krappe achtjes draaien en straatje keren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jammsessie

MF'er
26 jan 2011
47
0
Hoorn (Noord Holland)
Hoi,

Nou ben ik een relatief beginnende rijder. Daarnaast begonnen op een supersport.

Ik ben afgelopen maanden behoorlijk actief geweest om het supersport rijden en sturen enigzins (redelijk) fatsoenlijk onder de knie te krijgen.

Op snelheid boven de 30km pu gaat alles redelijk goed. Het gaat allemaal elke dag beter en beter. :]

Maar nu heb ik het volgende dilemma:

Ik probeerde afgelopen week en vandaag op een lege parkeerplaats, waar ik tevens mijn avb-oefeningen heb gedaan, achtjes te draaien en u-bochten te nemen.
Nou lukt het me eigenlijk op geen enkele mogelijkheid meer om ze in dezelfde draaicircel te maken zoals ik dat op een normale naked kan (yamaha xj6).

Het kan zijn dat ik iets fout doe maar het kan ook zijn dat ik iets probeer wat gewoon niet mogelijk is gezien de geringe stuuruitslag? Op een naked lukt het me namelijk makkelijk met redelijk licht afschuinen/tegenleunen.

Een anderhalf- twee meter grotere diameter lukt wel overigens. Ik gebruik mijn R6 uit 2003.

Dus mijn concrete vraag: zijn er meer mensen die ook dit niet lukt? of moet ik gewoon net zo lang door proberen tot het lukt? is er een speciale manier van afschuinen? tips van mensen die hier eerst ook moeite mee hadden?

maw: wat doe ik fout? ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Nou ben ik een relatief beginnende rijder. Daarnaast begonnen op een supersport.

Ik ben afgelopen maanden behoorlijk actief geweest om het supersport rijden en sturen enigzins (redelijk) fatsoenlijk onder de knie te krijgen.

Op snelheid boven de 30km pu gaat alles redelijk goed. Het gaat allemaal elke dag beter en beter. :]

Maar nu heb ik het volgende dilemma:

Ik probeerde afgelopen week en vandaag op een lege parkeerplaats, waar ik tevens mijn avb-oefeningen heb gedaan, achtjes te draaien en u-bochten te nemen.
Nou lukt het me eigenlijk op geen enkele mogelijkheid meer om ze in dezelfde draaicircel te maken zoals ik dat op een normale naked kan (yamaha xj6).

Het kan zijn dat ik iets fout doe maar het kan ook zijn dat ik iets probeer wat gewoon niet mogelijk is gezien de geringe stuuruitslag? Op een naked lukt het me namelijk makkelijk met redelijk licht afschuinen/tegenleunen.

Een anderhalf- twee meter grotere diameter lukt wel overigens. Ik gebruik mijn R6 uit 2003.

Dus mijn concrete vraag: zijn er meer mensen die ook dit niet lukt? of moet ik gewoon net zo lang door proberen tot het lukt? is er een speciale manier van afschuinen? tips van mensen die hier eerst ook moeite mee hadden?

maw: wat doe ik fout? ;)
LOL!

gast 8tjes draaien enzo zijn dingen die je niet met een supersport doet/ kunt (naja IN THEORIE kan het wel, als je supergoed met je lichaam kunt hangen, omgooien en soepel met je gas kunt omgaan) zou er niet teveel opletten. supersport rijden= veel steken als je wilt omdraaien :P
 
Laatst bewerkt:
In het begin ook een aantal keer geprobeerd met me R1, halve draai lukt wel maar 8jes heb ik laten zitten.
Wanneer maak je die uberhaupt eigenlijk?
 
Hmmm.. als ik het zo lees zou het uiteindelijk dus wel moeten lukken?

=
Achtjes maak je volgens mij om jezelf zoveel mogelijk voor te bereiden op eventuele 'hele krappe' bochten op lage snelheid. Volgens mij is het idee van een achtje dat je dan later "een gedeelte" van je geoefende skill in de praktijk brengt.
Ik denk dan bijv. aan een U-bocht en/of direct daarna manoeuvreren tussen obstakels door.

Anyhu, ik dacht als ik dit soort manoeuvres ook soepel onder de knie krijg dan ben ik in het algemeen weer een iets beter voorbereide motorrijder.

De bedoeling is dat ik mezelf ook een beetje klaarstoom voor een (voortgezette)VRO en circuit/race-training. Het lijkt me toch dat ALLE behendigheids-truuckjes bijdragen aan het worden van een betere motorrijder.
 
Ja maar dat 8-je je gaat ergens heen maar je moet eerst ergens langs waarna je bedenkt ben me tas vergeten dus je draait er omheen om je weg te kruisen en dan weer langs iets anders heen te draaien.

Zie de praktijk nut er niet van in.

Ga dan gewoon korte bochtjes en sjalom oefenen :D
Al kan je dat ook met de strepen op het wegdek :D
 
Hmmm.. als ik het zo lees zou het uiteindelijk dus wel moeten lukken?

=
Achtjes maak je volgens mij om jezelf zoveel mogelijk voor te bereiden op eventuele 'hele krappe' bochten op lage snelheid. Volgens mij is het idee van een achtje dat je dan later "een gedeelte" van je geoefende skill in de praktijk brengt.
Ik denk dan bijv. aan een U-bocht en/of direct daarna manoeuvreren tussen obstakels door.

Anyhu, ik dacht als ik dit soort manoeuvres ook soepel onder de knie krijg dan ben ik in het algemeen weer een iets beter voorbereide motorrijder.

De bedoeling is dat ik mezelf ook een beetje klaarstoom voor een (voortgezette)VRO en circuit/race-training. Het lijkt me toch dat ALLE behendigheids-truuckjes bijdragen aan het worden van een betere motorrijder.

Dan heb je aan 8 en u bochtjes geen ene r**t :N ,op het circuit gebruikt men bijna geen achterrem ;)
 
Dan heb je aan 8 en u bochtjes geen ene r**t :N ,op het circuit gebruikt men bijna geen achterrem ;)
:Z

Volgens mij is dit tevens een balans-oefening. Nog even en je gaat beweren dat je ook zelden of nooit een verbeterde evenwichts/balans-gevoel nodig hebt op een VRO en/of Circuit?

geen r**t?? _O- Oke simpel voorbeeldje:
Stel je maakt een glijactie op het circuit en je bike ligt achterstevoren maar rijdbaar. Dan lijkt me ook wel dat je zo snel en kort mogelijk om wilt draaien? of ga jij dan liever eerst knullig met je voetjes trappelen? ;)
 
:Z

Volgens mij is dit tevens een balans-oefening. Nog even en je gaat beweren dat je ook zelden of nooit een verbeterde evenwichts/balans-gevoel nodig hebt op een VRO en/of Circuit?

geen r**t?? _O- Oke simpel voorbeeldje:
Stel je maakt een glijactie op het circuit en je bike ligt achterstevoren maar rijdbaar. Dan lijkt me ook wel dat je zo snel en kort mogelijk om wilt draaien? of ga jij dan liever eerst knullig met je voetjes trappelen? ;)

Ga jij maar lekker 8jes draaien dan :W veel plezier,met je balans :z
 
Denk dat het door je motor komt.
Met de xr maak ik allerlij gekke krappe mini bochtjes etc voor de fun.
Denk dat het me niet lukt met een ss
 
Als je je voor wilt bereiden op circuitrijden zou ik Keith Code - A Twist of the Wrist I en (vooral) II lezen, daar heb je op het circuit (en op straat) meer aan dan achtjes draaien.
 
de hele geometrie van de fiets help niet echt mee
Tesamen met het lage koppel onderin bij (de meeste) SS motoren zou ik het niet echt aanbevelen

Oke simpel voorbeeldje:
Stel je maakt een glijactie op het circuit en je bike ligt achterstevoren maar rijdbaar. Dan lijkt me ook wel dat je zo snel en kort mogelijk om wilt draaien? of ga jij dan liever eerst knullig met je voetjes trappelen? ;)

Ja je gaat inderdaad 'lullig'met de voetjes trappelen, gezien de baancommisie het echt niet gaat applaudiseren als je op je gemakkie een U-bocht met een straal van een paar meter gaat doen op een circuit
 
Slap lullen kun je al ;)

Dus flink vaak op je bek gaan,dan kun je u bochtjes oefenen :Y
damn dat is wel een hele trieste opmerking. fijne persoonlijkheid heb je knulie. zo nu snel slapen en weer op je duimpje zuigen. ;)

ps: en als je nog meer verwensingen hebt hoor ik dat graag over de pb. we lossen dat onderling wel even op. 8-) ben niet zo moeilijk.
 
de hele geometrie van de fiets help niet echt mee
Tesamen met het lage koppel onderin bij (de meeste) SS motoren zou ik het niet echt aanbevelenJa je gaat inderdaad 'lullig'met de voetjes trappelen, gezien de baancommisie het echt niet gaat applaudiseren als je op je gemakkie een U-bocht met een straal van een paar meter gaat doen op een circuit

Precies,als je uberhaupt het circuit nog op mag(ivm onvoorziene lekkages).
Heb er al zat zien gaan,waaronder ikzelf ook al 1 keer '( ,1e waar je aan denkt,hoeveel heb ik afgeschreven? en niet hoe kan ik "in stijl"het circuit weer op :N
 
damn dat is wel een hele trieste opmerking. fijne persoonlijkheid heb je knulie. zo nu snel slapen en weer op je duimpje zuigen. ;)

ps: en als je nog meer verwensingen hebt hoor ik dat graag over de pb. we lossen dat onderling wel even op. 8-) ben niet zo moeilijk.

Je moet gewoon niet van die kletspraat uitkramen,als je geen zak verstand van over een circuit rijden hebt :Z ,daar komen heel andere dingen bij kijken als u bochtje en 8 jes draaien :Y

Voor de rest heb ik helemaal geen zin om met jou te gaan pb-en :N :W
 
Laatst bewerkt:
Je moet gewoon niet van die kletspraat uitkramen,als je zak verstand van over een circuit rijden hebt :Z ,daar komen heel andere dingen bij kijken als u bochtje en 8 jes draaien :Y

Voor de rest heb ik helemaal geen zin om met jou te gaan pb-en :N :W
AchAch dus uiteindelijk gewoon een blabla heldje?

Kijk, als jij hier schofterig replied omdat je kennelijk te snel op je p**meltje getrapt bent dan moet je niet raar opkijken als je daarmee geconfronteerd wordt.
Ik heb het niet zo met (makkelijk traceerbare) internet-heldjes die online te snel een oordeel vellen/ruzie maken maar irl nix klaar kunnen maken.

(Zulke onzekere "hit and run"-figuurtjes zijn uiteindelijk in staat om laffe-ravages uit te richten zoals in het winkelcentrum in Alphen 8-) ).

ontopic:
Het enige wat ik doe is alle (basis)technieken serieus nemen. Hoe meer je kunt hoe beter je in het algemeen wordt.
Verder benader ik dingen ook systematisch en compleet. Dat is ook de reden waarom je mij niet dingen hoort uitsluiten.

Anyhu, Dit principe is duidelijk veels te hoog gegrepen voor je. het zal waarschijnlijk ook wel de reden zijn waarom je brokken maakt.
Als ik op mijn bek ga, kom ik direct beter en "educated" terug. Ik ben niet bang om fouten te maken omdat ik weet dat die fouten bijdragen aan een inzicht waar de "likes of you" later altijd een puntje aan kunnen zuigen.

Dusse... nogmaals: Als jij het nog persoonlijker wilt maken vind ik dat best maar ga dan niet steeds stoer lopen doen op een main. Send me an pb als je een echte kerel en val anderen niet meer lastig.
 
met een ss kunt je ook keren en achtjes draaien maar je moet al je technieken iets beter onder kontrole hebben

kijktechniek: die heb je toch wel degelijk nodig op circuit
traktie: ook nodig op circuit
zithouding: in midere mate of toch zeker een andere zithouding
 
AchAch dus uiteindelijk gewoon een blabla heldje?

Kijk, als jij hier schofterig replied omdat je kennelijk te snel op je p**meltje getrapt bent dan moet je niet raar opkijken als je daarmee geconfronteerd wordt.
Ik heb het niet zo met (makkelijk traceerbare) internet-heldjes die online te snel een oordeel vellen/ruzie maken maar irl nix klaar kunnen maken.

(Zulke onzekere "hit and run"-figuurtjes zijn uiteindelijk in staat om laffe-ravages uit te richten zoals in het winkelcentrum in Alphen 8-) ).

ontopic:
Het enige wat ik doe is alle (basis)technieken serieus nemen. Hoe meer je kunt hoe beter je in het algemeen wordt.
Verder benader ik dingen ook systematisch en compleet. Dat is ook de reden waarom je mij niet dingen hoort uitsluiten.

Anyhu, Dit principe is duidelijk veels te hoog gegrepen voor je. het zal waarschijnlijk ook wel de reden zijn waarom je brokken maakt.
Als ik op mijn bek ga, kom ik direct beter en "educated" terug. Ik ben niet bang om fouten te maken omdat ik weet dat die fouten bijdragen aan een inzicht waar de "likes of you" later altijd een puntje aan kunnen zuigen.

Dusse... nogmaals: Als jij het nog persoonlijker wilt maken vind ik dat best maar ga dan niet steeds stoer lopen doen op een main. Send me an pb als je een echte kerel en val anderen niet meer lastig.
damn dat is wel een hele trieste opmerking. fijne persoonlijkheid heb je knulie. zo nu snel slapen en weer op je duimpje zuigen. ;)

ps: en als je nog meer verwensingen hebt hoor ik dat graag over de pb. we lossen dat onderling wel even op. 8-) ben niet zo moeilijk.
deze opmerking vind ik:
1. sowieso niet kunnen
2. volledig in strijd met wat je in qoute 2 zegt.

uit jouw opmerkingen op die ene wat lullige opmerking van downsider maak ik op dat jij trouwens flink op je geslachtsorgaan bent getrapt :')
 
Laatst bewerkt:
8je of krap bochtje op 't circuit... nee niet nodig... de manier van afschuinen is tegenovergesteld aan wat je op t circuit hoor te doen. (motor van je af duwen (omhoog) ipv naar beneden zoals bij een 8.

Op straat is het wel handig, echter een ss is gewoon niet gemaakt daarvoor en zal t meer oefening kosten. Of je daar tijd in wil steken is aan Jou.

Je opmerking over alphen is trouwens wel erg cru... :N
 
AchAch dus uiteindelijk gewoon een blabla heldje?

(Zulke onzekere "hit and run"-figuurtjes zijn uiteindelijk in staat om laffe-ravages uit te richten zoals in het winkelcentrum in Alphen 8-) ).

Da's echt not done.. Ga je schamen in een hoekje. :N
 
oke, we gaan off-topic maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig...

Mensen,
Wat is er precies verkeerd aan mijn Alphen-opmerking? Graag duidelijkheid over wat er niet klopt aan mijn stelling. Ik ben benieuwd (keuren jullie dat laffe gedrag van die Tristan soms goed??).


@wesleyc: ja ik was idd op mijn p*k getrapt. Ik heb gewoon een ongelofelijke minachting voor laf gedrag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan