Kawasaki versys 650 deel 4

Ik heb hetzelfde gedaan bij mijn Versys, maar kan me die boutjes niet herinneren. Mijn gok zou ook een kabelboombevestiging zijn.

Ik vond het nog best een klus trouwens, had van SW Motech verwacht dat alles wat beter zou passen en de handleiding wat duidelijker zou zijn. Die is laatste is redelijk mager voor de 1000 is hij een stuk duidelijker. Maar de U beugels die om het frame gaan heb ik moeten inkorten waarbij de frame bescherming niet het gehele oppervlakte bedekt. Dus daar heb ik zelf nog even wat extra gedaan. En dat valt toch wel tegen dat je dat moet doen bij zo'n product.

Over het resultaat ben ik wel tevreden, low profile. Ja de motor is er niet mooier op geworden maar als hij ooit valt of wat dan ook zal ik hier wel 'blij' mee zijn.

IMG_20200729_202124.jpg
IMG_20200729_202131.jpg
 
Ik vond het nog best een klus trouwens, had van SW Motech verwacht dat alles wat beter zou passen en de handleiding wat duidelijker zou zijn. Die is laatste is redelijk mager voor de 1000 is hij een stuk duidelijker. Maar de U beugels die om het frame gaan heb ik moeten inkorten waarbij de frame bescherming niet het gehele oppervlakte bedekt. Dus daar heb ik zelf nog even wat extra gedaan. En dat valt toch wel tegen dat je dat moet doen bij zo'n product.

Over het resultaat ben ik wel tevreden, low profile. Ja de motor is er niet mooier op geworden maar als hij ooit valt of wat dan ook zal ik hier wel 'blij' mee zijn.

Bekijk bijlage 1528156Bekijk bijlage 1528157
Klopt. Ik had ook verwacht dat het allemaal mooi als Lego in elkaar zou passen, maar dat was niet zo. Ik heb tegelijk de belly pan gemonteerd, waar het er ook niet eenvoudiger op maakte.
Een krik onder het blok maakte de vervanging van die pin door de ophanging wel beter te doen. Niet zo spannend, maar je moet maar net een krikje hebben, denk ik dan.
 

Bijlagen

  • 20200516_112423.jpg
    20200516_112423.jpg
    949,2 KB · Weergaven: 20
Ik vind overigens wel de achterrem dicht bij het frame zitten. Als of hij daar ooit op is gevallen of zo. Echter op de fiches van Kawa lijkt hij een beetje scheef te lopen. Wat denken jullie?

Rempedaal.JPG


Moet zo ie zo wennen aan de positie t.o.v mijn ZZR daar was hij redelijk prominent aanwezig.
 
Goedemorgen,

Mijn Versys 2008 hield er vanmorgen ineens mee op.
Hoofdzekering licht er waarschijnlijk uit. Contact aan, maar geen lampjes.
De accessoirestekker, die direct op de accu zit, laat wel leven zien.

Spanningregelaar enthousiast geworden?
 
Ik heb eindelijk het Versys 650 topic gevonden :-D. Ik was even bang dat de 650 ook gewoon het onder het Versys 1000 topic werd behandeld die in een heel ander subforum staat (Kawasaki Versys 1000 deel: 2).

Hoe dan ook - ik ben nu bezig met lessen, hoop eind september / begin oktober af te rijden en wil dan een Versys 650 aan te schaffen als eerste motor :-). Mocht er toevallig iemand eentje te koop aanbieden - ik hou me aanbevolen!
 
Goede keuze, de Er6N is voor een beginner wat makkelijker denk ik maar een Versys stap je in principe ook zo op en rij je mee weg. Alleen even opletten dat hij echt significant hoger is dan wat je vanuit lessen gewend zou zijn. Dat kan intimiderend zijn als je wat kleiner bent (<1.75) maar dat is nergens voor nodig. Echt een hele fijn fiets.
 
Ja, ik moet zeggen dat ik er ook nog niet op heb kunnen zitten, maar ik denk dat ik vrij snel aan de hoogte moet kunnen wennen. Andere motor waar ik over twijfel is een honda cbf 600, maar dat lijkt me echt een enorm saai apparaat vergelijken met de Versys :)
 
Tja ik ben als Kawa fan niet neutral, maar als je dan toch een vier cilinder met 600CC koopt dan zou ik eerder voor iets met flink meer vermogen gaan. Mijn ZZR 600 had al een stuk meer vermogen dan een CBF 600. Maar laat je niet gek maken door vermogen, dat is lang niet alles.

Ja met de ZZR een hoop lol beleefd, maar het plezier begint bij de Versys al op een stuk lagere snelheden. Dat je vanaf 3000 in 1 stuk kan doortrekken zonder terug te schakelen is voor mij net zo leuk als in een 4 cilinder met een merkbaar eindschot.

Wat veiliger is voor je rijbewijs zal evident zijn.

Rij vooral proef, en neem de tijd om het verschil tussen een 4 en een 2 cilinder te ervaren. Misschien kan dat bij de rijschool al?
 
Wat goed :-). Een nieuwe Versys is zo slecht nog niet, toch :D? Ik stuur wel een pb'tje als ik mijn rijbewijs heb, wellicht dat we elkaar van dienst kunnen zijn. Zal hopelijk eind september o.i.d. zijn.
 
Ik zie op internet dat de Versys MK3 al voorbereid is voor een USB charger, makkelijk aan te sluiten via ook al bestaande connector.

Kan echter niet vinden of dit ook voor de MK1 zo is. Iemand die dit weet of op zijn MK1 een USB charger heeft gemonteerd?
 
Of startrelais niet helemaal lekker misschien

Gister even alles doorgemeten.
Spanningsregelaar goed, laadspanning goed, accu goed.

En nu had ik nog een by-pass schakelaar voor de ventilator 5 jaar geleden erop gemaakt omdat in stadsverkeer de ventilator, naar mijn gevoel, te laat inschakeld en toen ik die inschakelde, gebeurde er niets.....

Dan kan je alle kuipdelen aan de linkerzijde eraf halen, inclusief het ruitje.
En ja, draadbreuk.
Gesoldeerd, ISO tape en kleinkind, klaar.

Oh ja, alle kuipdelen inclusief ruitje weer terug zetten.

Versys, ik heb nog nooit zo'n probleemloze motor gehad. (Dat draadje is mijn schuld😉)
 
Gisteren mijn Gear Indicator van AliExpress geplaatst. In kleur blauw, want fiets is blauw.

Nu wil ik verder alleen nog handkappen, USB mogelijkheid plus mount voor telefoon, en radiator bescherming plaatsen. Dan is het genoeg..... Behalve dat ik ook nog opzoek ben naar een kofferset, mocht iemand iets tegen komen.

IMG_20200805_215642.jpg
 
Hey allemaal,

ik lees dit topic al ff mee want overweeg om m'n NC700D in te ruilen voor een Versys.
Heeft er al iemand ooit eens een quickshifter gemonteerd op zijn Versys?
Wat zijn de ervaringen hiermee?

grtz
 
Terug
Bovenaan Onderaan