Kawasaki versys 650 deel 4

Ohja? Ik heb geen idee. Weet weinig / niks over 3D printen.
Wellicht dat ik dan met een stalen plaatje en wat afstandsbussen iets zoals dit creëer.
 
Goedemorgen mensen,

Is er iets raars aan de hand met mijn motor?
Ik ben inmiddels aan mijn 3e spanningsregelaar toe en heb ook al een nieuwe accu erin zitten...
Ik begrijp er niks van!
 
Halve motor uit elkaar om bougies te wisselen is de bougiedop alleen te kort en zou in het gat vallen en met verlengpijp eraan te lang en zit het frame in de weg.... (Op de foto achter de bovenkant)

1000018366.jpg

Dus nu staat ze er wat bloot bij 🤣 tot ik een nieuwe dop heb
IMG_20240417_184235764_HDR.jpg
 
Halve motor uit elkaar om bougies te wisselen is de bougiedop alleen te kort en zou in het gat vallen en met verlengpijp eraan te lang en zit het frame in de weg.... (Op de foto achter de bovenkant)

Bekijk bijlage 1997108
Dus nu staat ze er wat bloot bij 🤣 tot ik een nieuwe dop heb
Bekijk bijlage 1997109
In het gereedschapsetje dat bij de motor zit, zit een bruikbare bougiesleutel (althans bij die oude uitvoering van mij). Deze sleutel/dop houdt de bougie ook vast als hij losgedraaid is; wel zo makkelijk om de bougie er ook uit te krijgen. Boven op de sleutel kun je een ratel met dop 14 zetten, zonder verlengstuk.
Hoe ik dit weet: zaterdag nog gedaan 😉
 
is er iemand die een verkorte kentekenplaathouder (die in combinatie met zijkoffers past) heeft voor de versys 650 uit bj 2019?

ik zie op internet wel verschillende maar die passen niet met bijbehorende Kawasaki zijkoffers.

zo ja, heeft diegene dan misschien een linkje voor mij?
 
Bij het 2023 model blijkt deze bougiesleutel er dus uit bezuinigd! Met geen enkele standaard sleutel kom je er dus bij.... Gelukkig bedacht ik me dat de buurman van mijn ouders een Z1000 heeft staan, daar zat dus wel de juiste sleutel die met dopje maatje 13 te draaien is onder het zadel.... Maar of het nou zoals Kawa voorschrijft echt nodig is na 12.000 km.... Ik betwijfel het.
IMG_20240418_182636021.jpg
 
Even de motorzaak gebeld en daar werd mij dus verteld dat het setje behorende bij mijn kenteken maar een heel beperkt zetje is... alles is er uit gehaald... Oftewel ik heb een tweedehands setje van een eerder model Versys besteld.
 
Hallo,

Afgelopen week heb ik mijzelf een Versys 650 uit 2007 opgehaald. Deze heb ik tweedehands gekocht, betekende dat er geen beurt uitgevoerd is. Nu wil ik hem klaar hebben voor dit seizoen dus ben ik van plan om de motorolie, oliefilter, luchtfilter, koelvloeistof en bougies te vervangen. Heeft er iemand toevallig een handboek voor de Versys 650 MK1?
 
Hallo,

Afgelopen week heb ik mijzelf een Versys 650 uit 2007 opgehaald. Deze heb ik tweedehands gekocht, betekende dat er geen beurt uitgevoerd is. Nu wil ik hem klaar hebben voor dit seizoen dus ben ik van plan om de motorolie, oliefilter, luchtfilter, koelvloeistof en bougies te vervangen. Heeft er iemand toevallig een handboek voor de Versys 650 MK1?
Je hebt een PB. Succes met het sleutelen.
 
Met dank aan @Capo-04/06 voor het leveren van de handboeken ben ik vandaag direct aan de slag gegaan zodat ik morgen wanneer de onderdelen binnen komen enkel hoef op te bouwen. Ten eerste de olie vervangen en hierbij de motor voor en na de tijd even stationair laten draaien. Daarna de kappen losgepeuterd, benzinetank en luchtkap verwijderd om vervolgens de bougies te verwijderen. Tot mijn verbazing zag ik dat de elektrode op de bougies heel klein lijkt te zijn. Volgens deze site: Basiskennis over bougies | Louis 🏍 betekend het dat de bougies aan het "verroeten" zijn. Ben zelf totaal niet thuis hierin, heeft er iemand dit eerder/vaker gezien en eventueel tips voor mij?
 

Bijlagen

  • 20240422_212558.jpg
    20240422_212558.jpg
    365,6 KB · Weergaven: 0
Ik zou zeggen vergelijk 'm met hetgeen je hierboven ziet wat ik pas gepost heb. dat was na een dikke 12.000 kilometer het verschil tussen oud en nieuw. Dit type (Iridium) heeft inderdaad een kleiner kopje dan de standaard bougies die ik in mijn Vespa schroef.
 
@David_ZZR en @senza ,hebben jullie de tank ook leeg laten lopen? Of blijft de benzine in de tank op moment dat je de slang eronder loshaalt? Ik wil ook Bougies wisselen, voor mij de 1e keer dat ik dit zelf probeer. En zie wisselend instructies. Wel/niet leeg laten lopen.
 
Goed bezig! Het was voor mij ook een eerste keer en het is allemaal goed te doen hé! Wel jammer dat de hele tank er af moet als je jaarlijks het luchtfilter vervangen wilt. Ik begreep dat het filter ook uitwasbaar is, maar daar moet ik nog even induiken.
 
Het viel inderdaad mee uiteindelijk. Wel heel veel tijd voor genomen met pauzes om geen fouten te maken. En het is inderdaad onhandig om makkelijk bij het luchtfilter te komen, alle kappen eraf, tank eraf...
Qua luchtfilter heb ik een gewoon filter genomen. 15 euro. Die zijn niet uitwasbaar volgens mij. De sportfilters van bv BMC wel, die moet je reinigen en oliën. Maar voor die prijs zou ik 4x een normaal filter kunnen kopen en het levert geen winst op (ondanks de claims).
 
Remblokken en olie van de Versys zijn ook vervangen. Morgen of overmorgen weer ff ketting controleren (nu geen zin meer in). Over 4 weken gaan we op vakantie, het idee is Picos en Pyreneeën. 2018 was dat ook het plan, maar toen viel het in het water (overstromingen oa aan de oostkust).
 
Inmiddels een aantal rondjes gereden met mijn mooie Versys 650, ik had alleen verwacht dat de radiator fan wel een keer aan zou slaan maar dat is tot op heden nog niet gebeurt, ook niet na een ritje van 50km waarbij er gemiddeld 70km/h gereden is. Omdat er geen temperatuur meter op de kawasaki versys 650 mk1 zit is het lastig om in te schatten hoe warm hij geworden is. Daarmo zou ik graag weten of het mogelijk is om de functionaliteit van de ventilator te testen, Is het mogelijk om de fan te testen door bijvoorbeeld een jumper in/op de stekker van de water temperatuur meter te plaatsen?

Of moet ik gewoon lekker gaan rijden en me vooral geen zorgen maken zolang de koelvloeistof niet kookt? :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan