Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kies je je nieuwe fiets met je hoofd of met je hart?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rajd
  • Startdatum Startdatum
maar die zijn helaas wat minder vaak te kopen, moet je maar net tegen een mooie aanlopen.
Valt wel mee hoor, ik zie er hier al 18 staan. Alleen zijn dit wel allemaal handelaren, dus je zal er iets meer voor betalen dan bij een particulier, maar er staat zo veel mooi spul op die website ....
 
Mijn hoofd is altijd leeg .
 
Harley hoeft echt niet duur te zijn.
Alhoewel dit een kleintje is.

Maar naast m.n Monkey is hij enorm.

En ik heb op beide evenveel lol.
Dus het merk boeit er echt niet toe.
Kan ook schrijven formaat maar dan krijgt het verhaal weer een ranzig seksistisch tintje waarschijnlijk.
 
Je helm lijkt erg groot in verhouding met het aapje
 
Ik heb 1x een moto gekocht die ik echt wou (harley) en heb er al 5/6 met 'verstand' gekocht (japanners) en de moto die me altijd zal bijblijven en waar ik spijt van heb te verkopen is de harley. Dusja, volg je hart en niet je verstand want van het laatste krijg je in mijn ervaring spijt.
 
 
Eerlijk? Mocht het zo zijn dat ik weer meer ga rijden en ik kan het betalen dan ruil ik hetgeen ik nu ga kopen over een aantal jaren zeker in op een Harley. Of een Indian. Maargoed, daar is nu mijn gebruik en zeker mijn portemonnee niet naar...

Staan genoeg HD Sportsters op marktplaats, voor een vergelijkbare prijs als een Vulcan S (beginnend rond de 5K) Als ik de keuze had voor een Vulcan S of een HD Sportster , dan wist ik het wel: volg je hart!

Nou rammelt die HD misschien wat sneller uit elkaar, maar je hart blijft iig wel kloppen
 
Ik ga lekker tegendraads zeggen dat ik de motor zou kopen waar ik het lekkerst op zit en het leukst mee rijd, want die pak ik het snelst om een eind mee te rijden. In deze context is dat dan toch de Vulcan S.

Daarnaast is ie denk ik betrouwbaarder en qua kosten op lange termijn ook beter te doen dan de HD's die ik langs zie komen.

Maarja, ik rijd een NC - inmiddels al m'n tweede NC-, een "verstandsmotor" pur sang. Dus neem wat ik zeg met een korreltje zout en koop gewoon een dikke Harley als je dat echt wilt.
 
M'n eerste motor heb ik met m'n hart gekocht en na 4 maanden total loss gereden. M'n huidige motor heb ik (grotendeels) met m'n hoofd gekocht, toch rijd ik hem met plezier.
 
Tenzij je iemand bent die alleen maar met de motor rijdt om bv files te omzeilen en verder niks hebt met dat ding, kies je natuurlijk met je hart.

Je stapt een motorzaak binnen en ziet er eentje staan in de hoek waarvan je denkt "oooooooooh jaaaaa, dat is 'm".
Ook al heb je er geen meter mee gereden, als je er verliefd op wordt dan zie je zo door de tekortkomingen heen.
Liefde op het eerste gezicht vind ik gezeik, tenzij het over motoren gaat
 

Nou... mijn hart heeft toch ook wel iets te zeggen over hoe een motor rijdt, niet alleen maar hoe die eruit ziet! Dat wil zeggen, rijdt het leuk? (verstand zou zeggen, rijdt het makkelijk/zuinig/veilig?)

Voor ik mijn Intruder 1400 kocht was ik ook wezen kijken naar een Shadow VT1100. Man, wat een pracht motor om te zien, zeker in betreffende uitvoering. Maar toen ik ging proef rijden was ik er al snel klaar mee... ik kon er totaal niet mee overweg... Proefrit daarna op de 1400, big smile op mijn gezicht, was direct verkocht! En zeker, bij de intruder speelden de looks ook mee, maar op looks alleen had die het toch zeker niet gewonnen.
 
Dat hing tot een paar jaar geleden van mijn situatie af. De eerste paar kocht ik met mijn hart, daarna werd het financieel krapper en werd het mijn portemonnaye die de toon zette, maar sinds een jaar of tien gaat dat goed en heb ik een motor gekocht uit praktische overwegingen, woon-werk verkeer. Maar sinds '22 (pensioen) heb ik er weer een van mijn hart.
 
De meeste motoren worden gekocht door Marketing die werken door tot je aankoop (onbewust)

Eigenlijk zie dat je al terug komen aan bv de vermogens die tegenwoordig nodig zijn Bij 200 pk plus bij racers De adv dienen ookal 150 plus pk te hebben.
Ook aan alle acc die er op moeten zitten.

Zo word en dan ook altijd dikkebak bij een benz of bmw geroepen. is mij geheel onduidelijk koekblik die vooruit komt.

De meeste mensen hebben het niet door en denken dus echt dat men een zelfstandige keus maakt.
 
Een motor kopen en er dan maar 2000 km per jaar mee rijden is sowieso onverstandig.
Afschrijving, problemen door lang stilstaan (accu/brandstofsysteem) enz.
In dit geval koop je dus een motor met je hart.
 
Een motor kopen en er dan maar 2000 km per jaar mee rijden is sowieso onverstandig.
Afschrijving, problemen door lang stilstaan (accu/brandstofsysteem) enz.
In dit geval koop je dus een motor met je hart.
Als je er maar lol van hebt .

Ik rij ook veel minder dan een aantal jaren geleden, maar ik ben nog steeds blij dat ik er een in de garage heb staan .
 
Koop ze altijd met wat mijn spaarvarken mij toelaat..

Als ik met het hart gaat shoppen, dan gaat het varkentje geheid tegenstribbelen.
Naar het hoofd probeer ik zo min mogelijk te luisteren, zitten wat mij betreft te veel stemmetjes in.
Lijkt soms wel een kippehok daar binnen.
De een wil dit, de ander wil dat, de derde wilt weer zo..

Ze zoeken het maar uit daar boven.

Al moet ik zeggen dat ik met de laatste aankoop wel een goeie tip voorbij heb horen komen.
Geen idee meer wie dat is geweest.
Maar wel dankbaar voor de tip.