Klustip gevraagd: pin remblokken zit vast

MDKing

MF'er
19 aug 2012
87
5
Hallo allemaal,

Vandaag probeerde ik mijn remblokken van mijn ZZR600 uit 93 te vervangen. Simpel klusje, waar het niet dat de pin die de remblokken vasthoud super klem lijkt te zitten. ;(

Ik heb niet veel gereedschap, omdat ik op stage in Zweden ben, maar ik heb al flink met schroevendraaiers en tangen lopen kloten. Kruipolie had ik niet, maar misschien is dat ook niet het beste idee in de buurt van je remmen.

Heeft één van jullie een gouden tip om hem er toch uit te kunnen schuiven? O-)
 
ge8758640.jpg
 
Ja het idioote is dus dat je niet vanaf één kant kan tikken, omdat die kant gesloten is... Én, aan de andere kant steekt er niks uit het gat waar je de pin aan vast kunt grijpen.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees schroevendraaier en tang, ik denk daarom dat de pin schroefdraad heeft en met een schroevendraaier er uit gedraaid moet worden. Als je met zijn tweeën bent zou nr 1 de schroevendraaier kunnen vasthouden, nr 2 kan met een tang een beetje draaikracht op de schroevendraaier zetten terwijl nr 1 met een hamer achter op de schroevendraaier slaat. Het gaat er niet om dat je lomp hard slaat, maar gewoon stevige tikken. Het kan best een minuut duren voordat hij los komt. Dus niet na 30 seconden opgeven.
 
Zo zou het moeten gaan:
Dropbox - Error

Ik heb nog nooit schroefdraad gezien op een dergelijke pin. Aan de ene kant van de remklauw zit een gaatje, aan de andere kant een putje waar de pin invalt.
Juist!

Wat denken jullie van kruipolie? Of een idee om echt goed grip op de pin te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit schroefdraad gezien op een dergelijke pin. Aan de ene kant van de remklauw zit een gaatje, aan de andere kant een putje waar de pin invalt.


Ze bestaan wel , mijn DR heeft ze bijvoorbeeld , die draai je er met een imbus in.

TS , jou type had ik ook muurvast zitten bij een roestbak die een jaar buiten had gestaan , ik heb met een kleinere diameter boor aan de gesloten kant gaatjes geboord en zo kon ik ze er met een dreveltje eruit tikken.
 
Laatst bewerkt:
Ze bestaan wel , mijn DR heeft ze bijvoorbeeld , die draai je er met een imbus in.
Mijn ZX10-R ook. :)

Een paar slagen gaffertape om de bekken van een platbektangetje will do the job hier. :P
Edit. zie dat je zoiets al geprobeerd hebt. :? Goed vastgerot. (pekel? |( )

Een rietje op een föhn om selectief heet te stoken. :+
 
Laatst bewerkt:
TS , jou type had ik ook muurvast zitten bij een roestbak die een jaar buiten had gestaan , ik heb met een kleinere diameter boor aan de gesloten kant gaatjes geboord en zo kon ik ze er met een dreveltje eruit tikken.
Oei, hopelijk hoeft het niet zo ver te komen, want ik heb hier namelijk geen gereedschap.

Een paar slagen gaffertape om de bekken van een platbektangetje will do the job hier.
Edit. zie dat je zoiets al geprobeerd hebt. Goed vastgerot. (pekel? )
Ik heb de motor nog niet zo lang, maar het ziet er ook niet zo heel erg vastgerot uit. Het probleem is denk ik vooral dat ik NUL grip op dat pinnetje heb, of iets waar je goed mee zo kunnen duwen (wannt één kant is dicht).

Ik ga tape en kruipolie proberen..!
 
Ik neem aan dat je het clipje er uit hebt gehaald.
Je kan proberen het pennetje los te maken door in het gaatje een stalen spijkertje o.i.d. te steken en dan proberen de pen te draaien.
 
Ik neem aan dat je het clipje er uit hebt gehaald.
Je kan proberen het pennetje los te maken door in het gaatje een stalen spijkertje o.i.d. te steken en dan proberen de pen te draaien.
Ik heb helaas geen spijkertjes of iets anders bruikbaars (ben niet thuis). Wat je voorsteld heb ik geprobeerd met de borgpen, maar dat was uiteraard niet een denderend succes. Ik ga morgen maar even langs de bouwmarkt
 
Ik heb helaas geen spijkertjes of iets anders bruikbaars (ben niet thuis). Wat je voorsteld heb ik geprobeerd met de borgpen, maar dat was uiteraard niet een denderend succes. Ik ga morgen maar even langs de bouwmarkt
Als je het pinnetje door middel van het borgpennetje of spijker een beetje kan ronddraaien dan krijg je hem er ook uit. Dus een beetje heen en weer wrikken. :Y
 
De oplossing! Net als bij mijn Bandit 1200 klauw. Gaatje boren aan de andere kant van het blinde gat en dan met een doorslag eruit slaan. Gaatje goed uitmeten en boortje kleiner nemen dan de diameter van de pen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan