Ketting smeren; waarmee smeren jullie de ketting van je motor?

Één keer in de 1000km even beetje s-100 erop.
Soms tussendoor bij veel regen nog een keer.
2x per jaar een lap er overheen.
Gaat nu al 20000 mee.
Gaat prima zo👍
Zie geen reden om de interval op te schroeven.
Voor die €200 voor een kettingset mag de ketting nu wel versleten zijn.
 
Mijn busje is niet helemaal vol meer, dus S88 ;)
Laat effe weten als het S39 geworden is

1711395461890.jpeg
 
Een Engelse koerier op een gsxr1000 uit 2005 gebruikte zijn gebruikte motorolie, ging heel lang mee, de kettingset.
Een Nederlandse motorrijder heeft dit ook heel lang gedaan. Verrek, dat was ik zelf! Werkte prima.

Nu over op kettingzaagolie. Waarom? Omdat het me in de weg staat en op moet...
 
Nu over op kettingzaagolie. Waarom? Omdat het me in de weg staat en op moet...
En precies om die reden maak ik nu de restjes motorolie op die al lang staat in open flessen. Als die op zijn ga ik weer over op de kettingzaagolie. Dan staat er nog maar één grote 5 liter fles op de plank.
 
Die transmissie olie snap ik eerlijk gezegd niet zo. Schrok behoorlijk toen ik begin vorig jaar 13 euro per liter moest betalen.
7 euro per liter kon ik uiteindelijk vinden, maar wel een 20 liter verpakking en Nee die zal ik niet op krijgen met ketting smeren.
Wat snap je niet dan? En waar schrik je precies van?
Litertje Protecton 80w90 kost 15 euro, verouderd niet, en kost een fractie van die fancy spuitbussen.
 
Wat snap je niet dan? En waar schrik je precies van?
Litertje Protecton 80w90 kost 15 euro, verouderd niet, en kost een fractie van die fancy spuitbussen.
Action motorolie is dan goedkoper.
Lijkt me niet dat een open ketting valt onder de transmissie die men met die olie voor ogen heeft, dus is motorolie waarschijnlijk ook prima.
Dat de fabrikant het voorschrijft is leuk, maar niet goedkoper zolang de Action geen transmissie olie verkoopt.

Het voornaamste wat ik uit het filmpje van fortnine meeneem is dat regelmatig reinigen een goed idee is, heb de afgelopen jaren best wat gesloopte o ringen voorbij zien komen in een aantal topics.
 
Eigenlijk met alles wat op olie lijkt en in de weg staat, heb zwarte velgen( denk ik) en poets nooit, dus hoe het er op blijft zitten of er af geslingerd wordt , zal me mijn reet jeuken, als hij niet meer vettig er uit ziet gaat er weer wat overheen..
De Fj in frankrijk gaat lidl kettingspray op
 
Terug
Bovenaan Onderaan