Kawasaki versys 650 deel 4

Mijn standaard ziet er wel iets anders uit. Het lijkt wel of er aan die van jou gelast is.
 

Bijlagen

  • 20230518_131831.jpg
    20230518_131831.jpg
    180 KB · Weergaven: 35
Ik bedoel onder aan het beugeltje waar de zijstandaardschakelaar door bediend wordt.
 

Bijlagen

  • 20230518_132934.jpg
    20230518_132934.jpg
    181,9 KB · Weergaven: 35
1684437782987.png


Foto van mijn Versys uit 2018 (gemaakt door de dealer in 2021) en die staat lang niet zo schuin. Standaard is... eh... standaard en dat het voorwiel voor de foto recht staat zou weinig verschil moeten maken.
 
1684756820541.png


Die versys is ook wel genieten in de bochtjes! Wel even leren de voetjes binnenboord te houden. Toch 3 maal de grond met mijn poten geraakt. De eerste vakantie ermee zit erop. 10k km op de klok is ook tijdens de vakantie gepasseerd. Lekker wezen rijden in de Franse alpen, helaas wel erg veel regen gehad. Plaatje is toepasselijk voor de f1 race van zondag, de fans kennen de plek van de foto wel ;)
 
Kent iemand Jessica die op een oranje Versys 650 rijdt? We hebben haar laatst op weg geholpen naar de Eifel, en nu ben ik benieuwd of ze goed op haar plaats van bestemming is aangekomen.
 
Dat ziet er bij mij inderdaad anders uit, maar zal de motor binnenkort eens op de paddockstand zetten om eens goed te kijken. Wellicht is het opgehoopt vuil dat daar zit.
Nu ik die foto wat beter bekijk lijkt het wel alsof de standaard verbogen/verzwakt is en de vorige eigenaar en/of een garage dat heeft geprobeerd op te lossen door het geheel te verstevigen m.b.v. wat laswerk.

Mocht dit zo zijn dan zal het altijd een zwakke plek blijven. Ik zou me er persoonlijk niet prettig bij voelen om er dan nog langer 200kg op te laten leunen. Opstappen doe ik al een tijdje door op de peg te gaan staan en dan op de motor te stappen i.p.v. eerst een been over de motor te gooien. Maar met mijn 120kg zou ik zo'n standaard niet nóg meer durven te belasten :+

Als het je niet lekker zit even kijken naar een nieuwe standaard, of zoals eerder geopperd: een middenbok?
 
Na een aantal ritjes (een goede 5000 km) merk ik dat er echt rond de 3000/3500 rpm een behoorlijke dip zit die iritant is als je in dat toerental door een dorpje oid heen wilt rijden. Een PowerCommander is al snel een euro of 500. Is hier een andere oplossing voor om deze dip er uit te halen? Het betreft een 2023 model (zoals te zien op de foto)

April Dag 3-0012.jpg
 
Na een aantal ritjes (een goede 5000 km) merk ik dat er echt rond de 3000/3500 rpm een behoorlijke dip zit die iritant is als je in dat toerental door een dorpje oid heen wilt rijden. Een PowerCommander is al snel een euro of 500. Is hier een andere oplossing voor om deze dip er uit te halen? Het betreft een 2023 model (zoals te zien op de foto)

Bekijk bijlage 1885918
Kek plaatje, lekker bepakt en bezakt :+
 
Nieuw zadeltje van Top Sellerie.
Bekijk bijlage 1888017
Wat voor type? Verlaagd/extra dik/etc? Ik heb al 2 jaar 0,0 moeite met het OEM zadel, enige keer dat ik last kreeg van een houten kont was toen ik 4 uur op rij aan het toeren was een paar weken nadat ik de Versys had gekocht.

Omdat er volgende maand een ritje naar Londen en omgeving op de planning staat is het onderwerp 'zadel' al een paar keer door m'n hoofd geschoten, weet alleen niet wat wijsheid is omdat ik pas 1x eerder een lange rit zonder tussenstops heb gemaakt.
 
Bij mij begon het na 450 km zeer te doen en ik moest er nog 200 die dag. Rij zelf best veel lange ritten. Dit model is 3 cm verhoogd en verleng. Gewoon comfortschuim en zeker geen gel! Gel wordt heet en aangezien ik geregeld boven de 30 graden rij is dat echt een no go!
Op mijn. Vorige motor had ik overigens ook zo'n topsellerie zadel.
 
Ik laat het denk ik maar even bij m'n stock zadel: mijn maten rijden op een Ninja 1000sx en een Vulcan 650, laatstgenoemde moet zowat elke 250km tanken dus genoeg pauzemomenten om de bloedsomloop op peil te houden :+
 

Dank je wel! Beetje dubbel want de euforie was van korte duur. Niet zo'n fijn nieuws gekregen vlak na aankoop. Och ja...c'est la vie? |(

Ondertussen wel al terug low-key excited voor de nieuwe aanwinst maar het is nog even wachten.

Originele plan was eigenlijk om een lichte offroad motorfiets aan de garage toe te voegen en niet om de huidige woonwerkmotor te vervangen. Dat is dus een beetje anders uitgedraaid dan gepland. Om eerlijk te zijn ben ik (nog) geen liefhebber van het uiterlijk van de Versys maar de testrit was erg overtuigend. Ben er zeker van dat ik steeds meer en meer verliefd zal worden op deze leuke praktische motor naarmate de tijd verstrijkt. Echt een prachtige no-nonsense machine die absoluut geen werk vereist om te besturen. Jammer genoeg heeft de Versys hier een negatief imago als saaie en karakterloze motor maar dat kan ik me eerlijk gezegd absoluut niet aantrekken. Volgens mij is de Versys de perfecte daily driver en sluit hij ook perfect aan bij mijn rijstijl (:z) dus kijk er naar uit om hem uitgebreid te kunnen testen.

De Versys staat al te blinken, fresh from the crate, maar de opties zijn nog niet geleverd. Het is dus nog eventjes afwachten. Dealer verwacht hem tegen midden juli toch helemaal klaar te kunnen zetten, met wat geluk iets vroeger? Hier al een kleine sneak peek van het naakte ding.

20230622-103838.jpg


Ben echt zo rotslecht in wachten. Deel gerust je eigen ervaringen met de Versys om de wachttijd te verzachten. :$
 
Terug
Bovenaan Onderaan