Kawasaki W650 en W800 topic

Afgelopen weekend kleine 1600km gedaan door België, Frankrijk en Duitsland. Toen ik deze foto nam bij thuiskomst moest ik aan @Tigujan denken...

Bekijk bijlage 1867303
DSC01439.JPG


Deze foto geeft natuurlijk onmiddellijk inspiratie, toch?
 
Eerst maar eens een sopje en wat water, kijken wat dat doet. Heb eigenlijk nog nooit mijn motor gepoetst met iets anders. Het hoeft niet zo blinked als bij Jan, maar wil hem wel graag netjes houden. Toch maar eens wat poetsmiddel inslaan dan.
 
Het is lente en begin (voor velen onder ons ) begint nieuwe :] :] :] seizoen 8-)
Voor die gene die op de punt staan om nieuwe "sloffe" te gaan aanschaffen, is dit misschien interessant.
Vriend van mij had vorige jaar nieuwe BT46 onder zijn RE650 gemonteerd, en paar manden later op een schroef gereden 😱 dus naar de dealer toe gebracht, en zonder moren of zo nieuwe binnen en buiten band vervangen onder de garantie 🥳


...... Nog nooit van gehoort dan banden onder garantie vallen...
jij was familie of hebt aandelen van hun.
 
...... Nog nooit van gehoort dan banden onder garantie vallen...
jij was familie of hebt aandelen van hun.
Tia, dat sommigen zo dip slapen en niet juiste informatie waarnemen 😉, maar het was wel vermelding gedaan bij landelijke motorbladen.
Twee jaar gratis bandenpech-garantie van Bridgestone - MotoPlus
 
Ik rijd mee met de Distinguished Gentleman's Ride!

Ook dit jaar hoop ik op uw steun te mogen rekenen.

Mijn deelname aan dit bijzondere evenement is van levensbelang, is het niet voor onszelf dan wel voor diegene die wij liefhebben ( Familie, Vaders, broers, vrienden) of zij die het nodig hebben!



Wie rijd er nog meer mee van hier?

Nog een klein maandje en dan is het zo ver.
Blij verrast met de donaties tot nu :t*O*

Voor die tijd nog wel even de W poetsen, met al dat publiek moeten we natuurlijk wel goed voor de dag komen! :]8-)
 
Wie rijd er nog meer mee van hier?

Nog een klein maandje en dan is het zo ver.
Blij verrast met de donaties tot nu :t*O*

Voor die tijd nog wel even de W poetsen, met al dat publiek moeten we natuurlijk wel goed voor de dag komen! :]8-)
Ik zou best mee willen rijden maar mijn gezondheid laat het niet toe, jammer genoeg. Ik heb tot op heden nog niet gereden.
 
Wie rijd er nog meer mee van hier?

Nog een klein maandje en dan is het zo ver.
Blij verrast met de donaties tot nu :t*O*

Voor die tijd nog wel even de W poetsen, met al dat publiek moeten we natuurlijk wel goed voor de dag komen! :]8-)
@Tsooj88 , ik heb me eens een beetje ingelezen, en ik sta volledig achter de doelstelling. Ik zou ook best wel mee willen rijden. (En een donatie als vanzelfsprekend)
Nou woon ik boven Amsterdam, moet ik me dan aanmelden bij de clan van Amsterdam?
 
@Tsooj88 , ik heb me eens een beetje ingelezen, en ik sta volledig achter de doelstelling. Ik zou ook best wel mee willen rijden. (En een donatie als vanzelfsprekend)
Nou woon ik boven Amsterdam, moet ik me dan aanmelden bij de clan van Amsterdam?
Als je op de website kijkt van de DGR dan kan je zien waar er allemaal gereden word in Nederland (en de rest van de wereld).

In Amsterdam word er ook gereden (met heel veel deelnemers zelfs). Als je jezelf aanmeld via de website dan krijg je vanzelf de keuze welk land en de stad. Dit kan je altijd wijzigen tot een andere stad die eventueel voorkeur heeft.

Het zal een mooie beleving zijn om deel te nemen aan z’n groot evenement. Ook alle opgehaalde donaties daar word openheid in gegeven waar het allemaal naar toe gaat. (Dat zit wel goed)
 
Als je op de website kijkt van de DGR dan kan je zien waar er allemaal gereden word in Nederland (en de rest van de wereld).

In Amsterdam word er ook gereden (met heel veel deelnemers zelfs). Als je jezelf aanmeld via de website dan krijg je vanzelf de keuze welk land en de stad. Dit kan je altijd wijzigen tot een andere stad die eventueel voorkeur heeft.

Het zal een mooie beleving zijn om deel te nemen aan z’n groot evenement. Ook alle opgehaalde donaties daar word openheid in gegeven waar het allemaal naar toe gaat. (Dat zit wel goed)

Ik heb me ook ingeschreven voor dit goede doel.
 
Zijn er mensen met een W die een andere tandwiel-verhouding hebben dan origineel?

Mijn kettingset van de W kan nog wel eventjes mee, maar zal een keertje vervangen gaan worden als het nodig is.


Momenteel is het nog origineel vanuit de fabriek, moet zeggen dat de W800 een behoorlijk goede maar iets korte vertanding heeft in combinatie met de versnellingsbak. Erg vlot is de motor wel. Wel merk ik op dat snelheidsmeter erg positief is (scheelt bijna 10km met de GPS 120km=110km@4000rpm). Soms mis ik ook een 6e versnelling qua gevoel.

De motor heeft koppel genoeg voor een wat zwaardere vertanding, het gaat mij verder niet om een hogere topsnelheid. Het vlotte optrekken wat de w800 doet is verder wel erg leuk en bruikbaar natuurlijk. Zal een zwaardere vertanding wat positiefs brengen, rustiger of zuiniger rijden?
 
Zijn er mensen met een W die een andere tandwiel-verhouding hebben dan origineel?

Mijn kettingset van de W kan nog wel eventjes mee, maar zal een keertje vervangen gaan worden als het nodig is.


Momenteel is het nog origineel vanuit de fabriek, moet zeggen dat de W800 een behoorlijk goede maar iets korte vertanding heeft in combinatie met de versnellingsbak. Erg vlot is de motor wel. Wel merk ik op dat snelheidsmeter erg positief is (scheelt bijna 10km met de GPS 120km=110km@4000rpm). Soms mis ik ook een 6e versnelling qua gevoel.

De motor heeft koppel genoeg voor een wat zwaardere vertanding, het gaat mij verder niet om een hogere topsnelheid. Het vlotte optrekken wat de w800 doet is verder wel erg leuk en bruikbaar natuurlijk. Zal een zwaardere vertanding wat positiefs brengen, rustiger of zuiniger rijden?

Ik ben er al uit na wat zoeken…


Vertanding is perfect voor de 800…. Het is gewoon de kilometerteller die afwijkt :]
 
Zijn er mensen met een W die een andere tandwiel-verhouding hebben dan origineel?

Mijn kettingset van de W kan nog wel eventjes mee, maar zal een keertje vervangen gaan worden als het nodig is.


Momenteel is het nog origineel vanuit de fabriek, moet zeggen dat de W800 een behoorlijk goede maar iets korte vertanding heeft in combinatie met de versnellingsbak. Erg vlot is de motor wel. Wel merk ik op dat snelheidsmeter erg positief is (scheelt bijna 10km met de GPS 120km=110km@4000rpm). Soms mis ik ook een 6e versnelling qua gevoel.

De motor heeft koppel genoeg voor een wat zwaardere vertanding, het gaat mij verder niet om een hogere topsnelheid. Het vlotte optrekken wat de w800 doet is verder wel erg leuk en bruikbaar natuurlijk. Zal een zwaardere vertanding wat positiefs brengen, rustiger of zuiniger rijden?
Rustig en zuinig rijden bepaal jij helemaal zelf namelijk met je rechterhand, dat doe je niet met een andere tandwielverhouding, beste Joost.
Hoeveel kilometers heb jij er nu op zitten met deze ketting en tandwielen?
GIF by WheelieTime
 
Fysieke ongemakken Jan, ik reed de laatste jaren al weinig km. Dus mocht iemand interesse hebben.?!
Dat is niet leuk om te horen Peter, is er nog herstel te verwachten? Maar neem een goede raad van mij aan; als je het geld niet nodig hebt verkoop dan je motor NIET, want je krijgt er spijt van. Er blijft ook niet veel over van ons clubje. Sjaak gestopt, Eddy gestopt, ik rijd ook nauwelijks nog en nou geef jij aan ook te willen stoppen.
1-DSCF2222.JPG
IMG-20220408-WA0000.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rustig en zuinig rijden bepaal jij helemaal zelf namelijk met je rechterhand, dat doe je niet met een andere tandwielverhouding, beste Joost.
Hoeveel kilometers heb jij er nu op zitten met deze ketting en tandwielen?
GIF by WheelieTime

Zuinigheid is meer dan prima 👍

Dingetje waar ik mee zat is de afwijking in de teller (schijnt normaal te zijn) en deze compenseren met andere tandwielen is geen optie blijkt (afwijking blijft). Voor een zwaardere vertanding heeft het blokje gewoon het vermogen niet… en korter hoeft absoluut het niet.


Er zit nu een goede 25.500km op de klok
 
Zuinigheid is meer dan prima 👍

Dingetje waar ik mee zat is de afwijking in de teller (schijnt normaal te zijn) en deze compenseren met andere tandwielen is geen optie blijkt (afwijking blijft). Voor een zwaardere vertanding heeft het blokje gewoon het vermogen niet… en korter hoeft absoluut het niet.


Er zit nu een goede 25.500km op de klok
Dat zijn nog niet extreem veel kilometers maar als je gaat vernieuwen dan zou ik toch tandwielen en ketting vervangen. Een ketting en kettingwielen lopen namelijk op elkaar in. Een nieuwe ketting op versleten tandwielen zal 2 tot 3 keer zo snel opnieuw versleten zijn, en vice versa, omdat het simpelweg niet goed in elkaar past en dus harder slijt. Hierbij geldt absoluut, goedkoop is duurkoop.
Donald Duck Money GIF
 
Dat zijn nog niet extreem veel kilometers maar als je gaat vernieuwen dan zou ik toch tandwielen en ketting vervangen. Een ketting en kettingwielen lopen namelijk op elkaar in. Een nieuwe ketting op versleten tandwielen zal 2 tot 3 keer zo snel opnieuw versleten zijn, en vice versa, omdat het simpelweg niet goed in elkaar past en dus harder slijt. Hierbij geldt absoluut, goedkoop is duurkoop.
Donald Duck Money GIF

Altijd de gehele set…. Als je het doet doe het dan goed :t
 
23,5 graden in de schaduw,,, zou bijna zeggen dat het te warm is om te rijden _O- De binnenvoering van de jas is er per direct uit!

Zijn er nog mensen die komende zondag naar het Mega-Motor Treffen gaan in Rosmalen??
 

Bijlagen

  • IMG_1644.jpeg
    IMG_1644.jpeg
    181,4 KB · Weergaven: 12
Terug
Bovenaan Onderaan