Kawasaki W650 en W800 topic

Een komplete reflector voor nog geen € 30,00
Deze is te klein ,Jan , in een ververleden heb ik ooit eens een schuivertje gemaakt , en toen moest ik een nieuwe koplamp o.a. kopen die heb ik toen bij caferacerparts gescoort op de onderdelenmarkt in Barneveld ,maar dat is een 7 " lamp dus dat
is 180 rond .
 
Zo de koplamp perikelen zijn achter de rug , na 2 X een verkeerd glas toch maar een nieuwe lamp met genoeg licht ,dacht ik zo .
100 w lamp 1.jpg
lamp 1.jpg
nieuwe koplamp 1.jpg
 
Nou heb ik wat aparts. Gister zit ik in de garage, valt me op dat de W650 om de 5 minuutjes zachtjes kreunt... Alsof ze een zucht slaakt, "ga nou met me rijden" 😄 Dit was een halve dag na 'n rit, het blok was weer koud. Het lijkt rond het blok of de tank te komen. Ik zit te denken aan ontluchting ofzo van de tank? Iemand anders een idee, oftewel, kreunt jullie W650 ook 😊
 
Ja, dat doet de mijne ook. Het houdt ook best lang aan na een rit. Ik ben er ook nog steeds niet achter waar het precies vandaan komt, maar het lijkt uit de omgeving van de tank te komen en ik vermoed dat het inderdaad iets met de tankontluchting te maken heeft. Het is mij vorig jaar eigenlijk pas voor het eerst opgevallen toen ik probeerde uit te zoeken waarom ik tot 2 keer toe tijdens een rit stil was komen te staan. Heb al van alles gedemonteerd en schoongemaakt (alle slangen nagelopen, tankdop uit elkaar gehaald, carburateurs deels gedemonteerd), maar niets kunnen vinden. Het geluid blijft, maar mijn motor is sindsdien niet meer uit zichzelf gestopt. Wat ik sinds dit jaar wel doe, is niet meer helemaal voltanken, omdat ik dus ook het vermoeden had dat de tank zich vacuum zoog. Mijn indruk is dat het zuchtende geluidje geen kwaad kan.
 
Ja, dat doet de mijne ook. Het houdt ook best lang aan na een rit. Ik ben er ook nog steeds niet achter waar het precies vandaan komt, maar het lijkt uit de omgeving van de tank te komen en ik vermoed dat het inderdaad iets met de tankontluchting te maken heeft. Het is mij vorig jaar eigenlijk pas voor het eerst opgevallen toen ik probeerde uit te zoeken waarom ik tot 2 keer toe tijdens een rit stil was komen te staan. Heb al van alles gedemonteerd en schoongemaakt (alle slangen nagelopen, tankdop uit elkaar gehaald, carburateurs deels gedemonteerd), maar niets kunnen vinden. Het geluid blijft, maar mijn motor is sindsdien niet meer uit zichzelf gestopt. Wat ik sinds dit jaar wel doe, is niet meer helemaal voltanken, omdat ik dus ook het vermoeden had dat de tank zich vacuum zoog. Mijn indruk is dat het zuchtende geluidje geen kwaad kan.
Aaaäh juliie misbruike ze gewoon *O*:+:)
 
Mijn W800 deed het ook met de originele tank. Ik heb er nu een alu tank op liggen en daar zit nog geen brandstof in.
Maar mijn Ducati doet het ook! Heel apart als je het voor t eerst hoort. Heeft inderdaad met de tankontluchting te maken.
 
Nou heb ik wat aparts. Gister zit ik in de garage, valt me op dat de W650 om de 5 minuutjes zachtjes kreunt... Alsof ze een zucht slaakt, "ga nou met me rijden" 😄 Dit was een halve dag na 'n rit, het blok was weer koud. Het lijkt rond het blok of de tank te komen. Ik zit te denken aan ontluchting ofzo van de tank? Iemand anders een idee, oftewel, kreunt jullie W650 ook 😊
Waarschijnlijk door de opwarming van de brandstof in de tank. Als je na een rit je motor stil zet dan zal de warmte vanuit het blok recht naar boven opstijgen en dan de tank en de brandstof opwarmen. Daardoor loopt de druk in de tank op en die overdruk zal door de tankontluchting ontspannen, en dat horen jullie naar mijn mening.🎓🎓🎓
 
zo heeft mijn hoorbeperking dus toch ook een voordeel , ik hoor niet alles!
Waarschijnlijk door de opwarming van de brandstof in de tank. Als je na een rit je motor stil zet dan zal de warmte vanuit het blok recht naar boven opstijgen en dan de tank en de brandstof opwarmen. Daardoor loopt de druk in de tank op en die overdruk zal door de tankontluchting ontspannen, en dat horen jullie naar mijn mening.🎓🎓🎓
Een wijs antwoord van een wijs man .
 
EDIT: Heb inmiddels gecheckt, en er moeten inderdaad gaatjes worden geboord :-)

Ik heb nog een tracker stuurtje dat ik eens op de W650 wil zetten, om te kijken hoe dat staat. Dat stuur is 22mm, terwijl de klemmen van de W650 25mm zijn. Daar heb ik al klemmetje voor liggen (halve rondjes van ~3mm dik), dus dat komt wel goed. Het stuur van de W650 wordt 22mm bij de handvaten, dus dat past.

Nu zie ik echter dat de rem- en koppelinghendels op het 25mm gedeelte van het originele stuur klemmen. Dus dan moet ik nog een setje 25mm-naar-22mm regelen.

Maar nu vraag ik me af of er verder nog palletjes of uitsteeksels zijn die moeten vallen in 'n gat in het stuur. Ik heb gelezen in het werkplaatshandboek dat dat zo is, echter heb ik een tijdje terug de hendels nog wat gedraaid, en toen niet gemerkt dat ze in/uit een gat schoten. Mijn vraag is, enig idee of ik gaatjes moet gaan boren, of dat dit een klemsysteem is zonder gaatje/palletje?

Op tekeningen zie ik ze bijv. in ieder geval niet aangegeven:

1625406297767.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een tracker stuurtje dat ik eens op de W650 wil zetten, om te kijken hoe dat staat. Dat stuur is 22mm, terwijl de klemmen van de W650 25mm zijn. Daar heb ik al klemmetje voor liggen (halve rondjes van ~3mm dik), dus dat komt wel goed. Het stuur van de W650 wordt 22mm bij de handvaten, dus dat past.

Nu zie ik echter dat de rem- en koppelinghendels op het 25mm gedeelte van het originele stuur klemmen. Dus dan moet ik nog een setje 25mm-naar-22mm regelen.

Maar nu vraag ik me af of er verder nog palletjes of uitsteeksels zijn die moeten vallen in 'n gat in het stuur. Ik heb gelezen in het werkplaatshandboek dat dat zo is, echter heb ik een tijdje terug de hendels nog wat gedraaid, en toen niet gemerkt dat ze in/uit een gat schoten. Mijn vraag is, enig idee of ik gaatjes moet gaan boren, of dat dit een klemsysteem is zonder gaatje/palletje?

Op tekeningen zie ik ze bijv. in ieder geval niet aangegeven:

Bekijk bijlage 1650990
Nou ,bij mij zitten er dus echt gaatjes in het stuur ,daar waar de knoppen voor bediening van licht ed zitten en die zitten er volgens mij niet voor niks verder zou ikzelf niet graag een duims stuurklem gebruiken op een 22m/m stuur want het is er gewoon niet voor gemaakt en natuurlijk kan je allemaal kunstgrepen toepassen om het passend te krijgen veel succes daarmee , ik zou het niet doen . wat is trouwens een tracker stuur ?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind een huls gebruiken nou niet bepaald "kunstgrepen toepassen". Maar ieder het zijne :-)

Een trackerstuur is een stuur in de stijl wat crossmotoren hebben.
 
Ik heb aan diegene die zich hebben aangemeld voor het treffen :] :] :] van 15-07 een E-mail verstuurd, dus allemaal even je "inbox" checken please.
 
Neen, dat valt reuze mee. Velen in ons clubje hebben de dempers verwijderd en allen zijn daar reuze tevreden mee. Heb jij een W650 of W800? Er zijn ook diverse filmpjes te vinden op het internet waarin het resultaat hoorbaar is. Ik heb denk ik nog wel een omschrijving van de werkwijze op mijn computer staan als je daarin interesse hebt.

Ik kan niet zoveel voor/na filmpjes vinden voor de W650, eigenlijk. Ben wel benieuwd of het geluid dat mooi donker wordt, of juist blikkerig? En in hoeverre je carburateur moet bijstellen, is dat een half slagje draaien of moet je ook de luchtfilter aanpassen o.i.d.?
 
En in hoeverre je carburateur moet bijstellen, is dat een half slagje draaien of moet je ook de luchtfilter aanpassen o.i.d.?
Algemene motortechniek zegt:
Slagjes draaien = stationairmengsel. Een uitlaat heeft heel weinig invloed op het stationairmengsel. Het verschil in uitlaatdruk kan invloed hebben op de doorstroom-snelheid en - volume in de carburateur en daarmee op de mengselsamenstelling, maar het verschil in uitlaatdruk is het grootst bij volgas/hoogtoerental. (veel arbeidsslagen van de motor = veel uitlaatgassen per tijdseenheid).
Een eventuele mengsel-correctie moet je dus ook vooral in de hoek van een (iets) grotere sproeier(volgasmengsel) en eventueel een andere positie van de gasnaald(middengebied) zoeken.
Hoe groot het verschil is hangt van het verschil in doorlaat tussen de oorspronkelijke- en de aangepaste uitlaat af. Als de originele demper goed ontworpen is is het verschil in uitlaatdruk tussen wel/niet "doorgestoken" dempers heel klein en hoef je nagenoeg niets te veranderen. Ik weet persoonlijk niet hoe dit uitpakt bij een W650.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan