Kleur stadslicht

Tuurlijk mag jij dat.

Zo werkt het hier echter niet op MF. Dat geef ik aan.

Daar doe jij schijnbaar niets mee. Je kan wel met de TS een stukkie cruisen. Ik zie dat jullie iets gemeen hebben. ;)

Jij geeft dat aan omdat je waarschijnlijk niet echt gelezen hebt wat ik schreef.

Ik schreef dat ik denk dat het topic dicht mag. Dat is gewoon prima en mag gewoon geschreven worden. Dat men dat niet doet, veranderd daar toch nix aan.
 
Jij oordeelt nu op een foto met een telefoon zonder mijn dimlicht aan.

Ik snap het als je hoort ik rijd met rood licht voor. maar geloof me als het complete plaatje aanstaat zie je het echt amper je ziet alleen 2 rode puntjes als je goed kijkt.

Dit is vanaf een afstand NIET zichtbaar. en ik heb dit ook door mensen laten bekijken en hun kwamen tot de zelfde reactie.


Denk je nou echt dat als de rode verlichting goed zichtbaar is dat ik er mee ga rijden?

Je moet niet zo overdrijven. Als ik savonds achter je rijd of je tegemoet rijd valt het niet op en zal jij vragen :'welke rode lampjes?'

Je post een foto van een cavia en dan mogen wij niet zeggen dat het een cavia is omdat je ook een hamster hebt ?
Post dan een foto van je hamster |(

En als je het toch allemaal niet ziet, wat heeft je vraag dan voor nut ?

Als je het antwoord niet wil horen moet je de vraag niet stellen.





Ik begrijp niet goed waarom je dit topic opent. Je hebt rood genomen want je vind de goede wittint niet ( kom op man :') ) ... je vraagt wat de boete daarvoor is en je krijgt de antwoorden gepresenteerd en waarom het gevaarlijk is dat je rood licht aan de voorzijde voert.
Maar dan is iedereen aan het overdrijven en gelul.

Maar nu beweer je dat het bijna niet te zien is dat het rode lampjes zijn en dat iedereen hier overdrijft.
Waarom val je dan over het verschillende witlicht? Dat zie je dan toch niet? Je haalt je eigen smoes onderuit zo.

Maw, je wil rode lichtjes voeren omdat je het stoer vind. Lekker doen, maar kom dan niet met zo'n suf topic en kutsmoesjes waarom je het rode licht voert. |(
Wees een kerel en zeg dan gewoon: "Hey , dit vind ik mooi. Zo wil ik rondrijden. "

Zoals ik eerder zei blijf lekker rijden met je rode lichtjes en je ziet het vanzelf wel toch? ;)

:^

Je gedraagt je als een peuter.

Mag ik dit ?
Nee, dat mag niet omdat .....
Oké, dan doe ik het.


Eens snel bekeken wat je nog meer aan topic's hebt geopend.

Ik begin het idee te krijgen dat je
1 < 50% van de normale hersencapaciteit hebt
2 bewust aan het trollen bent.
 
Laatst bewerkt:
t zal misschien met daglicht meevallen..............maar s avonds zie je t rood van je kuip niet , die domme lampjes daarentegen :Y ........ik snap t sowieso niet :N al die rare nep xenon rommel e.d ,je ziet er zelf toch geen bal van ,alleen voor t uiterlijk :?
 
En kans op een prent van oom agent.
Want die hebben de ogen tegenwoordig ook niet meer in de zak zitten.
Waarom het risico willen lopen??
De bekeuringen benne niet mals meer tegenwoordig.
Is het allemaal toch niet waard.
Vr Gr
 
Volgens mij zijn er een hoop aan vakantie toe, die zijn nu van een mug een obesitas olifant
aan het maken......
lees nu eens rustig de 1e pagina door, daar staat letterlijk dat hij weet dat het niet mag,
dat hij het voorlopig zo even houd omdat hij niet de juiste kleurcodes bij elkaar kan vinden,
en wil alleen weten of er streng op gecontroleerd word en wat het boete bedrag is.

Oké....met een beetje zoekwerk had hij het boetebedrag kunnen vinden, maar voor de rest
valt het reuze mee, en geen rede tot 3 pagina's gezeur om eigenlijk niets
Of zie ik het dan anders omdat ik van de veluwe kom?? :W
 
Ha ha ha ha, ik kom ook van de Veluwe hoor.
Maar zou zelf niet lopen kloten met lampjes indien er een aannemelijk risico aan vastzit dat een overijverige diender een bekeuring gaat schrijven.
Maar dat is mijn persoonlijke mening en idee erover.
Lekker origineel laten zou ik doen.
Maar we dwalen weer af van het Topic onderwerp.
Vr Gr E
 
Volgens mij zijn er een hoop aan vakantie toe, die zijn nu van een mug een obesitas olifant
aan het maken......
lees nu eens rustig de 1e pagina door, daar staat letterlijk dat hij weet dat het niet mag,
dat hij het voorlopig zo even houd omdat hij niet de juiste kleurcodes bij elkaar kan vinden,
en wil alleen weten of er streng op gecontroleerd word en wat het boete bedrag is.

Oké....met een beetje zoekwerk had hij het boetebedrag kunnen vinden, maar voor de rest
valt het reuze mee, en geen rede tot 3 pagina's gezeur om eigenlijk niets
Of zie ik het dan anders omdat ik van de veluwe kom?? :W

De veluwe is ruk :+
 
Volgens mij zijn er een hoop aan vakantie toe, die zijn nu van een mug een obesitas olifant
aan het maken......
lees nu eens rustig de 1e pagina door, daar staat letterlijk dat hij weet dat het niet mag,
dat hij het voorlopig zo even houd omdat hij niet de juiste kleurcodes bij elkaar kan vinden,
en wil alleen weten of er streng op gecontroleerd word en wat het boete bedrag is.

Oké....met een beetje zoekwerk had hij het boetebedrag kunnen vinden, maar voor de rest
valt het reuze mee, en geen rede tot 3 pagina's gezeur om eigenlijk niets
Of zie ik het dan anders omdat ik van de veluwe kom?? :W


Wat een lulsmoes is.En nog eens een hele slechte ook. _O- Antwoord op zijn vraag was allang gegeven. Maar dan wordt er overdreven.Kiest ie toch echt zelf voor.

Mij zal het een biet zijn met wat voor een verlichting je rondrijdt. Maar kom er dan gewoon voor uit. Kost 140,- euro als hij gepakt wordt. Darwin doet de rest. Opgelost. :P
 
Ha ha ha ha.........
En eigenlijk is de Veluwe zo ruk nog niet hoor.
Je kunt hier heel lekker en prettig rondtoeren met de motorfiets.
In elk geval veel prettiger dan rondrijden in de randstad. (om maar even een voorbeeld te noemen)
Dus ik zeg: lang leve de Veluwe. Ha ha ha ha ha
Vr Gr E ( een trotse Veluwnaar )
 
De veluwe is ruk :+


full


:j
 
Laatst bewerkt:
T blijft ruk :W ik houdt dat lekker vol,des te minder komen er hier *O*
 
Volgens mij zijn er een hoop aan vakantie toe, die zijn nu van een mug een obesitas olifant
aan het maken......
lees nu eens rustig de 1e pagina door, daar staat letterlijk dat hij weet dat het niet mag,
dat hij het voorlopig zo even houd omdat hij niet de juiste kleurcodes bij elkaar kan vinden,
en wil alleen weten of er streng op gecontroleerd word en wat het boete bedrag is.

Oké....met een beetje zoekwerk had hij het boetebedrag kunnen vinden, maar voor de rest
valt het reuze mee, en geen rede tot 3 pagina's gezeur om eigenlijk niets
Of zie ik het dan anders omdat ik van de veluwe kom?? :W

Zeuren over zeuren


tumblr_o3f1npiGpD1r7eta3o1_500.gif
 
Laatst bewerkt:
Heb je de koppeling al onder controle? :+
Leuk leesvoer.

Dit bevestigd mijn vermoeden dat de straffen omtrent dit gedrag niet zwaar genoeg zijn, hogere boetes en veel vaker rijontzegging opleggen, ook voor langere tijd. Het maakt de weg weer een beetje veiliger.
Ik begin het idee te krijgen dat je
1 < 50% van de normale hersencapaciteit hebt
2 bewust aan het trollen bent.
Uit de geposte link lijkt optie 2 hier niet van toepassing :+

En doe mij een lol, post je link van de stichting multidisciplinair platform hulpverleners over dit onderwerp als je staande bent gehouden even in deze thread....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om toch eens even een serieuze reactie/commentaar in dit topic te plaatsen:

Raw's vooraan: oranje, of de kleur* van je koplampen
Standlichten: de kleur* van je koplampen
Runninglights: Oranje of de kleur* van je kolampen
Dayrunninglights: De kleur* van je koplampen
--- Dayrunninglights, of DRL's zoals we dat ook noemen, is niet hetzelfde al runninglights.
Deze moeten de kleur* van je koplampen hebben, niet oranje dus.
Raw's achteraan: oranje of de kleur van je achterlichten, wat in dit geval dus enkel rood kan zijn.

* kleur: hier wordt echter niet mee bedoeld dat deze exact dezelfde moet zijn.
Heb je "Frans gele koplampen" moet het ook geel zijn.
Al de rest wordt beschouwd als zijnde wit, zowel Halogeen als xenon, en nu ook de huidige LED koplampen. De Kelvinwaarde hoeft niet exact dezelfde te zijn.
Btw: 4300K is wit / 2700K is NIET geel, maar geelachtig wit, zoals al onze halogeen koplampen du zijn.
Geel ligt eerder tussen 2000K en 2200K.

Kelvinwaarde opgegeven bij gegevens kan trouwens best wat verschillen ook.
Ik had op mijn vorige motor 8000K xenon, en een 8000K LED stadslicht. Ik kan u zeggen, die zagen er helemaal niet hetzelfde uit. Kelvinwaarden zijn maar een richtsnoer, geen feit.


Runninglights is wat je dus in de USA ziet. Die oranje lampjes die op lage sterkte blijven branden. NIET op raw sterkte!

DRL's branden veel sterker, maar gaan, althans bij de meeste auto's, verzwakken of uit van zodra de dimlichten ingeschakeld worden. En ook bij veel auto's verzwakt de lichtsterkte aan die kant waar op dat moment de RAW wordt aangezet, of gaat daar ook gewoon uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kelvinwaarde opgegeven bij gegevens kan trouwens best wat verschillen ook.
Ik had op mijn vorige motor 8000K xenon, en een 8000K LED stadslicht. Ik kan u zeggen, die zagen er helemaal niet hetzelfde uit. Kelvinwaarden zijn maar een richtsnoer, geen feit.

Klopt, zoals al aangestipt, beter is een plaatje van het spectrum.
 
Leuk leesvoer.

Dit bevestigd mijn vermoeden dat de straffen omtrent dit gedrag niet zwaar genoeg zijn, hogere boetes en veel vaker rijontzegging opleggen, ook voor langere tijd. Het maakt de weg weer een beetje veiliger.Uit de geposte link lijkt optie 2 hier niet van toepassing :+

En doe mij een lol, post je link van de stichting multidisciplinair platform hulpverleners over dit onderwerp als je staande bent gehouden even in deze thread....


Sorry je zit er helemaal naast.

Heb de EMG gevolgd, rechtszaak gewonnen conclusie geen gevolgen voor mijn rijbewijs, alles ongegrond verklaard voor de politie en geld EMG terug incl reiskosten en 3dagen werken (wat ik vrij moest nemen)

Snap je vraag ook niet zo goed, over off-topic gesproken.... je kan me ook gewoon even een mailtje sturen als je iets wilt weten. Heb het idee dat hoe jij het brengt je me publiekelijk voor lul probeert te zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan