Kawasaki versys 650 deel 4

zijn er mensen onder ons die een ander zadel hebben laten maken met groene stiksels en een groen versys logo geborduurt ? is het mogelijk dat jullie hiervan een foto posten en de naam van het bedrijf effe vermelden , heb interesse in zo'n zadel
 
zijn er mensen onder ons die een ander zadel hebben laten maken met groene stiksels en een groen versys logo geborduurt ? is het mogelijk dat jullie hiervan een foto posten en de naam van het bedrijf effe vermelden , heb interesse in zo'n zadel

Kan je er deels mee helpen. Ik heb een bagster met groene stiksels, maar met witte logo. Deze heb ik vorig jaar besteld bij Premium Motors | motor occasions | Honda | Kawasaki | Hyperpro | Bagster
Ik ben er zeer content mee....
20190421_125324.jpg
 
Nu echt afscheid, de Versys is vandaag verkocht.

Voor de gene die eventueel nog een sport uitlaat zoekt voor een gen 1 versys zie onderstaande.
Ik vond hem te luid, maar smaken verschillen. Staat wel super!

 
Iemand enig idee in hoeverre het blok van een 2013 versys 650 uitwisselbaar is met een nieuwer model??
De mijne heeft een afgebroken klep, zit vast in de zuiger, dus een ander blok is het idee, maar zga niet te krijgen.

uiteindelijk contact gehad met Kawasaki NL en daar kreeg ik dit bericht van:

Er zijn 2 type motorblokken voor de Versys 650
Type l van 2007 - 2014 & Type ll van 2015 - heden.

Tussen beide type motorblokken zitten een aantal verschillen :

Zo komt de Cilinderkop en Nokkenassen niet overeen.
Zijn er verschillende kleine aanpassingen gedaan aan het carter.
En wellicht komen de aansluitingen van de sensoren niet overeen.

Oftewel, het blok van de MK3 versys (2015- heden) gaat niet in de eerdere modellen.

Uiteindelijk een zga nieuw blok in DLD gevonden en erin gehangen, was een dagje voor het uit en in bouwen, fluitje van een cent.

Als iemand nog intresse heeft in een blok met een afgebroken klep, een scheve en een gat in de zuiger, ik heb er nog 1 ;-)
 
Hallo luitjes, ik ga binnekort in Den Haag starten met mijn nieuwe baan, en overweeg op de motor te forenzen vanuit Amsterdam. Ik ben niet zo dol op 4-cilinder tourmotoren, en vind de Versys 650 wel een knappe machine. Ik kijk dan vooral naar de 1ste generatie Versys. Ik ben eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van mensen die hun motor voor woon-werk verkeer gebruiken, en dan met name de wat langere ritten. Olieverbruik? Typische kwalen?
Thanks!
 
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van mensen die hun motor voor woon-werk verkeer gebruiken, en dan met name de wat langere ritten. Olieverbruik? Typische kwalen?

Ik heb mijn Versys juist voor de wat langere snelwegritten in de spits omdat ik mijn GS daarvoor wat onhandig breed vind. Vervolgens blijkt de Versys ook nog eens zuiniger te zijn en van oliegebruik heb ik weinig gemerkt. Ik rijd niet dagelijks want mijn eigen werklokatie is op loopafstand (en sinds de coronamaatregelen meestal thuis aan het werk). Maar ik heb tot eind maart wekelijks wel een ritje van 80km enkele reis gehad over de snelweg.

En ik merk dat ik steeds vaker de Versys ook pak voor lange toerritten want het is gewoon een leuk ding. Van hoog olieverbruik heb ik nog niks gemerkt.
 
Bedankt voor de reacties! Ik ben blij te lezen dat het een solide motorfiets is. Ik heb ooit een KLE 500 gehad, dat was ook een bullitproof motor. Ik denk dat ik het wel weet!
 
Direct even een vraagje, zal waarschijnlijk ooit al beantwoord zijn maar vond hem niet terug. Het lijkt alsof ik geen Haynes werkplaats handboek kan vinden voor de 650. Zie ik iets over het hoofd. Of het boek voor de ER6n hiervoor te gebruiken?
 
Direct even een vraagje, zal waarschijnlijk ooit al beantwoord zijn maar vond hem niet terug. Het lijkt alsof ik geen Haynes werkplaats handboek kan vinden voor de 650. Zie ik iets over het hoofd. Of het boek voor de ER6n hiervoor te gebruiken?

Er is een Manual van Kawasaki zelf vrij makkelijk te vinden, misschien zelfs wel in je PB's ofzo...
 
Hoi kom mij ook even melden :).

Vandaag na een proefrit een Versys 650 gekocht.
Had nu een Kawasaki ZZR 600, oud beestje al.

Dacht tijd voor iets meer modern en geen 4 cilinder meer.

Proefrit beviel dusdanig dat ik nu de eigenaar (over enkele dagen) ben van een blauwe Versys uit 2008.

Herkenbare situatie.
 

Bijlagen

  • 20200721_210143.jpg
    20200721_210143.jpg
    1 MB · Weergaven: 28
Ha het 1993 model, die herken ik meteen. Ik heb nog wat reserve onderdelen (voorkuip, LED achterlicht (werkt perfect), spiegels, stepjes, luchtfilterhuis). Mocht je iets kunnen gebruiken, let me know.
 
Ha het 1993 model, die herken ik meteen. Ik heb nog wat reserve onderdelen (voorkuip, LED achterlicht (werkt perfect), spiegels, stepjes, luchtfilterhuis). Mocht je iets kunnen gebruiken, let me know.

Cool. Het is nog steeds best een fijne motor. Nu mag mijn vrouw er rondjes op draaien.
Misschien eens een circuit training doen met die oude frikandel. Het gaat dan toch niet om de snelste tijd, maar vooral om te leren.

Voorlopig niks nodig, gelukkig. Maar bedankt voor het aanbod. En welkom, natuurlijk.
 
Vandaag mijn Versys 650 opgehaald. Wat een heerlijk King of the road gevoel zo hoog zitten!
Dit zal genieten worden, wel nog even wennen zo'n 2 cilinder, vooral op rotondes totaal ander karakter dan mijn oude 4.
 
Laatst bewerkt:
Iemand die zelf het onderhoud doet en de fiets door en door kent? Ben valbeugels aan het monteren van SW Motech. Om goed bij de bout te kunnen die door het motorframe gaat heb ik de cover van het voortandwiel los gehaald. Alles goed en wel maar uiteindelijk vond ik op de grond een kleine zwarte torx schroef. Kan dus daar vandaan komen, maar ook elders van de fiets. (Moest even flink met de hamer op de bout om hem los te krijgen).

Heb in het werkplaatshandboek gekeken maar zo 1 2 vind ik hem even niet. Denk dat het is om ergens een kabelboom of iets dergelijks aan het frame te houden. Wie kan helpen? Betreft bouwjaar 2008.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-07-29 at 11.59.38 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2020-07-29 at 11.59.38 (2).jpeg
    68 KB · Weergaven: 12
  • WhatsApp Image 2020-07-29 at 11.59.38 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-07-29 at 11.59.38 (1).jpeg
    68,3 KB · Weergaven: 10
  • WhatsApp Image 2020-07-29 at 11.59.38.jpeg
    WhatsApp Image 2020-07-29 at 11.59.38.jpeg
    191,2 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Iemand die zelf het onderhoud doet en de fiets door en door kent? Ben valbeugels aan het monteren van SW Motech. Om goed bij de bout te kunnen die door het motorframe gaat heb ik de cover van het voortandwiel los gehaald. Alles goed en wel maar uiteindelijk vond ik op de grond een kleine zwarte torx schroef. Kan dus daar vandaan komen, maar ook elders van de fiets. (Moest even flink met de hamer op de bout om hem los te krijgen).

Heb in het werkplaatshandboek gekeken maar zo 1 2 vind ik hem even niet. Denk dat het is om ergens een kabelboom of iets dergelijks aan het frame te houden. Wie kan helpen? Betreft bouwjaar 2008.
Ik heb hetzelfde gedaan bij mijn Versys, maar kan me die boutjes niet herinneren. Mijn gok zou ook een kabelboombevestiging zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan