KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 fanboy corner

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoge ruit ( origineel) was een drama bij 80 km verging de wereld al, met de originele was het wel te doen maar zonder heb je in ieder geval geen last van turbulentie door het scherm. rij op dit moment dan ook zonder.
[afbeelding]

ik heb het zo opgelost, originele scherm via beugeltjes verlaagd. heb je toch wat meer windbescherming en geen geruis. wind komt nu ongeveer vanaf kinhoogte op mijn helm terecht; onderkant heb ik volgens vorm van licht afgezaagd.
Foto550-ZIN66HLK.jpg

Foto550-8QYNW378.jpg

Foto550-AXIAX464.jpg
 
~
ik ben mijn berging aan het opruimen ivm de komst van een kleine broer voor de 990s.
wie heeft er oren naar :

-die domme plastic zijkappies voor over je demper
-oranje frameprotectoren :Y
Quanta kosta met verz. kosten
 
heb je daar niet een goede how to van met goede foto's, want die van die beugels zijn me wazig zeg.
Trouwens past het kleine schermpje van de smr niet op de smt ??
ik heb het zo opgelost, originele scherm via beugeltjes verlaagd. heb je toch wat meer windbescherming en geen geruis. wind komt nu ongeveer vanaf kinhoogte op mijn helm terecht; onderkant heb ik volgens vorm van licht afgezaagd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
 
Zal me even voorstellen met wat fotos van de bike ;)
Zit bi-xenon in, wat oranje bling en Wings dempers.

Gister naar Verpalen geweest voor een remap, samen met de Wings trekt hij nu heerlijk vanuit het middengebied...

Wil in de toekomst nog een kortere ktp-houder, led achterlicht en wat carbon en andere bling..
Pics;






 
Laatst bewerkt:
\
ik ben mijn berging aan het opruimen ivm de komst van een kleine broer voor de 990s.
wie heeft er oren naar :

-die domme plastic zijkappies voor over je demper
-oranje frameprotectoren :Y
Quanta kosta met verz. kosten

De frameprotectoren zijn al vergeven. De kappies mag je hebben voor 3 euro (heb ik een bakkie koffie) en verzendkosten. Geen idee wat dat kost. Moet je me ff je adres pm'en
 
De frameprotectoren zijn al vergeven. De kappies mag je hebben voor 3 euro (heb ik een bakkie koffie) en verzendkosten. Geen idee wat dat kost. Moet je me ff je adres pm'en

Weet niet of ze door de brievenbus passen (zonder er eerst over heen te :] )
Heb geen mail adres van je... ook geen twitter.
kun je mij mailen .
 
Hallo,
Hoe bevalt een 950 adv als dagelijkse, en reis fiets?
Geeft de motor voldoende comfort op 500km + afstanden en snelweg?
Komt de 950 adv ook goed tot zijn recht als hij voor 95% als straat fiets wordt gebruikt?
Hoi Sander,

Mijn vergelijk gaat misschien niet helemaal op. Ik ben van een Africa Twin op een 990 Adventure gestapt, maar het zal wel in de buurt liggen denk ik.

Jij hebt een Alp als ik het goed heb? Dan is een 950 een Alp op steroids })

Meer comfort? Absoluut! Maar verwacht geen toerfiets, die KTM-etjes kunnen best een beetje nukkig zijn (ik geloof wel dat het met een carburateur fiets iets beter is)

Lange afstanden en snelweg? Dat gaat sowieso beterder, lekkerderder met iets meer 'oempff' onder de tank. Dus Ja. Maar verwacht ook hier geen toerfiets, het blijft een twin en die houden van 'stampen' *D

Als straatfiets? Met straatbandjes gaat dat prima. Maar ik geef je op een briefje dat je, eenmaal met zo'n ding op pad, geen zand- of bospad links kunt laten liggen ;)


BTW Hoe was de Balkan?
 
heb je daar niet een goede how to van met goede foto's, want die van die beugels zijn me wazig zeg.
Trouwens past het kleine schermpje van de smr niet op de smt ??

ik heb gewoon 4 metalen latjes gebogen, gaatjes in gemaakt en dan met bout en moertje het scherm vastgevezen.werkt het makkelijkst met aluminium denk ik. vijs het eerst niet te vast en dan beweeg je het scherm tot het volgens jou goed staat en vijs je alles goed vast. ik heb de gaatjes in de metalen beugels op 6 cm genomen en voor mij voldoet dit prima. heb wat betere fotos van die beugeltjes genomen.
Foto-4SBFZ8UA.jpg

Foto-ZJB6KREP.jpg
 
Weet niet of ze door de brievenbus passen (zonder er eerst over heen te :] )
Heb geen mail adres van je... ook geen twitter.
kun je mij mailen .

Je kan me een bericht sturen met de knop onder mijn avatar.
Maandag doe ik alles op de bus en de verzendkosten laat ik horen.
 
Hallo,
Hoe bevalt een 950 adv als dagelijkse, en reis fiets?
Geeft de motor voldoende comfort op 500km + afstanden en snelweg?
Komt de 950 adv ook goed tot zijn recht als hij voor 95% als straat fiets wordt gebruikt?

Ik heb sinds kort een 950 adventure en vind het een heerlijke machine.
Qua verbruik, comfort en remmen zijn er betere te koop (r1200gs, welke ik hiervoor heb gehad) maar motorisch kan de Duitser er niet aan tippen. Heerlijk sportief blok.

Nu moet ik het één en ander wel nuanceren, op de korte stukken zat de BMW beter maar op lange afstanden (Vlaardingen - Assen - Vlaardingen) stapte ik stukken frisser van de KTM af.
Het zadel (2004) is harder dus je zit minder snel door.
Het brandstofverbruik was gemiddeld 1:19 maar nu ik eigenlijk alleen maar plezierritjes maak (flink doorkachelen dus) doet 'ie 1:15.

Een KTM moet je mijn inziens niet kopen uit praktische overwegingen, dan zijn er betere te koop.
Maar houd je van het eigenwijze uiterlijk, het opzwepende motorblok, kan je de uitstekende WP vering wel waarderen en rijd je graag op iets bijzonders* dan is een KTM jou motor.

* = naar mijn bescheiden mening is een KTM LC8 geen 13 in een dozijn motor, dus redelijk bijzonder.
 
Hoi Sander,

Mijn vergelijk gaat misschien niet helemaal op. Ik ben van een Africa Twin op een 990 Adventure gestapt, maar het zal wel in de buurt liggen denk ik.

Jij hebt een Alp als ik het goed heb? Dan is een 950 een Alp op steroids })

Meer comfort? Absoluut! Maar verwacht geen toerfiets, die KTM-etjes kunnen best een beetje nukkig zijn (ik geloof wel dat het met een carburateur fiets iets beter is)

Lange afstanden en snelweg? Dat gaat sowieso beterder, lekkerderder met iets meer 'oempff' onder de tank. Dus Ja. Maar verwacht ook hier geen toerfiets, het blijft een twin en die houden van 'stampen' *D

Als straatfiets? Met straatbandjes gaat dat prima. Maar ik geef je op een briefje dat je, eenmaal met zo'n ding op pad, geen zand- of bospad links kunt laten liggen ;)


BTW Hoe was de Balkan?

Bedankt voor de info :)
Als ik echt comfort zou willen zou ik wel voor een Pan European gaan ofzo :P
Maar net wat je zegt het gaat allemaal goed met de ADV dat is het belangrijkste.
Ik ben ook niet iemand die een fiets wil rijden die iedereen rijd ;)
En als ik tot de aanschaf over ga zal er zeker ook allroad mee gereden worden, maar de vraag was meer, komt de motor op straat ook goed tot zijn recht *D

De Balkan was top! Even alle foto's en filmpjes op een rijtje zetten en dan maar weer eens een verslagje in elkaar flanzen. We hebben alleen vrij veel regen gehad.
 
Mensen.ik wil Even mijn ervaring/mededeling met jullie delen.
Ik kwam vorige week stil te staan met mijn ktm990sm.
Het olielampje begon te flikkeren en uiteindelijk te branden.
Het blok begon steeds luider te tikken dus nodig tijd om hem uit te zetten. Anwb gebeld 3 uur gewacht bla bla bla. Uiteindelijk stond de ktm bij een monteur.

Het oliefilter was geïmplodeert waardoor de olie niet of nauwelijks bij de nokkenasspanners kom komen waardoor die begonnen te tikken.
Nieuwe filters erin. Nieuwe olie. Oliedruk is gemeten en hij liep weer als een zonnetje.
Afgelopen vrijdag mee naar mijn werk geweest heen en terug (55km)
Niks aan de hand.
Vandaag wilde ik weer een stukje rijden. Had ik weer hetzelfde probleem. Tikken olie lampje flikkeren daarna branden.
Monteur gebeld.
Hij had vrijdag avond een belletje gehad van ktm dat er een update was voor de filters omdat deze dus imploderen waardoor je dus deze problemen krijgt.

Mijn monteur gaat dinsdag dus bellen om hoe of wat en daarna vervangen dus.

Verhaal krijgt dus nog een einde maar zodra je de filters gaat vervangen. Vraag er dan naar bij de dealer voor de update;) scheelt je een avond wachten op de anwb en als je pech hebt een vastloper of andere mechanische schade;)
 
Mensen.ik wil Even mijn ervaring/mededeling met jullie delen.
Ik kwam vorige week stil te staan met mijn ktm990sm.
Het olielampje begon te flikkeren en uiteindelijk te branden.
Het blok begon steeds luider te tikken dus nodig tijd om hem uit te zetten. Anwb gebeld 3 uur gewacht bla bla bla. Uiteindelijk stond de ktm bij een monteur.

Het oliefilter was geïmplodeert waardoor de olie niet of nauwelijks bij de nokkenasspanners kom komen waardoor die begonnen te tikken.
Nieuwe filters erin. Nieuwe olie. Oliedruk is gemeten en hij liep weer als een zonnetje.
Afgelopen vrijdag mee naar mijn werk geweest heen en terug (55km)
Niks aan de hand.
Vandaag wilde ik weer een stukje rijden. Had ik weer hetzelfde probleem. Tikken olie lampje flikkeren daarna branden.
Monteur gebeld.
Hij had vrijdag avond een belletje gehad van ktm dat er een update was voor de filters omdat deze dus imploderen waardoor je dus deze problemen krijgt.

Mijn monteur gaat dinsdag dus bellen om hoe of wat en daarna vervangen dus.

Verhaal krijgt dus nog een einde maar zodra je de filters gaat vervangen. Vraag er dan naar bij de dealer voor de update;) scheelt je een avond wachten op de anwb en als je pech hebt een vastloper of andere mechanische schade;)


Beetje raar verhaal van update over die filters, ik heb zelf een aantal maal een beurt gedaan en ze zagen er elke keer het zelfde uit. En nooit hier problemen mee gehad, Klinkt mij meer als er een batch slechte filters is geleverd aan ktm en vanuit daar de klanten ( wat ook niet goed is natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
luitjes, hier wordt eea geschreven over werveling op een 1190. ondertussen heb ik een paar duizend km gereden met de Givi Airflow. Misschien qua uiterlijk niet de sportiefste maar wát een genot.
Geen werveling, nagenoeg geen helm lawaai, vizier blijft schoon, etc etc. Wellicht hebben jullie wat aan deze tips.
 
Lamp kapot of toch niet?

Ik ben net een paar dagen met mijn 1190 in Sauerland geweest. Als ik door een tunnel/donker bos rijdt, gaat de verlichting netjes automatisch aan. Er eenmaal uit komt er een warning op het scherm "Low Beam Lamp". Als de motor een tijdje uit staat, is die warning weer weg. Als ik het seinlicht gebruik, brandt de onderste lamp wel. Is nu toch het lampje kapot of is het een softwarefout in de auto schakelaar? Volgens mij rijdt ik nu continu met het grootlicht aan. Iemand met een 1190 vergelijkbare ervaring?

En als de lamp vervangen moet worden, begint de handleiding met 'sloop de motor, van achter naar voor, beginnend vanaf het duo-zitje. Kan toch niet waar zijn om een lamp te vervangen?
 
luitjes, hier wordt eea geschreven over werveling op een 1190. ondertussen heb ik een paar duizend km gereden met de Givi Airflow. Misschien qua uiterlijk niet de sportiefste maar wát een genot.
Geen werveling, nagenoeg geen helm lawaai, vizier blijft schoon, etc etc. Wellicht hebben jullie wat aan deze tips.
Bedankt voor de tip.
Ik heb nu alle drie de ruitjes (R, standaard, tour) van KTM zelf geprobeerd, maar volgens mij is KTM bij alle drie vergeten ze even in de windtunnel te testen.
Welke ruit in welke stand met welke helm (2) ik ook probeer, het blijft zo veel gebulder dat ik van die schuimen oordoppen moet gebruiken waarmee je helemaal niets meer hoort, en dan blijft los van het geluid de turbulentie tegen je helm alsnog vervelend.

Puig heeft trouwens ook vervangingsruiten (sport en tour model) die in ieder geval redelijk ogen. Geen idee of ze goed werken.


n9zBMoNG
 
Hallo,

Ik ben op zoek naar een KTM 990 SMR. Als je er een te koop hebt staan kun je mij een pm sturen.
 
Naar aanleiding van de hevige regenval gisteren, een vraagje uit nieuwsgierigheid :o . Stel je komt bij een stuk waar de straat blank staat, door hoe diep water kan je met de motor voor korte tijd (SMT) rijden? Is dit pas wanneer de luchtinlaat water binnen krijgt voorbij, of is het al eerder voorbij met de pret. Wellicht door elektrische verbindingen die niet volledig waterdicht zijn.
 
Het moet toch wel een behoorlijke plas zijn voordat je niet meer verder kan. Ik heb het zelf niet getest, maar een halve meter moet je toch kunnen halen. Dan moet het toch wel verdomd hard regenen voordat er zo'n laag water in de straat staat ;)
 
Ik dacht juist van wel...
Weerstandjes plaatsen dus?

Vanaf MY 2011 geen knipperrelais inderdaad. LEDs knipperen dus 2x zo snel, want elektronica doet ouderwets relais na -O-
Dus weerstanden plaatsten helpt ook, net als met een klassiek relais. Ik ben nu gewend aan het snellere knipperen en vind het wel best :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan