Kdx 200 '94

polcastrol

Die hard MF'er
6 okt 2006
471
0
belgië
Hoi , ik ben dus zwaar aan het overwegen om een kdx200 te kopen...
hij kost 1250 euro maar ik kan hem waarschijnlijk wisselen met men vw golf 2
dus ik heb natuurlijk enkele vraagjes:

heeft iemand een goede reden om dit niet te doen?
heeft hij 5 of 6 versnellingen?

en wat zijn jullie ervaringen met deze (lichte) enduro?

alvast bedankt...
 
Laatst bewerkt:
kijk eens rond of je de onderdelen nog verkrijgbaar zijn .
Voor de rest lijkt het me een leuke fiets
suc6
 
weet niet wat je ermee wilt gaan doen,maar qua power is het geen hoogvlieger,erg licht motortje hoor :Y
 
Het is inderdaad een lichte enduro.
Vermogen komt overeen met dat van een 125 c.c. crosser, maar op zich door de langere bakverhouding is hij minder fel en minder geschikt om mee te crossen.

Onderdelen zijn gebruikt beperkt te vinden en met name de koppeling en KIPS zijn bij oudere modellen vaak minder goed en aan vervanging toe.

1250 euro is geen weggeefprijs, maar ja, wel weer afhankelijk van de staat natuurlijk..
 
Vind sowiezo de prijzen belachelijk,vroeger kocht je een leuke en betrouwbare crosser voor 1000 gulden,nu koop je een hoop ellende voor 1000 euro...
 
In 1999 kocht ik een nette RM250 uit 1986 voor 400 gulden..
Nu doen ze 500 euro en zijn ze inderdaad helemaal op!

Heb ook ooit eens een hele frisse kawasaki KX125 gekocht voor 1750 gulden..
Die heb ik na 6 jaar verkocht voor 800 euro en ik was hem in anderhalf uur kwijt..

De prijzen zijn idioot!

Top off the bill is de CR500..
Drie jaar geleden waren ze niet te slijten en kocht je superfrisse exemplaren van 1993/1994 voor 600/700 euro..

Vervolgens ging het gestaag omhog en nu koop ik ze zelf voor een prijs die ik 2 jaar geleden niet durfde te dromen..

Maar ja...beter duur dan niet te krijgen..
 
Vind sowiezo de prijzen belachelijk,vroeger kocht je een leuke en betrouwbare crosser voor 1000 gulden,nu koop je een hoop ellende voor 1000 euro...


Inderdaad.

Ik kocht in '96 een '90-er honda cr 125 voor 1500 gulden!

Nu, 10 jaar later staan ze nog te koop voor €750,-.

Toch verdenk ik het internet er van, dat de prijzen zo hoog zijn geworden/worden gehouden!

Oh, mario, ik was nog mooi op tijd met het 'kopen' van de CR500. ;)
Was nog net in de goeie tijd....haha
 
Ha ha, en die had ik toen al duur vond ik toen...
Nu zou ik hem wel te voet uit de stad Groningen halen voor die prijs..

Maar is inderdaad wel zo.. en een CR125 uit 1990 die er nu voor 750 euro op staat is ook nog niet de duurste.. Ze staan er ook op voor 1000 euro..

Staat op marktplaats op dit moment een CR250 in Hoogezand.. Vraagprijs 1475..

Die verkocht ik in juni 2006, voor echt heel veel minder..

Maar ja, vraag en aanbod..
 
Nou, hij is iets meer waard dan 1100 naar mijn mening, maar de verkoopprijs zit niet hoger dan ongeveer 1250/1300 euro. Beetje afhankelijk van de werkelijke staat van vering, plastic e.d.
1450 euro is duidelijk teveel als verkoopprijs..

Hij ziet er op de foto wel goed uit btw en het is ook een echte 1994..

Succes!
 
Nou, hij is iets meer waard dan 1100 naar mijn mening, maar de verkoopprijs zit niet hoger dan ongeveer 1250/1300 euro. Beetje afhankelijk van de werkelijke staat van vering, plastic e.d.
1450 euro is duidelijk teveel als verkoopprijs..

Hij ziet er op de foto wel goed uit btw en het is ook een echte 1994..

Succes!

Waar zie jij aan dat het een echte 94er is Mario? Er zit namelijk een andere voorvork in en de wielen zijn ook van een jonger exemplaar zo te zien. (de naven zijn namelijk grijs ipv zwart) En voor mij is vooral de voorvork een bewijs of het een motor is uit 94
 
Yep, het is waarschijnlijk een '95
Grijze naven en de voorvork met de 20 mm. as zijn vanaf 1995 i.p.v. 1994..
Zat er even een jaartje naast...

Uiteraard kun je het aan het bloknr. zien, maar die is op de foto niet te zien..
 
dan heb ik dus geluk gehad met mijn cr 125 uit 95 die heb ik afgelopen maart gekocht voor 950 euro O-).
Nu wel al wat aanpassingen gedaan zodat die naar mijn smaak word maar dat doet toch iedereen lijkt mij of niet niels })
 
Terug
Bovenaan Onderaan