Kawasaki Z1 900 Deel 9

Vanmiddag toch k*tweer dus maar een knippen en plakken, maar dat met schaar en stickers.
Begint er toch wel erg begin jaren zeventig uit te zien....
 

Bijlagen

  • 20210704_195910.jpg
    20210704_195910.jpg
    227,5 KB · Weergaven: 38
  • 20210704_195955.jpg
    20210704_195955.jpg
    229,9 KB · Weergaven: 36
  • Yvon-Duhamel.jpg
    Yvon-Duhamel.jpg
    210,1 KB · Weergaven: 40
Vanmiddag toch k*tweer dus maar een knippen en plakken, maar dat met schaar en stickers.
Begint er toch wel erg begin jaren zeventig uit te zien....
Mooi hoor Marcel!! Maar het uitzicht op de achtergrond is ook prachtig!
 
RCM fietsen zijn er in verschillende prijsklassen. Begint bij 35 maar loopt gauw op naar meer afhankelijk welke onderdelen er op moeten.En dan zit je nog met verschepen en invoeren...Beste is om een NL frame te gebruiken en op te sturen mocht je erover denken. :-) De zwarte in vorige bericht is toevallig gekocht voor een Duitser. Ik ken een Belg die er 1 heeft en er rijd er 1 in Noorwegen maar verder zie je ze niet of nauwelijks in Europa.
 

Bijlagen

  • Z900-15.jpg
    Z900-15.jpg
    216,5 KB · Weergaven: 22
Ik denk toch voornamelijk omdat de Z900 de oervader is van de serie, dat is de fiets om te hebben.
Z1000 doen ze ook.
 
Laatst bewerkt:
Momenteel m'n garage (=Kawasaki-schrijn) wat aan het opleuken (fuck, net achter het net gevist bij die Kawasaki lichtbak afgelopen week op MP)
35B204D8-2E47-4E6D-9D9D-A695E8C61D97.jpeg
dus op zoek naar een goede kwaliteit afbeedling van volgend iconisch beeld dat jullie allicht allemaal kennen:
1626007735513.png

Omdat ik toch wat nieuwsgierig was naar de achtergrond en andere afbeeldingen van deze reeks ben ik wat aan het googlen geslagen en kwam uit bij KB-Style - mooie website en fietsen die deze man bouwt. En hij schrijft dus ook leuke stukjes, over een stukje Z1 geschiedenis wat ik niet eerder tegenkwam: Norman Rockwell - Kawasaki Commercials
 
Laatst bewerkt:
Eigenaar van KB Style is de Fransman Didier Kaluza en hij laat al jaren Z1's en andere klassieke motoren restaureren om voor dik geld te verkopen.
Zit eigenlijk in de "High end" klassieke motorhandel
 
Een vraag m.b.t. de kleur van de bougies. Ik heb recent een Z1B gereviseerd. Althans cilinders gehoond, zuigerveren, klepgeleiders en seals vervangen. Kleppen ingeslepen en gesteld. De ontsteking(punten) gesteld. Verder zijn de carbs ultrasoon gereinigd en voorzien van een compleet nieuw revisieset met de juiste sproeiers. Vlotternivo ingesteld op de juiste hoogte. Gesynchroniseerd en stationair afgesteld middels Color-tune. De fiets heeft standaard 4/4 uitlaat. Motor loopt in mijn opinie goed maar ik heb 4 verschillende kleuren van het porselein. Wat mij enige zorgen baart is bougie no. 1 ( te wit?) . De andere bougies no. 2 mooi licht bruin. Bougie no.3 wat aan de zwarte kant en bougie no. 4 licht grijs. Heeft iemand hiervoor een verklaring of mogelijk een suggestie of is het iets om geen zorgen om te maken?
Bedankt voor het meedenken.
Grtz.
Hannik.
 

Bijlagen

  • bougies.jpg
    bougies.jpg
    251,8 KB · Weergaven: 26
Tja het is de vraag of dit beeld alleen van langzaam rijden is of na een flinke afstand met hogere toerentallen
zodat alles goed is schoongebrand.
 
Een vraag m.b.t. de kleur van de bougies. Ik heb recent een Z1B gereviseerd. Althans cilinders gehoond, zuigerveren, klepgeleiders en seals vervangen. Kleppen ingeslepen en gesteld. De ontsteking(punten) gesteld. Verder zijn de carbs ultrasoon gereinigd en voorzien van een compleet nieuw revisieset met de juiste sproeiers. Vlotternivo ingesteld op de juiste hoogte. Gesynchroniseerd en stationair afgesteld middels Color-tune. De fiets heeft standaard 4/4 uitlaat. Motor loopt in mijn opinie goed maar ik heb 4 verschillende kleuren van het porselein. Wat mij enige zorgen baart is bougie no. 1 ( te wit?) . De andere bougies no. 2 mooi licht bruin. Bougie no.3 wat aan de zwarte kant en bougie no. 4 licht grijs. Heeft iemand hiervoor een verklaring of mogelijk een suggestie of is het iets om geen zorgen om te maken?
Bedankt voor het meedenken.
Grtz.
Hannik.

Compressie gemeten?
Want weggaand naar de bougie kleur loopt alleen cilinder 2 fatsoenlijk
 
Hoe heb je het flotternivo ingesteld, heb je alleen het nivo droog ingesteld? Dwz met omgekeerde carbs en flotters op de rand afgesteld! Daarna moet je namelijk nog elke flotter met de zgn clear tube methode afstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan