu doorheen passen.
 
Van het weekend ook maar eens wat kiekjes gemaakt van de brommer, het was redelijk weer, alleen niet zo zonnig als ik had gehoopt..


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Allen, ik heb dezelfde handguards gekocht als hierboven. Nu lees ik net dat ik delen van het handvat moet afsnijden en uiteindelijk ook iets moet afzagen. Iemand nog tips, of als je alles doet volgens instructie gaat het goed en word het wel mooi? Deel wat ik moet afzagen is volgens mij van het gashendel en niet van de bar als ik het goed lees...
 
Laatst bewerkt:
Paar weken terug deze standaard besteld:
bikepics-2642068-full.jpg


5 dagen later was ie binnen, ding werkt prima :Y
en je kan er bevestigingsplaten voor allerlei type motoren bij bestellen, heb em eigelijk gekocht ivm aanschaf van de 1290 maar voor de SMT is ie ook handig ;)
 
MEETING gangers opgelet:

We zijn vrijdag om de tafel gaan zitten bij vd Ende Karting in Poeldijk.
En we mogen gebruik maken van hun privé terrein.
Vd Ende zal het terrein af zetten met hekken en zij zullen ook de koffie en een speciaal smzh menu verzorgen wat je binnen of buiten kunt nuttigen.

Op dit privé terrein kunnen we ook uitpakken met standjes voor leuke smzh aanbiedingen. MotoXshop is daarbij aanwezig.

Op deze manier kunnen we de rijders een topdag bezorgen zonder dat we bang hoeven zijn dat de politie de meeting verstoort.

Zeg dit voort !

https://www.facebook.com/supermotozuidholland.nl
 
Allen, ik heb dezelfde handguards gekocht als hierboven. Nu lees ik net dat ik delen van het handvat moet afsnijden en uiteindelijk ook iets moet afzagen. Iemand nog tips, of als je alles doet volgens instructie gaat het goed en word het wel mooi? Deel wat ik moet afzagen is volgens mij van het gashendel en niet van de bar als ik het goed lees...

Geen zorgen, paste allemaal perfect, hoefde niks te zagen of te snijden! Ik is blij, handleiding kon zo de prullenbak in :)
 
Laatst bewerkt:
Paar weken terug deze standaard besteld:
bikepics-2642068-full.jpg


5 dagen later was ie binnen, ding werkt prima :Y
en je kan er bevestigingsplaten voor allerlei type motoren bij bestellen, heb em eigelijk gekocht ivm aanschaf van de 1290 maar voor de SMT is ie ook handig ;)
Handig ding, zeker als je een garage hebt lijkt me dit ideaal. :Y

Vandaag nog een tijdje gereden, was droog en de temperatuur was prima te doen. Valt me wel op dat de motor flink in begint te houden als er stevige zijwind van links komt. Lijkt me dat er iets lek is, of niet goed in de rubbers terug gedrukt ofzo.
Zelf nog niet de tank los gehad, dat doe ik pas wanneer ik de SAS en EPC systemen eraf ga halen. Wel lastig bochten pakken als ie mid-corner door een windvlaag ineens in toeren terugvalt..
 
Handig ding, zeker als je een garage hebt lijkt me dit ideaal. :Y

Vandaag nog een tijdje gereden, was droog en de temperatuur was prima te doen. Valt me wel op dat de motor flink in begint te houden als er stevige zijwind van links komt. Lijkt me dat er iets lek is, of niet goed in de rubbers terug gedrukt ofzo.
Zelf nog niet de tank los gehad, dat doe ik pas wanneer ik de SAS en EPC systemen eraf ga halen. Wel lastig bochten pakken als ie mid-corner door een windvlaag ineens in toeren terugvalt..

Misschien iets mis met de ontluchting


My bike dont like the wind!
 
Misschien iets mis met de ontluchting


My bike dont like the wind!
Dat is die doorzichtige slang die hier naar beneden loopt toch? Zit wel aan de linker kant van het blok. Die dunne zwarte slang komt dan van de tankdop af lijkt me?
950SM_zpsbad3127b.jpg
Sommerdoors zitten er niet op (denk ik), maar ik heb de tank nog niet los gehad. Zal de volgende keer dat ik bij de motor ben eens tussen de kappen door spieken of ik wat zie zitten.
 
De transparante slang die jij ziet is de afvoerslang van de onderkant van de airbox.

Misschien de overloop/"venting" -slangetjes van de carbs, als die wind vangen gaat de motor raar doen. Stock zit er een Y stukje tussen de 2 slangetjes dat dan naar de evap container loopt. Kijk die slangetjes en Y stuk eens na, als die container er nog op zit gooi die er dan ook maar ineens af. Bij men adventure lopen die overloop slangetjes gewoon net uit de airbox.
(Y stukje is ook weg)
 
Laatst bewerkt:
Sjiesh. Ik denk ik wissel zelf even m'n bandjes. Gewoon, ouderwets met een paar bandenlepels. Dat lukt met tube-type wel toch :')


3 uur later heb ik het gevecht met m'n achterwiel gewonnen, voor moet nog maar allememachies de volgende keer bereid ik me wat beter voor dan 3 lepeltjes en wat zeep :+
 
Ik ga zo m'n voorband doen, eens kijken of die beter meewerkt. Eerst m'n achterwiel er weer inzetten en dat gaat nog niet meevallen aangezien de as om de een of andere reden een passing met de wiellagers lijkt te hebben, in plaats van een klemming. Kwam zo'n beetje een voorhamer aan te pas om hem er uit te krijgen gisteren |(
 
Ik zeg altijd "hee carlo, doe mij es nieuw rubber"
En dan kan ik koffie drinken..
Veeeeeel beter :+

Nog anderhalve week, dan krijgt ze een grote beurt en nieuwe sloffen.
Waarschijnlijk de laatste want rond de zomer ga ik voor een 1190 kijken :9~
 
Laatst bewerkt:
Als je Sommerdoors hebt wil ie zoiets ook nog wel eens doen :)
U gaat door voor de koelkast! Kijk eens wat ik tegenkwam ;) :
2014-02-16150023_zps1458c3ca.jpg

2014-02-16151913_zps8b65b4fe.jpg

Zelf gemaakte sommerdoors, blijkbaar is 'ie toch iets minder in originele staat dan ik dacht. Vervangen voor standaard of de 'echte' Sommerdoors lijkt me verstandig? Nu weet ik dus alleen niet of er aan de afstelling ook wat veranderd is door de vorige eigenaar.

Meteen bougies verwisseld voor iridium bougies, de achterste zag er niet zo lekker uit.
2014-02-16170158_zps9ed01c9a.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan