Kawasaki versys 650 deel 4

Vandaag maar eens de knoop door gehakt.
De Versys gaat het veld ruimen.
Ben er niet te vrede mee, en met slecht weer (lees: harde wind) vindt ik het al helemaal niets.

Ga weer lekker terug naar de 4pitters.

Na 5600 km mag ik toch wel zeggen, dat ik er niet aan kan wennen.
 
Ik begrijp wat je bedoeld, ik heb dat gevoel bij sommige modellen ook, vooral de hogere/adventure achtig als het stevig waait dat ze heel onstabiel aanvoelen. Natuurlijk is het maar een gevoel een gaat de moto nergens naartoe maar het gevoel zit niet goed.
 
  • Eens
Waarderingen: Tcat
Ik begrijp wat je bedoeld, ik heb dat gevoel bij sommige modellen ook, vooral de hogere/adventure achtig als het stevig waait dat ze heel onstabiel aanvoelen. Natuurlijk is het maar een gevoel een gaat de moto nergens naartoe maar het gevoel zit niet goed.
Precies dat dus..

In vergelijking met de GSX-F, is de GSX een stuk 'stabieler'.
Voelt ook veel vertrouwder aan.
En reageert heel anders op de natuurse omstandigheden
 
Precies dat dus..

In vergelijking met de GSX-F, is de GSX een stuk 'stabieler'.
Voelt ook veel vertrouwder aan.
En reageert heel anders op de natuurse omstandigheden
Kan het ook zijn dat de 650 misschien te licht aanvoelt qua vermogen , steeds meer andere merken hebben wat meer cilinder inhoud en meer vermogen .
Vind de 650 op zich goed rijden maar ik vind wel dat Kawasaki tegen over andere merken wat achter blijft , misschien dat een 800 Versys zeg maar wat meer in huis zou hebben .
Ook zou dit het gat met de 1000 wat meer opvullen .
 
Precies dat dus..

In vergelijking met de GSX-F, is de GSX een stuk 'stabieler'.
Voelt ook veel vertrouwder aan.
En reageert heel anders op de natuurse omstandigheden
Over wat voor GSX-F heb je het dan? Als ik google zie ik nogal wat verschillende types. En ook niet bepaald vergelijkbaar met een Versys 650.
 
De 650F.
4pitter en 86paardjes.
Is ook een heel ander type fiets dan de Versys.
Eigenlijk meer een toer-sport categorie.
Kan het ook zijn dat de 650 misschien te licht aanvoelt qua vermogen , steeds meer andere merken hebben wat meer cilinder inhoud en meer vermogen .
Vind de 650 op zich goed rijden maar ik vind wel dat Kawasaki tegen over andere merken wat achter blijft , misschien dat een 800 Versys zeg maar wat meer in huis zou hebben .
Ook zou dit het gat met de 1000 wat meer opvullen .

Qua vermogen komt ie ook wel redelijk van zijn plek af, en in het gewicht ook zwaarder dan de 650F.

Het is meer het rijgedrag tov de Versys
Maar zo heeft een ieder zijn voorkeur.
Met proef rijden was de Versys best wel leuk en comfortabel.
Echter na wat km's verder er achter gekomen dat het toch niet mijn ding is🤔🤷
 
Heeft een van jullie toevallig iets van een werkplaatshandboek van de versys 650 (2021) in het digitale archief liggen? Ik heb volgens mij een lek in het koelvloeistofsysteem en ik moet even neuzen wat voor onderdeel ik nodig heb om dat op te gaan lossen.
1000009584.jpg
 
N.a.v. bovenstaande alvast naar onderdelen aan het neuzen geweest. Zo te zien seal van de waterpomp, straks maar even een dubbel check, en dan maar spullen bestellen.
 
Laatst bewerkt:
N.a.v. bovenstaande alvast naar onderdelen aan het neuzen geweest. Zo te zien seal van de waterpomp, straks maar even een dubbel check, en dan maar spullen bestellen.
Zit er geen verlengde garantie van Kawa op?
Standaard is 2 jaar, en dit kan in garantie periode verlengd worden met nog eens 2 jaar..

Redelijk slordig dat na 3 jaar al lekage optreed,,
(moet ik zeggen met een half jaar oude fiets waar al roestop de schijven zit... dit wordt binnenkort een gevalletje dielert
sowieso voor zijn 7,5k beurtje)
 
Zit er geen verlengde garantie van Kawa op?
Standaard is 2 jaar, en dit kan in garantie periode verlengd worden met nog eens 2 jaar..

Redelijk slordig dat na 3 jaar al lekage optreed,,
(moet ik zeggen met een half jaar oude fiets waar al roestop de schijven zit... dit wordt binnenkort een gevalletje dielert
sowieso voor zijn 7,5k beurtje)
Nee, ik heb de motor 2e hands gekocht, en ik zie in de garantievoorwaarden niet dat de garantieperiode is verlengd.
 
Ik ga binnenkort met een kennis meekijken naar een 650 ‘07 of ‘08 (z’n eerste motor).

Hebben jullie tips waar ik op moet/kan letten?
 
Nee, ik heb de motor 2e hands gekocht, en ik zie in de garantievoorwaarden niet dat de garantieperiode is verlengd.
Dat hoeft daar ook niet in vermeld te staan.
Ik heb dat met mijn Z900 toen ook gehad.
Een verlengde garantie bij genomen, dat stond niet in de (algemene) voorwaarden.
De extra garantie (K-Care) zou dan automatisch in gaan op het moment dat de standaard garantie zou verlopen.

Maar denk dat je dit dan al uit gezocht heb?
Zo niet, wellicht even een mailtje sturen naar hun technische afdeling?
Mijn ervaring is dat de mannen (of vrouwen) daar vrij snel reageren.

En anders misschien wel iets van coulange kunnen regelen?!?
Wellicht is het een 'productie foutje'?!?
 
Dat hoeft daar ook niet in vermeld te staan.
Ik heb dat met mijn Z900 toen ook gehad.
Een verlengde garantie bij genomen, dat stond niet in de (algemene) voorwaarden.
De extra garantie (K-Care) zou dan automatisch in gaan op het moment dat de standaard garantie zou verlopen.

Maar denk dat je dit dan al uit gezocht heb?
Zo niet, wellicht even een mailtje sturen naar hun technische afdeling?
Mijn ervaring is dat de mannen (of vrouwen) daar vrij snel reageren.

En anders misschien wel iets van coulange kunnen regelen?!?
Wellicht is het een 'productie foutje'?!?
Ik heb donderdag een afspraak bij de dealer, dan zal ik iig eens vragen hoe dit kan na 3 jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Zie ook dit: Consumentenkoop II: Garantie, bewijslast en aanspreekpunt.

Dit betekent dat de wettelijke garantietermijn in Nederland duurt zolang u redelijkerwijs kunt verwachten dat het product meegaat. De wettelijk garantietermijn kan dus – afhankelijk van het product – wel vijf of meer jaren duren.

Je mag van een motorfiets echt wel verwachten dat deze langer mee gaat dan de af fabriek gegeven 2 jaar ;) Aangezien je de motor niet zelf bij een dealer gekocht hebt is het iets wat bij Kawasaki Nederland gelegd kan worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Ik blijf jouw aanpassingen op het oude model prachtig vinden. Heb je de fiets zelf gewrapt? Of heb je het ergens laten doen?
Ja zelf gedaan eronder zit een witte afgelopen seizoen de originele spiegels verlaagd en de rubber hoezen van een set KTM spiegels om die dunne spiegel stangen gedaan, en ja ik kan gewoon langs mijn armen kijken voordat dit een heel verhaal gaat worden.
IMG-20230623-WA0002.jpeg
IMG-20230623-WA0000.jpeg
 
Zie ook dit: Consumentenkoop II: Garantie, bewijslast en aanspreekpunt.

Dit betekent dat de wettelijke garantietermijn in Nederland duurt zolang u redelijkerwijs kunt verwachten dat het product meegaat. De wettelijk garantietermijn kan dus – afhankelijk van het product – wel vijf of meer jaren duren.

Je mag van een motorfiets echt wel verwachten dat deze langer mee gaat dan de af fabriek gegeven 2 jaar ;) Aangezien je de motor niet zelf bij een dealer gekocht hebt is het iets wat bij Kawasaki Nederland gelegd kan worden.
Met mijn Kwaak ook maar binnenkort eens langs de dealer.
Sowieso voor zijn 7,5 beurtje en roest op de schijven (in het zwevende deel)..
Kan zelf ook wel met een schuur(metaalpannens)sponsje aan de slag maar lijkt mij niet dat het na een half jaar al kan.
Fje van de frau heeft nergens last van, en stata langer stil dan de KwaakB|
 
Ja zelf gedaan eronder zit een witte afgelopen seizoen de originele spiegels verlaagd en de rubber hoezen van een set KTM spiegels om die dunne spiegel stangen gedaan, en ja ik kan gewoon langs mijn armen kijken voordat dit een heel verhaal gaat worden.
Mooie oplossing. Ik vond de standaard spiegels ook niet al te best. Ik ben voor Highsider stuureindspiegels gegaan. Zie foto van een tijdje terug. Heb je nog tips voor het wrappen?
d31349e3-42d5-4eee-94b5-50ce18b6282a.jpeg
 
Doe je spatbord in twee delen wrappen , koop niet de goedkoopste folie, neem er ook een rolletje snijtape bij dan hoef je niet met een mesje op je lak. En als je demonteerd zorg dat je een vriendin, vrouw, vriend oid bij de hand hebt om eventueel je onderdeel of folie vast te houden.
En zorg dat je er een föhn bij hebt.
Maak je te plakken deel goed schoon en vetvrij, en rek je folie niet te ver uit dan loop je het risico op loslaten onder spanning, die folie wil als het warm wordt zijn oorspronkelijke vorm aannemen, als hij van de zomer in de zon staat.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, suc 6 als je het gaat doen.

Groeten Ed
 
Terug
Bovenaan Onderaan