Kawasaki W650 en W800 topic

Hoi Jan,

Beringer remklauw bij (foto is van andere type) 4-zuiger remklauw rechts - kies een kleur
Voor twee of meer remklauwen is een 5% korting mogelijk 💰💰💰

Braking Remschijf Bremsscheibe vorne BRAKING STX09 für li/re Kawasaki ZX-R, Ninja, ZXR, ZZR, VN
Of EBC schijf die iets goedkoper is Goedkope remschijf EBC MD4022X actieprijs

Dit is "onze" remklauw

f11740801t536312p8492602n7_hnHXAgqO.jpg
 
Hoi Jan,

Beringer remklauw bij (foto is van andere type) 4-zuiger remklauw rechts - kies eeijn kleur
Voor twee of meer remklauwen is een 5% korting mogelijk 💰💰💰

Braking Remschijf Bremsscheibe vorne BRAKING STX09 für li/re Kawasaki ZX-R, Ninja, ZXR, ZZR, VN
Of EBC schijf die iets goedkoper is Goedkope remschijf EBC MD4022X actieprijs

Dit is "onze" remklauw

Bekijk bijlage 1706041

Hoi Jan,

Beringer remklauw bij (foto is van andere type) 4-zuiger remklauw rechts - kies een kleur
Voor twee of meer remklauwen is een 5% korting mogelijk 💰💰💰

Braking Remschijf Bremsscheibe vorne BRAKING STX09 für li/re Kawasaki ZX-R, Ninja, ZXR, ZZR, VN
Of EBC schijf die iets goedkoper is Goedkope remschijf EBC MD4022X actieprijs

Dit is "onze" remklauw

Bekijk bijlage 1706041
Iwan, als ik het goed begrijp kost de klauw € 475,= en de schijf 165,= . 475+165=640 × 0,95= € 608,00 per set en dan krijg ik een 320mm remschijf en een passende 4 cilinder Beringer remklauw. Klopt dit?
 
Iwan, als ik het goed begrijp kost de klauw € 475,= en de schijf 165,= . 475+165=640 × 0,95= € 608,00 per set en dan krijg ik een 320mm remschijf en een passende 4 cilinder Beringer remklauw. Klopt dit?
Jan op de remklauw van 474,99 krijg je 5% en komt op €450,3 plus een remschijf naar de keuze.
Dit is antwoord wat ik heb gekregen bij de Belgische moederbedrijf.
Dus remklauw €450 remschijf EBC €164,32 = €614,32 ov met een Braking €176 +€ 5,80 verzendkosten = €631,8
Schermafbeelding 2021-12-20 om 21.21.02.png
 
Jan op de remklauw van 474,99 krijg je 5% en komt op €450,3 plus een remschijf naar de keuze.
Dit is antwoord wat ik heb gekregen bij de Belgische moederbedrijf.
Dus remklauw €450 remschijf EBC €164,32 = €614,32 ov met een Braking €176 +€ 5,80 verzendkosten = €631,8
Bekijk bijlage 1706549
Ga jij bestellen Iwan? Welke remschijf ga jij kiezen en waarom? En jij bent 100% zeker dat alles past?
 
Laatst bewerkt:
Ga jij bestellen Iwan? Welke remschijf ga jij kiezen en waarom? En jij bent 100% zeker dat alles past?
Jan ik zit nog te wikken en wegen 🤔🙄🤔 maar denk dat ik deze week ga besluiten.
Dit is de set dat door de W650.de jongens gebruikt wordt
BRAKING STX09 remschijf
06_12_2-16_Schlachtwerk_Kawasaki_W800_black_tracker_brat_Germany_custom_motorcycle_06.jpg


EBC MD4022X remschijf
beringer-k60.jpg
 
wat doet het met je veren van je voorvering , ik bedoel straffer remmen is ook meer downforce en meer slijtage van je voorband .
 
wat doet het met je veren van je voorvering , ik bedoel straffer remmen is ook meer downforce en meer slijtage van je voorband .
Ik in ieder geval rem niet voordeuren op volle kracht :] maar het is bij mij ( en bij jullie 🤔 vermoed ik ook ) een paar keer voorgekomen dat ik plotseling in ankers moest, en dan wens je van die dubbele schijven als een pizza schotels remklauwen als een bankschroef.
Dus tijdens normale :]:]:] licht gedoseerd remmen, maar in de nood zal verbetering zijn🤔 denk ik tenminste😉
1640113382187.png
 
Ik in ieder geval rem niet voordeuren op volle kracht :] maar het is bij mij ( en bij jullie 🤔 vermoed ik ook ) een paar keer voorgekomen dat ik plotseling in ankers moest, en dan wens je van die dubbele schijven als een pizza schotels remklauwen als een bankschroef.
Dus tijdens normale :]:]:] licht gedoseerd remmen, maar in de nood zal verbetering zijn🤔 denk ik tenminste😉
Bekijk bijlage 1706819
Jij slaat de spijker op zijn kop Iwan bij een noodstop zou het soms heel prettig zijn om wat extra remvermogen te hebben. Anderzijds rijd ik al 55 jaar motor en ben ik nog nooit ergens opgeknalt. Stel je voor, dat je een nieuw remsysteem aanschaft en bij de eerste echte noodstop jezelf helemaal onderuit remt, dan baal je helemaal als een stekker. Ik heb vroeger veel oude Engelse rommel gereden en dat remde nog beroerder dan onze W650. Zoals je wellicht kunt herinneren heb ik in het begin van het seizoen andere remblokjes (zachte) gemonteerd en dat gaf toch wel wat verbetering. Ik ben inmiddels al 73 jaar oud en ik zal dan ook geen 10 jaar meer kunnen rijden m.a.w. ik weet het nog niet wat verstandig is voor mij. En dat punt wat Eddy aanhaalt is ook een doordenkertje.
 
Jij slaat de spijker op zijn kop Iwan bij een noodstop zou het soms heel prettig zijn om wat extra remvermogen te hebben. Anderzijds rijd ik al 55 jaar motor en ben ik nog nooit ergens opgeknalt. Stel je voor, dat je een nieuw remsysteem aanschaft en bij de eerste echte noodstop jezelf helemaal onderuit remt, dan baal je helemaal als een stekker. Ik heb vroeger veel oude Engelse rommel gereden en dat remde nog beroerder dan onze W650. Zoals je wellicht kunt herinneren heb ik in het begin van het seizoen andere remblokjes (zachte) gemonteerd en dat gaf toch wel wat verbetering. Ik ben inmiddels al 73 jaar oud en ik zal dan ook geen 10 jaar meer kunnen rijden m.a.w. ik weet het nog niet wat verstandig is voor mij. En dat punt wat Eddy aanhaalt is ook een doordenkertje.
Op mijn Sachs Roadster heb ik twee x 4 zuiger klauwen en twee 320mm schijven, en en je moet echt gedoseerd remmen.
Enige in onze groep is Pieter met "afwijkende remerij" met 6 zuiger remklauw en een 320mm remschijf.
Pieter wat denk jij over deze kwestie 🤔
1.jpg
 
Op mijn Sachs Roadster heb ik twee x 4 zuiger klauwen en twee 320mm schijven, en en je moet echt gedoseerd remmen.
Enige in onze groep is Pieter met "afwijkende remerij" met 6 zuiger remklauw en een 320mm remschijf.
Pieter wat denk jij over deze kwestie 🤔
Bekijk bijlage 1706876
Dan kan jij dus inschatting maken hoe groot het gevaar is van jezelf onderuit remmen. Jou Sachs heeft ook geen ABS. Remt dat nu aanmerkelijk beter als onze W650?
 
Dan kan jij dus inschatting maken hoe groot het gevaar is van jezelf onderuit remmen. Jou Sachs heeft ook geen ABS. Remt dat nu aanmerkelijk beter als onze W650?
Ja dat remt zeker beter, maar je moet uitkijken dat je niet te hard remt en voorwil blokkeert. Maar dat geld voor elke vervoermiddel, zelfs een 🚴‍♂️🚲🦽 kan onderuit geremd worden8)7|(
 
Ja dat remt zeker beter, maar je moet uitkijken dat je niet te hard remt en voorwil blokkeert. Maar dat geld voor elke vervoermiddel, zelfs een 🚴‍♂️🚲🦽 kan onderuit geremd worden8)7|(
Nou bij mijn W650 is het voorwiel nog nooit geblokkeerd, gelukkig. Ik wil er nog even goed over nadenken en nog even met Gerrit van Beek overleggen maar die is momenteel goed ziek van zijn booster injectie. Wat doe jij, heb je al een besluit genomen?
 
Nou bij mijn W650 is het voorwiel nog nooit geblokkeerd, gelukkig. Ik wil er nog even goed over nadenken en nog even met Gerrit van Beek overleggen maar die is momenteel goed ziek van zijn booster injectie. Wat doe jij, heb je al een besluit genomen?
als ik voor mijzelf mag spreken , inzake de remmerij , ik heb het gezocht en gevonden in zachtere blokken, gesinterde , en stalen remleiding , al jaren , ik denk dat een noodstop en dan een echte alleen beter kan gaan i.c.m ABS ik zie meer heil in goed vooruit kijken en anticiperend rijden en in het achterhoofd :shit happens !
 
als ik voor mijzelf mag spreken , inzake de remmerij , ik heb het gezocht en gevonden in zachtere blokken, gesinterde , en stalen remleiding , al jaren , ik denk dat een noodstop en dan een echte alleen beter kan gaan i.c.m ABS ik zie meer heil in goed vooruit kijken en anticiperend rijden en in het achterhoofd :shit happens !
Hoi Eddy*O* je heb voor 99% gelijk, maar die 1% dwazen die plotseling van richting veranderen of in ankers gaan 🤬 veranderen de spelregels.
Ik heb ook een stalen remleiding en andere zachtere remblokken, en is een paar keer voorgekomen dat ik op een paar millimeter van een voorhanger ben gestopt 🥶en een paar keer opzij moeten doorschieten om niet geplet te worden door een 🏎️🛻 achter mij.
Eigenlijk, je moet altijd alles in de gaten houden en anticiperen, en dat doen wij "oudjes" zeker😉
Ik ben zelf ook nog niet uit wat ik zal doen🤔
 
als ik voor mijzelf mag spreken , inzake de remmerij , ik heb het gezocht en gevonden in zachtere blokken, gesinterde , en stalen remleiding , al jaren , ik denk dat een noodstop en dan een echte alleen beter kan gaan i.c.m ABS ik zie meer heil in goed vooruit kijken en anticiperend rijden en in het achterhoofd :shit happens !
Ja, ik ben het ook met je eens Ed. Ik ga voorlopig ook nog niets veranderen. Maar nu nog even terugkomen op de remblokjes, naar mijn mening zijn gesinterde blokjes van nature harder dan organische blokjes. Ik heb momenteel remblokjes van Brembo type: 07KA1807 geplaatst. Volgens Robin, mijn monteur, zijn dit zachte blokjes en het geeft inderdaad wel een verbetering. BREMBO-REMVOERING VOOR ORGANISCH, ABE, 07KA1807 kopen | Louis motor – kleding en techniek
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik ben het ook met je eens Ed. Ik ga voorlopig ook nog niets veranderen. Maar nu nog even terugkomen op de remblokjes, naar mijn mening zijn gesinterde blokjes van nature harder dan organische blokjes. Ik heb momenteel remblokjes van Brembo type: 07KA1807 geplaatst. Volgens Robin, mijn monteur, zijn dit zachte blokjes en het geeft inderdaad wel een verbetering. BREMBO-REMVOERING VOOR ORGANISCH, ABE, 07KA1807 kopen | Louis motor – kleding en techniek
ja je hebt gelijk , ik ben in de war maar volgens mijn account heb ik als laatste gesinterde blokken besteld , hiervoor zaten er organische in en de gesinterde remmen wel beter dan de zachte , vind ik
 
ja je hebt gelijk , ik ben in de war maar volgens mijn account heb ik als laatste gesinterde blokken besteld , hiervoor zaten er organische in en de gesinterde remmen wel beter dan de zachte , vind ik
Zo zie je maar, mijn ervaring is dat de Brembo 07KA1807 (organisch) beter remt als de originele blokjes die er bij mij in zaten. Ik neem aan dat Nol Bikker er bij mij originele blokjes in had gezet, volgens de factuur in ieder geval wel maar dat zegt nog niet zoveel waarschijnlijk. Ik heb nog even overlegd met Gerrit van Beek en ook Gerrit is van mening dat ik de zaak niet moet gaan verbouwen, Ik ben nu 73 jaar oud, dus laat mij nou nog een 5 jaar motor :] :] :] dan moet ik € 135,= per jaar afschrijven alleen op de voorrem en dat vind ik nogal gortig. Of vinden jullie mij nu een wrek?
 
Zo zie je maar, mijn ervaring is dat de Brembo 07KA1807 (organisch) beter remt als de originele blokjes die er bij mij in zaten. Ik neem aan dat Nol Bikker er bij mij originele blokjes in had gezet, volgens de factuur in ieder geval wel maar dat zegt nog niet zoveel waarschijnlijk. Ik heb nog even overlegd met Gerrit van Beek en ook Gerrit is van mening dat ik de zaak niet moet gaan verbouwen, Ik ben nu 73 jaar oud, dus laat mij nou nog een 5 jaar motor :] :] :] dan moet ik € 135,= per jaar afschrijven alleen op de voorrem en dat vind ik nogal gortig. Of vinden jullie mij nu een wrek?
We kunnen beter voor die centen op een terras gaan zitten
 
Zo zie je maar, mijn ervaring is dat de Brembo 07KA1807 (organisch) beter remt als de originele blokjes die er bij mij in zaten. Ik neem aan dat Nol Bikker er bij mij originele blokjes in had gezet, volgens de factuur in ieder geval wel maar dat zegt nog niet zoveel waarschijnlijk. Ik heb nog even overlegd met Gerrit van Beek en ook Gerrit is van mening dat ik de zaak niet moet gaan verbouwen, Ik ben nu 73 jaar oud, dus laat mij nou nog een 5 jaar motor :] :] :] dan moet ik € 135,= per jaar afschrijven alleen op de voorrem en dat vind ik nogal gortig. Of vinden jullie mij nu een wrek?
Wil je die 700€ de kist mee in nemen of lekker remmen , ik denk trouwens dat een beringer radiale rempomp de feestvreugde flink verhoogd , heb die op mijn shovel en daar wordt je vrolijk van
Meer zuigers wil niet alleen zegen harder remmen maar ook met meer gevoel , heb op mijn ouwe duc twee 8 zuiger spiegler zitten en voorwiel nog nooit geblokkeerd
 
Wil je die 700€ de kist mee in nemen of lekker remmen , ik denk trouwens dat een beringer radiale rempomp de feestvreugde flink verhoogd , heb die op mijn shovel en daar wordt je vrolijk van
Meer zuigers wil niet alleen zegen harder remmen maar ook met meer gevoel , heb op mijn ouwe duc twee 8 zuiger spiegler zitten en voorwiel nog nooit geblokkeerd
Nee, ik wil dat geld zeker niet meenemen in mijn kist, dat is onzin natuurlijk en daarbij, ik rijd al 55 jaar motor, waaronder veel oude Engelse barrels en daarbij vergeleken is onze W 650 een technisch wonder. Verder houd ik van lekker rijden en niet van lekker remmen. Het remvermogen van de W650 is in 99,9% van alle gevallen toereikend dus altijd defensief rijden is een aanrader.
 
Nee, ik wil dat geld zeker niet meenemen in mijn kist, dat is onzin natuurlijk en daarbij, ik rijd al 55 jaar motor, waaronder veel oude Engelse barrels en daarbij vergeleken is onze W 650 een technisch wonder. Verder houd ik van lekker rijden en niet van lekker remmen. Het remvermogen van de W650 is in 99,9% van alle gevallen toereikend dus altijd defensief rijden is een aanrader.
juist Jan .
 
Terug
Bovenaan Onderaan