mister CBX
MF'er
Mijn motor (cbx 750 F met 57K op de teller) heeft het euvel als hij start nogal wat blauwe rook uit de uitlaten te puffen wat gepaard gaat met een hoog olieverbruik 0,5 liter op 1000 km. Als hij warm is kan ik dit niet meer waarnemen. Door een lokale motorzaak is de compressie getest en deze is ok. Nu is mijn redenatie dat de klepseals niet meer goed zijn (misschien klepgeleiders te veel speling) en daardoor kan er olie op de zuigers komen en dat verbrand zichtbaar met starten.
Nu wil ik dit weekend beginnen met een koprevisie, maar nu vraag ik me af slijp je de kleppen en vervang je de klepseals zelf of breng je dit naar een lokaal motorrevisie bedrijf ?
Tevens maakt mijn primaire ketting wat lawaai (wat redelijk normaal schijnt te zijn) moet deze bij de huidige kilometerstand ook worden vervangen ? of kan ik dit meten / waarnemen dat het wel of niet moet.
Nu wil ik dit weekend beginnen met een koprevisie, maar nu vraag ik me af slijp je de kleppen en vervang je de klepseals zelf of breng je dit naar een lokaal motorrevisie bedrijf ?
Tevens maakt mijn primaire ketting wat lawaai (wat redelijk normaal schijnt te zijn) moet deze bij de huidige kilometerstand ook worden vervangen ? of kan ik dit meten / waarnemen dat het wel of niet moet.