Kawasaki versys 650 deel 4

Hallo iedereen, sinds vandaag trotse eigenaar van een Versys uit 2008. De overstap gemaakt van een supersport (RSV mille) naar deze versys en de eerste indruk is geweldig! Wat geweldig sturen en wat een fun!
 
Dit is vreemd, want de BMW heeft maar 1 remschijf en de Versys 2. Blokjes misschien verglaasd of bijna versleten? Remolie ouder dan een paar jaar of tijdig ververst?
Denk het niet, hij is een jaar geleden grote beurt gehad. Nieuwe schijven en vloeistof, de blokjes zou ik even kunnen checken.
 
Even weg gepiept om een foto te maken in het (bijna)donker. Ik had de "dashboard" verlichting ook nog niet gezien. Prima voor mekaar op de kawa:Y
 

Bijlagen

  • 20200530_222244.jpg
    20200530_222244.jpg
    983,2 KB · Weergaven: 13
Jongens, weet iemand welke uitlaten onder een versys 650 uit 2008 passen? Alles wat dat er6 blok heeft lijkt hetzelfde maar wordt allemaal niet als hetzelfde product verkocht, heeft iemand enig idee hoe dit zit?
 
Denk het niet, hij is een jaar geleden grote beurt gehad. Nieuwe schijven en vloeistof, de blokjes zou ik even kunnen checken.
Staat daar expliciet remvloeistof? Want met vloeistoffen wordt niet altijd remolie bedoeld. Mijn ervaring is dat dit bij veel garages en eigenaars niet al te consequent wordt ververst namelijk..
 
Ik wil toch nog even iets checken... Ik heb al langere tijd het idee dat de remmen van mijn eerste generatie niet geweldig zijn. Zeker als ik de F650GS van mijn vriendin als referentie gebruik, vind ik de remrespons matig. Bij die van haar kan ik met twee vingers de rem genoeg aantrekken, bij mijn Versys moet ik toch echt hard knijpen voor mijn gevoel.

Bij gebrek aan een beter woord moet ik de remmen omschrijven als ‘sponzig’, herkennen mensen dat? Het resultaat hiervan is dat ik af en toe niet het vertrouwen heb dat mijn remmen alleen genoeg zijn om tot stilstand te komen, en moet ik goed gebruik maken van de motor om te stoppen. Bij een noodstop is dit alleen niet altijd goed te doen, daar maak ik me een beetje zorgen over.

Is er iemand met een tip?

Ja, de rempomp van de eerste paar bouwjaren is gewoon knudde. blijft sponzig wat je ook doet.

Pomp van 2010-2011 model op de kop tikken, is een wereld van verschil.
Mocht je nog everder willen gaan zou je volledig stalen remleidingen kunnen plaatsen, maar de rempomp is de grootste boosdoener.
 
Ik wil toch nog even iets checken... Ik heb al langere tijd het idee dat de remmen van mijn eerste generatie niet geweldig zijn. Zeker als ik de F650GS van mijn vriendin als referentie gebruik, vind ik de remrespons matig. Bij die van haar kan ik met twee vingers de rem genoeg aantrekken, bij mijn Versys moet ik toch echt hard knijpen voor mijn gevoel.

Bij gebrek aan een beter woord moet ik de remmen omschrijven als ‘sponzig’, herkennen mensen dat? Het resultaat hiervan is dat ik af en toe niet het vertrouwen heb dat mijn remmen alleen genoeg zijn om tot stilstand te komen, en moet ik goed gebruik maken van de motor om te stoppen. Bij een noodstop is dit alleen niet altijd goed te doen, daar maak ik me een beetje zorgen over.

Is er iemand met een tip?
Ik hoor veel over dat de rempomp tegenvalt bij de eerste generatie maar ik heb er zelf geen last van. Voor mijn gevoel zit er meer dan genoeg in om de motor goed tot stilstand te brengen. Als jij dat gevoel niet hebt dan denk dat ik je remmen niet naar behoren werken. Achterrem vind ik overigens niks maar "het is maar een achterrem"
 
Ja, de rempomp van de eerste paar bouwjaren is gewoon knudde. blijft sponzig wat je ook doet.

Pomp van 2010-2011 model op de kop tikken, is een wereld van verschil.
Mocht je nog everder willen gaan zou je volledig stalen remleidingen kunnen plaatsen, maar de rempomp is de grootste boosdoener.
Klopt die van mij remt echt uit de kunst ik zou ook voor die rempomp gaan.
20191230_123121.jpg
 
Bij Boonstra onderdelen staat er één voor vier tientjes 2017/2018 lijkt mij dezelfde als die van 2010/2014
 
Ik zou voor iets essentieels als een onderdeel van het remsysteem nooit Ali-en... ik ken een aantal monteurs en die zien het tóch vaak fout gaan met dat spul...

Mijn veiligheid is me dan die paar tientjes meer wel waard
 
Ik zou voor iets essentieels als een onderdeel van het remsysteem nooit Ali-en... ik ken een aantal monteurs en die zien het tóch vaak fout gaan met dat spul...

Mijn veiligheid is me dan die paar tientjes meer wel waard
Ja, ik twijfelde ook al wat. Dan liever Rizom of zo..
 
Beste mede versys liefhebbers,

Ik zit met een probleem en hoop dat iemand van jullie dit eerder heeft meegemaakt en mij verder kan helpen.

Mijn uitlaat is gaan lekken bij de verbinden tussen de bochten en de demper. De klem was weg gerot.

Ik heb eerst een nieuwe klem gekocht maar kwam er al snel achter dat er geen verbinding meer was tussen demper en bochten.

Ik heb een nieuwe OEM pakking gekocht en de uitlaat gedemonteerd. Op de foto zie je dat de nieuwe pakking er al netjes in zit met de afgeschuinde kant naar de bochten.
IMG_20200606_151841.jpg

Een metalen verbindingsbus zat helemaal in de demper geschoven. Ik vermoed dat deze meer in "het midden" hoort te zitten als verbinding tussen bochten en demper.

IMG_20200606_151830.jpg

Op de foto zie je dat deze bus er niet netjes uit gekomen is helaas.
IMG_20200606_151826.jpg

Helaas zie ik ook niet dat ik deze kan bestellen. 18140 is de pakking maar een bus staat niet op de afbeelding.
Screenshot_20200606_153011.jpg



Iemand een idee hoe ik aan een nieuwe bus kan komen?

Gr Mattijs
 
Is dat niet gewoon het laatste stuk van je bochten wat afgebroken is?

Er zit namelijk geen losse bus ergens voor zover ik weet. Wel bouwjaar praten we over?
 
Is dat niet gewoon het laatste stuk van je bochten wat afgebroken is?

Er zit namelijk geen losse bus ergens voor zover ik weet. Wel bouwjaar praten we over?

Hij komt uit 2009.
Ik heb niet de indruk dat het afgebroken is van de bochten. Er zit daar namelijk een mooie afgeronde/afgeschuinde kant
 
Ik heb de uitlaat er een paar keer onderweg gehad... Maar geen extra bus gezien...

Oké, dank voor je reactie. Dat belooft niet veel goeds!
Ik zal is zoeken op 2e hands bochten, misschien kan ik het op de foto zien.

Heeft toevallig iemand de standaard demper en/of bochten eraf en nog in bezit die eventueel wat detailfoto's kan delen?

Gr Mattijs
 
Oké, dank voor je reactie. Dat belooft niet veel goeds!
Ik zal is zoeken op 2e hands bochten, misschien kan ik het op de foto zien.

Heeft toevallig iemand de standaard demper en/of bochten eraf en nog in bezit die eventueel wat detailfoto's kan delen?

Gr Mattijs
Ik heb nog een standaard uitlaat liggen, uit 2018. 3000 km mee gereden. Is het wat voor je, en weet iemand of dit überhaupt past?
 
2018 is de demper 1 geheel met de voorbochten dacht ik? Dus dat is sowieso anders, of het past weet ik niet..

Zie onderstaande plaatje voor het vergelijken.
 

Bijlagen

  • cae8b97044a4653110d97b779fd0c1b2.jpg
    cae8b97044a4653110d97b779fd0c1b2.jpg
    103,8 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan