Kawasaki W650 en W800 topic

Even tussendoor: heeft er nog iemand een W650 onderhoudsboekje (het kleintje, niet een werkplaatshandboek) in het Engels, die hij/zij wil verkopen? Of ruilen tegen mijn Duitstalige versie? Mijn Duits is een beetje scheiße.
 
Even tussendoor: heeft er nog iemand een W650 onderhoudsboekje (het kleintje, niet een werkplaatshandboek) in het Engels, die hij/zij wil verkopen? Of ruilen tegen mijn Duitstalige versie? Mijn Duits is een beetje scheiße.
Er wordt er een aangeboden op MP in de rubriek Kawasaki W650. Zelfs nog Engelstalig.
 
Er wordt er een aangeboden op MP in de rubriek Kawasaki W650. Zelfs nog Engelstalig.
Ja, die zag ik toevallig, en bedacht toen dat iemand misschien liever Duits had dan Engels, dan konden we ruilen :-)

Van de verkoper van het huidige boekje op marktplaats heb ik vorig jaar de motor gekocht. We zijn wat aan het regelen.

(En daarna heb ik dus een Duits boekje over, mocht iemand interesse hebben)
 
Hoi Jongens,

Mijn opnieuw beklede zadel is binnen🤩 en vandaag omgeruild met de originele eerste generatie zadel.
vanwege de 🌬️🌨️❄️ niet kunnen :] uitproberen :o nu maar wachten tot de betere tijden 🌞
Groeten Iwan
IMG_8314.jpeg
IMG_8317.jpeg
IMG_8315.jpeg
IMG_8319.jpeg



IMG_8320.jpeg
 
Welke van de twee motoren zou je willen missen Iwan. Dat nieuwe zadel, is dat kunstleder of echt leder en wat was jou reden om een nieuw zadel te kopen?
Jan, zoals je weet, W650 is een blijvertje 😉
Zadel is van kunstleder, en oude zadel had een scheurtje gekregen😔
en nu is ook de vulling verbeterd om langer in de zadel te kunnen :]:]:]
IMG_6518.jpeg
 
Vandaag Mega Motor Treffen geweest.

Het was erg goed georganiseerd en behoorlijk druk toch wel.

Een leuk ritje gemaakt op diverse motoren.

Kawasaki Z650RS, leuker/beter als een Enfield 650 Interceptor. Hoewel de Enfield wel echt het gevoel geeft van een klassieker zoals de w800 ook doet (en dat doet de Kawasaki Z650RS niet). Als ik moest kiezen tussen Enfield of Kawasaki,,, dan toch de Kawa 650

Maar blijf toch bij mijn W800, veel leuker, karakter, koppel etcetera! (Interceptor is leuk, maar is toch duidelijk geen W)


Verder nog geprobeerd een BMW R1800 Bagger,,, (ik had nog nooit een boxer gereden). Dit was gewoon een erg slechte ervaring, mooie motor maar absoluut levens gevaarlijk en niet mijn ding. Mijn laars paste ook niet onder het schakel pookje. Zwaartepunt van deze machine is vreselijk. Mooi om te zien, maar verder :r

Kan het nog zwaarder dan 1800? Toen maar langs Indian. Vroeger had mijn vader een Kawasaki Drifter 1500, en dat was dan ook één van mijn eerste motoren waar ik op reed. Een rondje op de Indian Big Chief wilde ik ook wel eens ervaren. 1900cc. In tegenstelling tot de BMW rijd dit net zo makkelijk en vloeiend als de W (dit had ik niet verwacht). De Indian rijd absoluut niet als een Harley… zijde zacht gewoon en eigenlijk een beetje als de W. Absoluut niet agressief (of stoterig als een Harley)… boterzacht en met voldoende koppel. Het gaf mij een zelfde sensatie als de W :]


Uiteindelijk met de W weer naar huis… die was toch het meest bijzondere naar mijn mening. (Hoewel ik de Indian toch ook wel verleidelijk vind)


Leuk dagje… goed georganiseerd!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag Mega Motor Treffen geweest.

Het was erg goed georganiseerd en behoorlijk druk toch wel.

Een leuk ritje gemaakt op diverse motoren.

Kawasaki Z650RS, leuker/beter als een Enfield 650 Interceptor. Hoewel de Enfield wel echt het gevoel geeft van een klassieker zoals de w800 ook doet (en dat doet de Kawasaki Z650RS niet). Als ik moest kiezen tussen Enfield of Kawasaki,,, dan toch de Kawa 650

Maar blijf toch bij mijn W800, veel leuker, karakter, koppel etcetera! (Interceptor is leuk, maar is toch duidelijk geen W)


Verder nog geprobeerd een BMW R1800 Bagger,,, (ik had nog nooit een boxer gereden). Dit was gewoon een erg slechte ervaring, mooie motor maar absoluut levens gevaarlijk en niet mijn ding. Mijn laars paste ook niet onder het schakel pookje. Zwaartepunt van deze machine is vreselijk. Mooi om te zien, maar verder :r

Kan het nog zwaarder dan 1800? Toen maar langs Indian. Vroeger had mijn vader een Kawasaki Drifter 1500, en dat was dan ook één van mijn eerste motoren waar ik op reed. Een rondje op de Indian Big Chief wilde ik ook wel eens ervaren. 1900cc. In tegenstelling tot de BMW rijd dit net zo makkelijk en vloeiend als de W (dit had ik niet verwacht). De Indian rijd absoluut niet als een Harley… zijde zacht gewoon en eigenlijk een beetje als de W. Absoluut niet agressief (of stoterig als een Harley)… boterzacht en met voldoende koppel. Het gaf mij een zelfde sensatie als de W :]


Uiteindelijk met de W weer naar huis… die was toch het meest bijzondere naar mijn mening. (Hoewel ik de Indian toch ook wel verleidelijk vind)


Leuk dagje… goed georganiseerd!
Ik had ook graag willen gaan maar mijn gezondheid laat het niet toe. Mijn conditie is echt waardeloos. Ik ben al heel blij dat je tijdens een ritje op de motor kan gaan zitten anders zou dat ook niet meer gaan. Één uurtje lopen is voor mij de maximale dus zo'n beurs is te veel.
 
Voor wie het gemist heeft…. Een kleine samenvatting.

En dan zie ik mezelf ook nog terug als afsluiter, op de Obesitas-brommer (ofwel de dikste en zwaarste BMW)

U wist het al,, geen BMW voor mij (alleen W is ook goed, misschien zelfs beter) :}


 
Laatst bewerkt:
Na een lange stop, vandaag maar eens een kort ritje gemaakt in de omgeving, om alle uitgevoerde onderhoud te testen en om eens te kijken hoe mijn nieuwe navigatiesysteem werkt. Onderhoud gedurende de winter: nieuwe olie en filter, stahlflex remleiding voor ter vervanging van 22 jaar oude rubberen slang, nieuwe remolie. Voorvorkolie vernieuwd, was denk ik ook nog nooit gedaan. Ik had een kleine lekkage (druppels per week) uit de linkercarburateur bij de pilot screw, dus twee setjes pilot screws besteld bij CMS en deze gemonteerd. Je kunt er wel lastig bij als de carbs erop zitten, maar met enig improviseren lukte het. De motor loopt weer als een zonnetje. Hij was weggezet met Kuster 102 en Wynns fuel stabilizer. Hij staat in een verwarmde garage, met de tank volledig gevuld en eens per 6 weken een dagje of wat aan de druppellader. Start gewoon in één keer, alsof hij gisteren nog gelopen had.

Mijn nieuwe navigatiesysteem is een Beeline (Motorcycle sat nav | Beeline EU), een klein en compact (ik wilde niet zo'n heel TomTom of Garmin apparaat), betaalbaar (180 Euro), eenvoudig te monteren (diverse opties mogelijk) apparaatje dat turn-by-turn navigatie instructies geeft. Werkt samen met een app op je telefoon. Kan ook GPX routes van bijvoorbeeld Calimoto laden. Mijn eerste indruk is dat dit een fantastisch handig dingetje is. Er is op Youtube ook wel het een en ander over te vinden. Veel positieve reviews en daar sluit ik me bij aan.

Mochten we ooit nog eens afspreken om bij elkaar te komen voor een ritje en en uitsmijter, dan kan ik het nu ook zonder problemen vinden :}.

Veel veilig rijplezier :] allemaal en goede paasdagen. *O*
 
Karel, het is een leuke idee, maar als je op vakantie bent in buitenland, dan ben je snel door je 📲 databundel heen. Ik denk dat TomTom via 🛰️ betere bereik heeft dan een 📲 die via antennes werkt 🤔 maar ik kan mij ook vergissen 😇😉
Hi Iwan, volgens de handleiding en de support paginas van Beeline werkt het apparaat ook off-line. Alleen een route herberekenen (als je verkeerd gereden bent of anders bent gereden dan was gepland:]) werkt dan niet;(. Heb dit nog niet uitgeprobeerd, maar ga ik zeker ook eens doen.
 
Hi Iwan, volgens de handleiding en de support paginas van Beeline werkt het apparaat ook off-line. Alleen een route herberekenen (als je verkeerd gereden bent of anders bent gereden dan was gepland:]) werkt dan niet;(. Heb dit nog niet uitgeprobeerd, maar ga ik zeker ook eens doen.
Hoi Karel, het doet mij goed je hier weer eens te treffen en ik ben bijzonder geïnteresseerd in jouw navigatiesysteem. Hou me op de hoogte a.u.b. en ja we gaan nog eens afspreken om bij elkaar te komen. Het is min of meer onze plicht om de club in stand te houden. Mijn gedachte gaat uit naar de tweede helft van mei. Hoe denken jullie daar over?
 
Hi Iwan, volgens de handleiding en de support paginas van Beeline werkt het apparaat ook off-line. Alleen een route herberekenen (als je verkeerd gereden bent of anders bent gereden dan was gepland:]) werkt dan niet;(. Heb dit nog niet uitgeprobeerd, maar ga ik zeker ook eens doen.
Ik rijd al zo'n 1,5 jaar met een Beeline rond en ik kan dit beamen. Bij het maken van een route(of herberekenen) heb je dataconnectie nodig, maar zodra je rijdt is het dataverbruik nul en is de enige connectie die nog hoeft te bestaan tussen je telefoon en de Beeline zelf via Bluetooth omdat de Beeline de GPS van je telefoon gebruikt. Gewoonlijk heb ik zelf het herberekenen overigens uit staan.
Ik vind het zelf een fijn systeem qua navigatie. Veel plezier er mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan