KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Fuel dongles echter hebben mijn 1090R een stuk prettiger gemaakt, heerlijke gasrespons vanaf lage toeren en de kosten zijn het niet.
Bij mij zaten die er al op toen ik hem kocht, dus nooit met de lambdasensoren gereden. Maakte het echt zoveel uit?

Ik zat juist te twijfelen om het spul terug naar origineel te brengen en bij de volgende kettingset het aandrijfwiel met 1 tandje te verkleinen bijv. Daarmee blijf je iets weg van het heel laagtourig gebied.
 
Bij mij zaten die er al op toen ik hem kocht, dus nooit met de lambdasensoren gereden. Maakte het echt zoveel uit?

Ik zat juist te twijfelen om het spul terug naar origineel te brengen en bij de volgende kettingset het aandrijfwiel met 1 tandje te verkleinen bijv. Daarmee blijf je iets weg van het heel laagtourig gebied.

Ik vind van wel, standaard staat ‘ie erg arm afgesteld laag in toeren. Wat resulteerde in vervelend inhouden/stotteren. Dongles van 5 tientjes gaf 100% verbetering, ik zou ze dus lekker laten zitten!

Nu het toch over ketting/tandwielen gaat; hoe lang doen jullie met een set?
 
Ik vind van wel, standaard staat ‘ie erg arm afgesteld laag in toeren. Wat resulteerde in vervelend inhouden/stotteren. Dongles van 5 tientjes gaf 100% verbetering, ik zou ze dus lekker laten zitten!

Nu het toch over ketting/tandwielen gaat; hoe lang doen jullie met een set?
Jullie hebben nooit met een 990 KTM gereden zeker? Dat is pas stotteren en in houden bij laag toeren. Een 1090/ 1190 loopt dan zijdezacht en moet je niks aan doen. Of een suffe 4 cilinder kopen🙄.
 
Bij mij zaten die er al op toen ik hem kocht, dus nooit met de lambdasensoren gereden. Maakte het echt zoveel uit?

Ik zat juist te twijfelen om het spul terug naar origineel te brengen en bij de volgende kettingset het aandrijfwiel met 1 tandje te verkleinen bijv. Daarmee blijf je iets weg van het heel laagtourig gebied.
Ik rijd sinds mijn laatste kettingwissel met een groter achtertandwiel (zie HIER mijn ervaringen). Let wel ik rijd drie tanden groter achter en niet een tandje kleiner voor. Een bewuste keuze omdat een kleiner voortandwiel sneller slijt (ook de kettinggeleider)..
 
Jullie hebben nooit met een 990 KTM gereden zeker? Dat is pas stotteren en in houden bij laag toeren. Een 1090/ 1190 loopt dan zijdezacht en moet je niks aan doen. Of een suffe 4 cilinder kopen🙄.
Ik vind persoonlijk ook dat het ‘probleem’ erg overdreven wordt. Je moet gewoon je rijstijl aanpassen. KTM’s zijn rauwe(re) machines die je stevig (op toeren) moet rijden. Als je dat doet heb je geen centje last.
 
Jullie hebben nooit met een 990 KTM gereden zeker? Dat is pas stotteren en in houden bij laag toeren. Een 1090/ 1190 loopt dan zijdezacht en moet je niks aan doen. Of een suffe 4 cilinder kopen🙄.

Of je kijkt verder dan je neus lang is... Geldt het dat ik een 950 heb gehad? Onee want carbs, dat telt niet B|
Eerste 990's waren toch gewoon horken van machines? Pas bij de laatste serie in 2012 hadden ze het een beetje onder de knie.

Laat mij maar een mietje zijn, m'n 1090 rijd nu heerlijk :9
 
Of je kijkt verder dan je neus lang is... Geldt het dat ik een 950 heb gehad? Onee want carbs, dat telt niet B|
Eerste 990's waren toch gewoon horken van machines? Pas bij de laatste serie in 2012 hadden ze het een beetje onder de knie.

Laat mij maar een mietje zijn, m'n 1090 rijd nu heerlijk :9
Neeee ga je mond spoelen. Pure porno machines met pit en karakter, die heerlijk te rijden zijn.

En speciaal voor de zeikerds orangektm:

 
Of je kijkt verder dan je neus lang is... Geldt het dat ik een 950 heb gehad? Onee want carbs, dat telt niet B|
Eerste 990's waren toch gewoon horken van machines? Pas bij de laatste serie in 2012 hadden ze het een beetje onder de knie.

Laat mij maar een mietje zijn, m'n 1090 rijd nu heerli

Neeee ga je mond spoelen. Pure porno machines met pit en karakter, die heerlijk te rijden zijn.

En speciaal voor de zeikerds orangektm:


Je doet je naam weer eer aan ..... prachtig *O* hoe oud is u eigenlijk
 
Laatst bewerkt:
Of je kijkt verder dan je neus lang is... Geldt het dat ik een 950 heb gehad? Onee want carbs, dat telt niet B|
Eerste 990's waren toch gewoon horken van machines? Pas bij de laatste serie in 2012 hadden ze het een beetje onder de knie.

Laat mij maar een mietje zijn, m'n 1090 rijd nu heerlijk :9

Ik had een 2012 990smt. Had hem bijna weg gedaan na korte tijd. Wat een drama om onder de 4000 toeren te rijden. Maat van me had een 2011 een die reed veel beter. Bij de mijne ging 1 van de tps sensoren kapot. Deze toen zelf vervangen en juist afgesteld. Daarna liep ie als een zonnetje. Het juist afstellen komt zeer precies en daarom zit er zo'n verschil tussen de 1 of de ander.
De 1090 1190 heeft heel andere gaskleppen en ecu. Deze lopen standaard veel beter. Ik vind het nu een zegen ten op zichte van de 990, maar ieder mag veranderen wat ie wil😉.
 
Vroeger een rsv mille gehad gen1, pc3+andere rom (voorloper van flash)+andere tandwielverhouding, open akra lijn (toen mocht luid nog)
Na al die aanpassingen viel er trager ook mee te rijden :+ Nadien een FZ1 ding was boterzacht maar kon niet wennen aan het gebrek aan karakter.
Momenteel een 1290 en die valt er mooi tussen in. Blijft een vtwin dus zal altijd wel een specifieke loop hebben, 't leuke is dat we door dingen aan te passen de motor kunnen aan onze wensen laten voldoen.
Binnen een 10tal jaar als we allemaal elektrisch moeten rijden gaan we dat stotteren/karakter nog missen :Y
 
Poedercoat is te dik. Dan past er niks meer.
Spuiten is een optie, maar dan zijn de lettertjes en graden verstelling weg. Ben nog al van de details...
Beetje laat:

604.02.001.000
01-371-5255-0_i_05-635361843.jpg


*D
 
Nou je kan je motor al een tijdje hebben 1090R en het schijnt dat ik niet alle lampjes ken.

Zowaar brand er ineens een rood knipperd lampje op mijn teller, wanneer de van contact afstaat.
Ik was met de tijd instelling bezig , na het in bouwen van de Rapid bike evo modul en nu zie daar ineens dit.

Wie heeft dat nog meer ,heb ik aangezet dat ik niet gemerkt heb .
 
Nou je kan je motor al een tijdje hebben 1090R en het schijnt dat ik niet alle lampjes ken.

Zowaar brand er ineens een rood knipperd lampje op mijn teller, wanneer de van contact afstaat.
Ik was met de tijd instelling bezig , na het in bouwen van de Rapid bike evo modul en nu zie daar ineens dit.

Wie heeft dat nog meer ,heb ik aangezet dat ik niet gemerkt heb .
Foto?
 
Is dat wellicht het verklikkerlampje van het alarm? Waarbij het ritme het soort alarm aangeeft?
Klopt , ik heb het nagekeken het is de alarm, immobiliser lampje. gaat knipperen bij een fout .

oke waarom dacht ik nu nog eens een keer op contact gezet ennu blijft het uit. vreemd .

Opgelost dus.
 
Zo de Rapidbike evo modul zit er in en werkt.

De positie waar deze moet komen was een dingetje dacht ik hij lijkt zo groot in werkelijkheid is deze een stuk kleiner.
Zoals bij iedereen heb ik achter geen plaats meer gereedschap zit al bij het achterlicht gedrukt en plak set incl pro Oiler neemt de rest van de plaats in.

Had het idee om hem aan de linkerzij kant te monteren maar toen viel mijn oog op de abs pomp.
Als je accu optilt en de plasticplaat weg haalt waar de Ecu zit dan zie dat er aan de rechterkant van de ABS pomp flinke ruimte zit.

En wat denk je past precies, dat was mooi zo hoefde ik nergens geen ruimte voor de ander spul in te leveren.

20230504_200339.jpg
20230504_200412.jpg
 
Zo de Rapidbike evo modul zit er in en werkt.

De positie waar deze moet komen was een dingetje dacht ik hij lijkt zo groot in werkelijkheid is deze een stuk kleiner.
Zoals bij iedereen heb ik achter geen plaats meer gereedschap zit al bij het achterlicht gedrukt en plak set incl pro Oiler neemt de rest van de plaats in.

Had het idee om hem aan de linkerzij kant te monteren maar toen viel mijn oog op de abs pomp.
Als je accu optilt en de plasticplaat weg haalt waar de Ecu zit dan zie dat er aan de rechterkant van de ABS pomp flinke ruimte zit.

En wat denk je past precies, dat was mooi zo hoefde ik nergens geen ruimte voor de ander spul in te leveren.
Heb jij een aftermarket radiateur?
 
Nog mensen hier die met de Pirelli Scorpion Trail 2 rijden en een achterband nodig hebben (@ OrangeKTM ;) )? Ik heb er nog eentje liggen, profiel 90%, DOT 0821, donker opgeslagen geweest.
€50,- en ophalen, omg. Zuidhollandse eilanden.

Ik kon toen niet op tijd (juni '22) krijgen en heb toen een setje Dunlop Mutant's omgelegd vandaar dat de Pirelli over is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan