Kleur stadslicht

best zielig dit.

Als jij zo graag mensen wilt aanspreken moet je bij de politie gaan.

Weet je hoeveel overtredingen er gemaakt worden per jaar?

En iedereen die hier een overtreding maakt is verantwoordelijk voor een geluidscontrole of snelheidscontrole? of een controle voor je kleur LED verlichting?

Ik heb het gevoel dat je denkt in je eentje de wereld te kunnen verbeteren.

Ik rijd met iets voor mijn eigen en ik doe dat niet omdat ik ik denk dat er misschien ooit door mij een APK keuring komt of welke onzin dan ook.
Zet er dan maar groene LED's in, dan denken de tegenliggers: "doorrijden!"
 
Sinds 1 of 2 jaar geleden is de wet gewijzigd en mogen runninglights dus ook hier.
Sterker nog, in 2017 verplicht op nieuwe motoren.
Runninglights hebben altijd al gemogen.
Maar sinds 2011 verplicht op auto's nieuw ingeschreven vanaf 1/1/2011.

Dus vanaf 2017 ook bij motoren?

Hier in België is dat zinloos. Hier moet bij je motor (en 50cc bromfietsjes) het dimlicht altijd aan, ook bij stralende zon.

Kan wel zijn dat dat niet meer moet als je motor ook runninglights heeft. Bij nieuwe BMW's en KTM's is dat zelfs al zo.
 
Is dat binnen nu en 10 jaar terug gewijzigd in de wet?

Ik had dat vroeger op mijn auto en toen mocht het alleen als jouw auto er mee gekeurd was. Dus bijvoorbeeld geïmporteerd uit Amerika.

Het zelf aanpassen was niet toegestaan, want als je het wilde herkeuren kon dat niet, omdat je voor geen oranje verlichting mag hebben (op de uitzonderingen na dus).

met het koekblik nooit voor bekeurd, wel APK afkeur dus even uitzetten bij de apk keuring *D
 
op mijn '86-er Saab 9000 zit een voorziening die we tegenwoordig als dagrijverllichting omschrijven. door een zekeringetje ergens in de zekeringenkast te prikken sluit ik een stroomkring naar de stadslichten voor en de achterverlichting, ook al staat de schakelaar op 0. dat zit al een aantal jaar zo en er is bij de APK nog geen opmerking over gemaakt. ook niet over het feit dat ik met uitgeschakelde verlichting geen grootlichtsignaal kan geven. schakelaar is niet meer leverbaar, dus kan het niet gemaakt worden. bij ingeschakeld dimlicht kan ik echter wel een grootlichtsignaal geven...

blijft over: zwaar punt in de besturing...dat was afgelopen jaar nogal een issue, maar de auto kwam met hangen en wurgen door de keuring. op het programma staat dan ook het vervangen van het stuurhuis, in de hoop dat het probleem opgelost is.
 
best zielig dit.

Als jij zo graag mensen wilt aanspreken moet je bij de politie gaan.

Weet je hoeveel overtredingen er gemaakt worden per jaar?

En iedereen die hier een overtreding maakt is verantwoordelijk voor een geluidscontrole of snelheidscontrole? of een controle voor je kleur LED verlichting?

Ik heb het gevoel dat je denkt in je eentje de wereld te kunnen verbeteren.

Ik rijd met iets voor mijn eigen en ik doe dat niet omdat ik ik denk dat er misschien ooit door mij een APK keuring komt of welke onzin dan ook.

Vooral blijven rijden met dat rode licht aan de voorkant, niet huilen als je 140 euro mag aftikken en eventuele verdere gevolgen. Dan zijn we allemaal blij denk ik :Y
 
ik ga er vanuit dat ook mijn dimlicht lamp 4300K is. ik vond ze witter dan normale dimlichten maar dat kan aan mij liggen.

hopen dat dit (zo goed als) de zelfde kleur is

txs voor de tip btw had/heb geen idee hoe ik acher de kleurcode van mij dimlichten kan komen

Info over de verschillende kleurtemperaturen van led lampen.
hier staat dan toevallig led bij, maar de kleurcode blijft voor alle lichtbronnen gelijk
ideaal om te zien welke kleurcode je prettig vind, zodat je alles passend bij elkaar
kunt zoeken
 
Weer zo'n topic:


TS: "Ik heb of doe iets wat eigenlijk niet mag. Is dat een probleem / krijg ik daar een bekeuring voor?"
Antwoord: "Mag niet, want... (regel)."
TS: "Maar het valt eigenlijk best wel mee."
Antwoord: "Dat zal best, maar... (reden)."
TS: "Maar ik wil het zo."
Antwoord: "Ik zou het niet doen, want... (argument)."
TS: "Maar ik doe het toch."

Of het nu het rijden zonder geldig rijbewijs betreft, het rijden met onjuiste verlichting, het rijden met te hoge snelheid, het rijden op verboden plekken, het blijven steeds hetzelfde soort topics.

@TS. Het mag niet, dat wist je van te voren en dat is je hier (nog eens) duidelijk gemaakt, maar blijkbaar heb je vooraf voor jezelf al uitgemaakt dat je dit wilt en het derhalve toch doet. Van mij mag je, ik hou je niet tegen, maar kun je mij uitleggen waarom je hier om info komt vragen, terwijl je de uitkomst op voorhand al kende en al voornemens was het toch toe te gaan passen (behalve het "mooier vinden")?
 
Laatst bewerkt:
Nee, niemand.

140 euro.

Ja, en terecht. Rood hoort aan de achterkant.

Iemand die jou tegemoet rijdt in duisternis/regen ziet plots rode verlichting aankomen, iedereen weet dat je links voorbij rode verlichting hoort te rijden.
Zelfs alle reflectorpaaltjes in nl zijn zo neergezet, rechts van de weg = rood, links van de weg = wit.
Weinigen weten uit te leggen waarom, maar instinctief weet iedereen dat je aan de linkerkant van 'rood' moet blijven.
De kleur verlichting/reflectors is dus een indicatie van het wegverloop in het donker.
Als jij op jouw weghelft met rode verlichting rijdt kunnen/zullen tegenliggers nogal in verwarring gebracht worden.

KIJK...
Dat snijd(t) :? hout.. :Y
 
Misschien geen slecht idee om links rood te behouden, maar rechts een groen lichtje te plaatsen? :+

bakboord / stuurboord principe ... richting- en voorrangsbepalend ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
best zielig dit.
Rood licht aan de voorzijde van een voertuig is gewoon idioot.

Boetes zijn schijnbaar niet hoog genoeg als mensen bewust zulke risico's nemen. Ze worden ze elk jaar stelselmatig weer verhoogd, hoe zou dat nou komen ?
Ik heb het gevoel dat je denkt in je eentje de wereld te kunnen verbeteren.
Nee, er zijn er op dit draadje meerdere die jouw gedrag afkeuren, in meer of mindere sterke bewoording.

Mede door jouw gedrag geldt : één rotte appel in de mand maakt het gave ooft/fruit te schand. (=als iemand uit een groep een fout maakt benadeelt hij de hele groep / door slechts één persoon kan iedereen van die groep een slechte naam krijgen).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Boetes zijn schijnbaar niet hoog genoeg als mensen bewust zulke risico's nemen. Ze worden ze elk jaar stelselmatig weer verhoogd, hoe zou dat nou komen ?

Deels door inflatie, deels door mensen die bewust overtreden, grotendeels door lui die niks door hebben/niks weten.
De onbewuste roodlicht/hardrijder/geen voorrang verlener/niet voor laten gaan bij vop zeg maar....
 
Laatst bewerkt:
@ supersports400

Ik denk dat jij eerst moet kijken hoe het eruit ziet met dimlicht.

Jij oordeelt nu op een foto met een telefoon zonder mijn dimlicht aan.

Ik snap het als je hoort ik rijd met rood licht voor. maar geloof me als het complete plaatje aanstaat zie je het echt amper je ziet alleen 2 rode puntjes als je goed kijkt.

Dit is vanaf een afstand NIET zichtbaar. en ik heb dit ook door mensen laten bekijken en hun kwamen tot de zelfde reactie.


Denk je nou echt dat als de rode verlichting goed zichtbaar is dat ik er mee ga rijden?

Je moet niet zo overdrijven. Als ik savonds achter je rijd of je tegemoet rijd valt het niet op en zal jij vragen :'welke rode lampjes?'
 
Topic kan wel op slot denk ik.

TS wil gewoon met rode lampjes blijven rijden, ondanks het feit dat hem meerdere malen wordt verteld dat het niet is toegestaan en potentieel gevaar op kan leveren.

Het wachten is nu eigenlijk op een topic van TS waar hij wil weten of hij een boete en wok-melding kan aanvechten :')
 
Laatst bewerkt:
Waarom moet het topic op slot?

Omdat de TS zich niet laat beïnvloeden door de MF garde? :?
 
Waarom moet het topic op slot?

Omdat de TS zich niet laat beïnvloeden door de MF garde? :?

Omdat de vragen beantwoord zijn, hij toch niet van gedachte gaat veranderen ondanks de argumenten die zijn gegeven en daarmee er niets meer te schrijven valt?

Lijken mij voldoende argumenten om het topic gewoon dicht te gooien en te wachten op het topic met de boeten en de wok-melding
 
Ik moet er bij zeggen als mijn motor aan staat staan de middelste lampen ook aan (dimlicht) en die zijn vrij vel. LED's zijn idd rood
Dit is jouw tekst, waar zou ik het nu vandaan hebben dat je rood licht aan de voorzijde wil voeren :?

De foto zelf zegt niet zoveel, de witbalans van de camera lijkt vrij rood te staan, en dus zal kleur van de led's ook niet correct worden weergegeven, maar het is jouw tekst waar ik mij op richt, jouw woorden. Je had ook kunnen zeggen "een rood /oranje gloed" .

Een kleurtemperatuur van een led zegt ook niet alles, wel veel. Hoe lager de waarde hoe groter de shift naar rood (warm), hoe hoger de waarde hoe groter de shift naar blauw. Beter is het om over het spectrum te praten, dat geeft (mij) meer inzicht in de kleurweergave van een led.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat de vragen beantwoord zijn, hij toch niet van gedachte gaat veranderen ondanks de argumenten die zijn gegeven en daarmee er niets meer te schrijven valt?

Lijken mij voldoende argumenten om het topic gewoon dicht te gooien en te wachten op het topic met de boeten en de wok-melding

Lijkt mij niet.

Een topic gaat pas dicht als een TS er om vraagt of wanneer een mod vindt dat het tegen de regels van MF in gaat.

Dat de TS niet naar jou en andere luistert lijkt mij allerminst een reden.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij niet.

Een topic gaat pas dicht als een TS er om vraagt of wanneer een mod vindt dat het tegen de regels van MF in gaat.

Dat de TS niet naar jou en andere luistert lijkt mij allerminst een reden.

gelukkig mag ik gewoon schrijven wat ik denk en gelukkig mag jij het daar niet mee eens zijn. Veranderd niets aan de zaak.

Ik denk nog steeds dat dit topic dicht kan :Y
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk mag jij dat.

Zo werkt het hier echter niet op MF. Dat geef ik aan.

Daar doe jij schijnbaar niets mee. Je kan wel met de TS een stukkie cruisen. Ik zie dat jullie iets gemeen hebben. ;)
 
@ supersports400

Ik denk dat jij eerst moet kijken hoe het eruit ziet met dimlicht.

Jij oordeelt nu op een foto met een telefoon zonder mijn dimlicht aan.

Ik snap het als je hoort ik rijd met rood licht voor. maar geloof me als het complete plaatje aanstaat zie je het echt amper je ziet alleen 2 rode puntjes als je goed kijkt.

Dit is vanaf een afstand NIET zichtbaar. en ik heb dit ook door mensen laten bekijken en hun kwamen tot de zelfde reactie.


Denk je nou echt dat als de rode verlichting goed zichtbaar is dat ik er mee ga rijden?

Je moet niet zo overdrijven. Als ik savonds achter je rijd of je tegemoet rijd valt het niet op en zal jij vragen :'welke rode lampjes?'

Ik begrijp niet goed waarom je dit topic opent. Je hebt rood genomen want je vind de goede wittint niet ( kom op man :') ) ... je vraagt wat de boete daarvoor is en je krijgt de antwoorden gepresenteerd en waarom het gevaarlijk is dat je rood licht aan de voorzijde voert.
Maar dan is iedereen aan het overdrijven en gelul.

Maar nu beweer je dat het bijna niet te zien is dat het rode lampjes zijn en dat iedereen hier overdrijft.
Waarom val je dan over het verschillende witlicht? Dat zie je dan toch niet? Je haalt je eigen smoes onderuit zo.

Maw, je wil rode lichtjes voeren omdat je het stoer vind. Lekker doen, maar kom dan niet met zo'n suf topic en kutsmoesjes waarom je het rode licht voert. |(
Wees een kerel en zeg dan gewoon: "Hey , dit vind ik mooi. Zo wil ik rondrijden. "

Zoals ik eerder zei blijf lekker rijden met je rode lichtjes en je ziet het vanzelf wel toch? ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet goed waarom je dit topic opent. Je hebt rood genomen want je vind de goede wittint niet ( kom op man :') ) ... je vraagt wat de boete daarvoor is en je krijgt de antwoorden gepresenteerd en waarom het gevaarlijk is dat je rood licht aan de voorzijde voert.
Maar dan is iedereen aan het overdrijven en gelul.

Maar nu beweer je dat het bijna niet te zien is dat het rode lampjes zijn en dat iedereen hier overdrijft.
Waarom val je dan over het verschillende witlicht? Dat zie je dan toch niet? Je haalt je eigen smoes onderuit zo.

Maw, je wil rode lichtjes voeren omdat je het stoer vind. Lekker doen, maar kom dan niet met zo'n suf topic en kutsmoesjes waarom je het rode licht voert. |(
Wees een kerel en zeg dan gewoon: "Hey , dit vind ik mooi. Zo wil ik rondrijden. "

Zoals ik eerder zei blijf lekker rijden met je rode lichtjes en je ziet het vanzelf wel toch? ;)

Dat vind ik dan ook!

TS moet lekker zelf doen wat hij wilt en vooral niet doen wat andere zeggen dat hij moet doen (luisteren en tot jou nemen tot daar aan toe).

Maar zeg dan ook gewoon, fuck jullie, ik doe wat ik wil. 8-)

maxresdefault.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan