kopen of niet honda cr 125 bouwjaar 1986?

lennehonda

Rookie
Lid geworden
2 dec 2024
Berichten
21
Waarderingsscore
5
goedemiddag iedereen,Ik wil mijn eerste crosser halen een honda cr 125 bouwjaar 1986. Nu het probleem is dat ik niet veel hiervan ken en daarom heb ik een vraag voor jullie. De eigenaar zegt dat hij perfect in orden is en dat hij super goed werkt en alles top er aan is, hij is ook pas gereviseerd. De man vraagt hier 3000euro voor is dit te veel of is dit normaal?
Al vast heel erg bedankt!!
hieronder zet ik een foto neer
IMG_4847.webp
 

Bijlagen

  • IMG_4847.webp
    IMG_4847.webp
    115,5 KB · Weergaven: 0
Leuk,
Maar heb je gecheckt wat onderdelen voor dit apparaatje kosten?
Tenzij je zelf veel aan de bak wilt,
Elke zoveel uur nieuwe zuiger steken..

Ik weet ook niet of er nog veel voor te krijgen is..
Wellicht het 2takt topic in brikken en.... even checken..
 
Laatst bewerkt:
Een snelle blik online zegt me dat 3000 een hoge vraagprijs is doch vrij reëel als hij inderdaad helemaal in technisch perfecte staat is.
 
Het is wel typisch een verkopers omschrijving 😇
Ben je zelf technisch genoeg om zijn beweging te staven? Of is het een kwestie van “ blauwe ogen”
 
Neem iemand mee die er verstand van heeft, anders zou ik het je niet aanraden.

Als verkoper hem gereviseerd heeft, dan zal hij ook documentatie aan moeten kunnen leveren. Bonnetjes van onderdelen, of bewerkingen. Of als hij het uitbesteed heeft van het revisie bedrijf. Zonder documentatie geloof ik nergens in.
 
  • Eens
Waarderingen: Lert
Als je niet speciek in 40 jaar oude Honda crossers geinteresseerd bent zou ik wat anders zoeken. Voor hetzelfde geld koop je veel modernere crossers.
 
Ik zeg helemaal niets. Wat wil je er mee doen? Wil je zelf sleutelen? Heb je gereedschap en inzicht? Wat vind je zelf als je wat verder rond kijkt?
ja ik wil der zelf wel proberen aan te sleutelen maar onderdelen hier voor zijn moeilijk te vinden en of duur dus slim is het niet denk ik,
 
Je geeft zelf al het antwoord,

Kijk of je een 4takt 250 kan vinden..
Zijn er meer van.
Meer onderdelen,
Meer kennis (hier)
Etc
 
Als je niet speciek in 40 jaar oude Honda crossers geinteresseerd bent zou ik wat anders zoeken. Voor hetzelfde geld koop je veel modernere crossers.
aaahh oke maar een moderne crosser waar moet ik dan bij opletten eigelijk ?
 
Als je een CR wil is dat prima geld.
Wil je echter crossen is het een duur gedateerd hok.
Voor dat geld koop je 10 jaar oude enduro's of 8 jaar oude crossers.
 
Neem iemand mee die er verstand van heeft, anders zou ik het je niet aanraden.

Als verkoper hem gereviseerd heeft, dan zal hij ook documentatie aan moeten kunnen leveren. Bonnetjes van onderdelen, of bewerkingen. Of als hij het uitbesteed heeft van het revisie bedrijf. Zonder documentatie geloof ik nergens in.
Die bonnetjes bewaar ik zelden met m'n crossers/enduro's.
Bij straatmotoren is revisie een heel ding, bij dit soort crossers een jaarlijks terugkerend iets, niet veel bijzonders aan dus.

@Lenne#0102201 Als je zelf weinig kunt, maar je wilt het wel zelf kunnen zou ik wel een 2T pakken, is goedkoper zelf aan te sleutelen.
Kijk of je iets kunt scoren van maximaal een jaar of 15 of jonger, liefst van een modellen reeks die nog erg lang gemaakt is daarna.
Alles ouder dan dat moet je echt voor het vintage deel rijden.

Zelf heb ik rond de €3800 nog een 250 2T 2015 met kenteken te koop, die is opzich wel goed op wat kleine dingetjes na (die ik in overleg nog wel netjes wil maken). Maar het is wel erg veel motor om op te beginnen. Niet zwaar, we onnozel sterk. Als je net begint en geen eerdere ervaring op vlotte motoren hebt zou ik die niet aanraden.
 
Die bonnetjes bewaar ik zelden met m'n crossers/enduro's.
Bij straatmotoren is revisie een heel ding, bij dit soort crossers een jaarlijks terugkerend iets, niet veel bijzonders aan dus.
Ja, iedereen z'n eigen uiteindelijk. Voor mij persoonlijk heeft het meerwaarde als iemand de administratie bij houd, dat geeft aan hoe iemand werkt en het spul onderhoud. Een motor zonder bonnetjes kan evengoed onderhouden zijn als een zonder bonnetjes, alleen geloof ik bonnetjes en blauwe ogen niet.
 
Ja, iedereen z'n eigen uiteindelijk. Voor mij persoonlijk heeft het meerwaarde als iemand de administratie bij houd, dat geeft aan hoe iemand werkt en het spul onderhoud. Een motor zonder bonnetjes kan evengoed onderhouden zijn als een zonder bonnetjes, alleen geloof ik bonnetjes en blauwe ogen niet.
Klopt, maar die bonnetjes zeggen ook weinig bij cross. Mooie facturen van zuiger, bigend, pakkingset, lagers enz had ik er op een gegeven moment 3 van liggen van dat jaar.
Ziet er leuk uit als er in maart een complete revisie is geweest, dit jaar is immers maar kort geleden, maar als ik daarna weer 120 uur gereden heb (wat wij dus doen per jaar) was hij al vlot onderweg naar de volgende zuiger. Met die Honda van die foto ben je dan alweer toe aan de 5e zuiger en het 3e bigend.

Bij een dealer kopen helpt ook geen zak. Recent 1 gekocht bij een Beta dealer uit het zuiden van NL en 1 bult gezeik wat voornamelijk neer kwam op slecht onderhoud/afleveren. Volledig nagelopen betekent bij sommige dealers gewoon nieuwe stickers. Facturen zijn daar dan weer stapels dik bij te krijgen, net als prut onderin de vlotterbak, roest in de linkage enz enz.

In het vervolg koop ik weer particulier of nieuw.
 
Ding is bijna 40 jaar oud, ik zou voor iets nieuwers en goedkopers gaan kijken
 
Ook iets om mee te nemen, de modernere 2 takten van de Europese merken maken tegenwoordig redelijk makkelijk over de 100 uur op een zuiger. Mijn Beta 300 2021 gaat nu vlot richting de 170 uur op de 1e zuiger. Ziet er nog voldoende goed uit, maar heb de nieuwe al liggen die ik ca januari maar eens ga plaatsen denk ik.
 
aaah oke jaja dus ik moet ne nieuwer crosser koprn
 
Nieuw hoeft niet, maar nieuwer dan dat is zeker wel raadzaam, goedkoper en minder gezeik mee terwijl het beter rijdt.

Dan moet je wel heel erg van vintage houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan