Dutchgixxer
MF veteraan
Dat werkt niet voor de => my21 types. Daar worde de spanning afgeschakeld na een paar minuten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daarom ben ik overgegaan op een LiFePo accuMijn originele accu was na 1 jaar ook al versleten, lijkt wel alsof Yuasa via ktm zijn matige accu’s slijt.
Daarom ben ik overgegaan op een LiFePo accu Bekijk bijlage 1986484
Ik heb afgelopen maanden ook regelmatig problemen met starten, zelfs als hij direct van de druppellader afkomt. Helaas kan ik het model van de accu net niet lezen op de foto. Welke accu is dit precies?Daarom ben ik overgegaan op een LiFePo accu Bekijk bijlage 1986484
Heeft iemand al eens de lekstroom van een SAS gemeten? Het lijkt me toch sterk dat een productiefiets niet tegen een paar weken stilstand kan.Heren het probleem is niet de accu maar het feit dat we een 2 cylinder hebben en de ktm lek stroom trekt. die twee gaan niet goed samen
Hier dezelfde metingen op de 1090 ja. Bij mij geeft t dashboard overigens lager aan dan de multimeter (weet niet welke dan klopt ). Afgelopen najaar accu vervangen, kreeg hem plots vrijwel niet meer rond toen het wat kouder werd.Ik heb zojuist ook alweer de accu van mijn 1090 adventure vervangen ondanks dat ie in de winter frequent aan de druppellader hangt. Spanning van de oude 11.5 V bij ingeschakeld contact. Nu met de nieuwe 12.3 V met ingeschakeld contact. Dat is dus al best laag voor een gloednieuwe en opgeladen accu. De KTM trekt al veel stroom voor de basissystemen lijkt het. Dan moet ie de zware tweecilinder nog starten.
Net even gemeten: aan de accupolen met contact uit: 12,7 V, aan de accupolen met contact aan 12,3 V en op het display 12,2 V. De aanduiding op het display lijkt dus te kloppen maar is aanmerkelijk lager dan in onbelaste toestand. Nieuwe Yuasa accu was inclusief verzenden €105 dus daar ga ik verder niet moeilijk over doen als ik die eens in de 3 jaar moet vervangen. Beter dan plotseling stilstaan.Hier dezelfde metingen op de 1090 ja. Bij mij geeft t dashboard overigens lager aan dan de multimeter (weet niet welke dan klopt ). Afgelopen najaar accu vervangen, kreeg hem plots vrijwel niet meer rond toen het wat kouder werd.
Yep heb ik beide maar die verbruiken geen stroom, zijn alleen veredelde snoertjes en als die echt invloed zouden hebben dan zou de spanning in onbelaste toestand ook niet 12.7 V zijn. Maar als ik het contact aanzet zoemt er van alles en dat kost blijkbaar stroom en leidt tot een spanningsval. Is vanaf het eerste moment dat ik hem had zo geweest dus maak me er verder niet druk over. Gewoon vaker aan de druppellader als ik hem meer dan enkele weken niet gebruik.1090R uit 2018, 4 maanden stilgestaan, originele accu, bij de 2e keer drukken liep ‘ie als een zonnetje
Misschien een extra 12v aansluiting welke stroom trekt? Of druppellader kabeltje?
Mag je ook eens hebben toch?Dan heb ik gewoon geluk wellicht
Dat is idd waar ja! Ik gebruik mijn 1090 het hele jaar door en rij er minstens om de week een lange rit op. Mijn accu ging 70k km mee (6 jaar oud) voordat ie vervangen moest.Bij mijn 1090 is de accu na een jaartje weer vervangen. Hopelijk gaat de nieuwe iets langer mee. Beste oplossing blijft toch gewoon dat ding uit de schuur een rijden.