Koppelingskorf Speling Tov Tandwiel. ( Demperveren)

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Hallo,
Honda CB650F
2016
41000km
Ratel in huis.
Verdenking Koppelingskorf.

Hoe test je de speling tussen die korf en tandwiel,
Nr 1 dempingsveer zit gewoon netjes , geen/ heel weinig speling.

Distributiespanner is vervangen.

onbelast bij gas loslaten hoor je de rammel.

alvast bedankt, Peter.
 
Kan je alleen zien door de korf te demonteren.
Er zit zo goed als zeker speling tussen het tandwiel en de korf zelf.
Korf is gedemonteerd
IMG_20210411_151100 Achterzijde Koppelingskorf CB650F met DempingsVeren.jpg
IMG_20210411_151127 Eerste set Dempingsveer Koppeling CB750F.jpg
 
Even omdraaien.
Dan zie je een deel van het tandwiel door de korf heen steken.
En tussen het deel van het tandwiel en aluminium deel (van de korf) mag 0 speling zitten.

Is namelijk een korf van het merk FCC en die hebben allemaal op hetzelfde punt dat probleem.

De suzuki dl1000 sv1000 en ook de triumph tiger hebben een vergelijkbare koppeling en ook daar zit een rammel in.
 
Even omdraaien.
Dan zie je een deel van het tandwiel door de korf heen steken.
En tussen het deel van het tandwiel en aluminium deel (van de korf) mag 0 speling zitten.

Is namelijk een korf van het merk FCC en die hebben allemaal op hetzelfde punt dat probleem.

De suzuki dl1000 sv1000 en ook de triumph tiger hebben een vergelijkbare koppeling en ook daar zit een rammel in.
IMG_20210411_150930 Koppelingskorf.jpg
 
Even omdraaien.
Dan zie je een deel van het tandwiel door de korf heen steken.
En tussen het deel van het tandwiel en aluminium deel (van de korf) mag 0 speling zitten.

Is namelijk een korf van het merk FCC en die hebben allemaal op hetzelfde punt dat probleem.

De suzuki dl1000 sv1000 en ook de triumph tiger hebben een vergelijkbare koppeling en ook daar zit een rammel in.
Als je een meisje was , had ik je een kusje gegeven.!:]
 
Het is wel op te lossen zoals bij een suzuki dl1000 koppeling wordt gedaan maar dat heeft bij jou koppeling geen zin.(modificatie van zoeen korf kost €180 - €240)
Suzuki korf kost €380 en het komt om de 20.000 km terug.

Jouw korf is veel goedkoper en je hebt er al 41000 km mee gereden.
 
Het is wel op te lossen zoals bij een suzuki dl1000 koppeling wordt gedaan maar dat heeft bij jou koppeling geen zin.(modificatie van zoeen korf kost €180 - €240)
Suzuki korf kost €380 en het komt om de 20.000 km terug.

Jouw korf is veel goedkoper en je hebt er al 41000 km mee gereden.
EUh € 685,= vind ik niet echt goedkoper, of zit ik bij de verkeerde motorboer?
 
Er was een jaar geleden een klant bij mij die vroeg of er er naar wilde kijken.
Toen ik aangaf dat het minimaal €180 ging kosten gaf hij aan dat een korf voor rond de $170 nieuw te koop is.
Dus ik heb er verder niet meer naar gekeken of gezocht.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan