Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Het gedeelte van het onregelmatig lopen zal hij, al is het wel omslachtig, ongetwijfeld kunnen oplossen, maar mijn vering irritatie is een ander verhaal, evenals de QS.
De mijne is uit 2015 dus de QS heb ik niet, Toch lekker achteraf als je iets niet hebt kan je er ook niet aan irriteren.
De vering is bij mij op zich prima al wacht er nog een zak met geld voor hypro vering.
Ik zat er gister nog even expres mee te spelen met het inhouden, Het is precies of wordt erger als je net even genoeg gas geeft om dezelfde snelheid aan te houden. Een soort van zuinig proberen te rijden zeg maar. Met net meer gas dan is het al gauw weg. Lijkt mij een verhouding van te scraal . te veel lucht of te weinig benzine.
 
De mijne is uit 2015 dus de QS heb ik niet, Toch lekker achteraf als je iets niet hebt kan je er ook niet aan irriteren.
De vering is bij mij op zich prima al wacht er nog een zak met geld voor hypro vering.
Ik zat er gister nog even expres mee te spelen met het inhouden, Het is precies of wordt erger als je net even genoeg gas geeft om dezelfde snelheid aan te houden. Een soort van zuinig proberen te rijden zeg maar. Met net meer gas dan is het al gauw weg. Lijkt mij een verhouding van te scraal . te veel lucht of te weinig benzine.
Laatste is idd zo.
Het dansen van het toerental was geen dingetje bij mijn vorige, ook '15, blok. Nadien met het '11 SX blok al zeker niet.
Voor wat de vering betreft zou ik, met de kennis van nu, voor een S gaan.
 
MadRacing heeft een paar Versysen1000 'nieuw type' (vanaf 2019) gedaan qua ECU flashen/afstellen en hij zei dat er flink winst valt te behalen qua oppakken/smoothness en lager brandstofverbruik als bijkomende bonus. Klant van hem ging van gemiddeld 1:17 naar 1:21

Ben benieuwd.
 
Zelf heb ik wel de vering aangepast ook omdat ik eigenlijk voor 95% of meer altijd met vrouw lief achterop rijdt en dit is een mega verbetering.
QS , ik heb nu op verschillende merken gereden met een QS en er zit veel verschil in tussen de merken qua soepel schakelen , de mijne heeft het ook niet (2018) maar mis ik het en zou het er bij op moeten zitten, ik weet het niet .
Het enige wat ik als optie zou willen bij een eventuele opvolger is cruise control en elektronische instelbare vering.
Dat vond ik wel ideaal bij de gene waar ik mee heb gereden.
En over de QS , ik zie het nut er niet zo van in maar kan aan mij liggen .
Als ik ik zo iets wil dan kijk ik wel voor een African Twin met DCT dit rijdt ook goed .
 
Ik heb nog verschillende accesoires liggen voor versys 650 en 1000:
650: #Navigatiehouder voor montage achter windscherm.
# stuurverhogers nieuw in doos..
1000: # Navigatiehouder voor montage achter windscherm.
# originele kawasaki Navigatiehouder voor montage op stuur
# 2 zwart getinte windschermen .
# originele kawasaki framebeschermers/ valblokken.
# radiator bescherming.
Indien interesse: pb
 
Wat vond je niet prettig aan de vering van je laatste Versys?
Te stuiterig, ook met alles op zijn zachtste ingesteld, " stuiterde" hij bijv. een drempel op.
Maar dat is mijn ervaring, anderen vinden het mss wel goed.
Ik heb van de Triumph Tiger 1200 GT Pro opgehaald, en dat veert toch heel anders.
Zit natuurlijk ook wat prijsverschil in, maar deze heeft dan ook een niveau regeling, die zelf bepaald hoe hij de veerboot spanning instelt navenant belasting, à la GS.
 
Ik denk dat de Triump 1200 een niveau hoger ligt dan de Verys en dat je het ook niet echt met elkaar kan vergelijken , meer met de GS 1250 , KTM1290 , de grote duurdere jongens zeg maar .
Ik heb ook met zo een test dag enige uurtjes met een GS gereden , de 850 en 1250 en beiden met de elektronische instelbare vering met de vrouw achter op en qua vering was dit toch wel subliem.
De Versys heb ik nog niet gereden met deze vering dus kan ik niets over zeggen maar van de merken die het wel hebben vind ik BMW toch de betere maar misschien is dit persoonlijk.
Maar ook hier is het prijsverschil natuurlijk wat anders en ook BMW heeft ondertussen wat meer jaartjes ervaring/ontwikkeling dan Kawasaki op dit gebied .
 
Ik denk dat de Triump 1200 een niveau hoger ligt dan de Versys en dat je het ook niet echt met elkaar kan vergelijken , meer met de GS 1250 , KTM1290 , de grote duurdere jongens zeg maar .
Ik heb ook met zo een test dag enige uurtjes met een GS gereden , de 850 en 1250 en beiden met de elektronische instelbare vering met de vrouw achter op en qua vering was dit toch wel subliem.
De Versys heb ik nog niet gereden met deze vering dus kan ik niets over zeggen maar van de merken die het wel hebben vind ik BMW toch de betere maar misschien is dit persoonlijk.
Maar ook hier is het prijsverschil natuurlijk wat anders en ook BMW heeft ondertussen wat meer jaartjes ervaring/ontwikkeling dan Kawasaki op dit gebied .
Je zit wat prijs betreft idd in de categorie GS, KTM 1290, waarbij de KTM geen cardan heeft en of hij mooi is, is persoonlijk.
De GS en Tiger zijn, na een uitgebreide proefrit op beide, gelijkwaardig.
Alleen hou ik niet van het 2 cylinder "gedonder", dus werd het de Tiger 1200 GT Pro, waarbij de 3 cylinder ook geen gelijkmatige ontsteking (heerlijk huilen) meer heeft met zijn Crossplane krukas, maar echt aanzienlijk fijner draait als de GS.
 
Je zit wat prijs betreft idd in de categorie GS, KTM 1290, waarbij de KTM geen cardan heeft en of hij mooi is, is persoonlijk.
De GS en Tiger zijn, na een uitgebreide proefrit op beide, gelijkwaardig.
Alleen hou ik niet van het 2 cylinder "gedonder", dus werd het de Tiger 1200 GT Pro, waarbij de 3 cylinder ook geen gelijkmatige ontsteking (heerlijk huilen) meer heeft met zijn Crossplane krukas, maar echt aanzienlijk fijner draait als de GS.
Dat is mooi onderbouwing die ik later ooit mischien ga toepassen🫣😀
 
Ik heb nog een Haines wphb in de aanbieding, omdat ik de Versys niet meer heb.
Iemand interesse ??
IMG_20200429_205006.jpg
 
Kreeg vandaag een bericht van Madracing betreffende flashen ECU.

Blijkt mijn 2019 SE al de nieuwe E5 2020-2022 ECU te hebben, maar nog wel de (uitlees)stekker van de 2019 ECU aan de kabelboom... Heeft hij dus zelf een overgangskabel moeten maken om met de oude 2019 stekkerverbinding in de nieuwe ECU te kunnen... :X :}
 
Zo, ik ben weer bij de club: Ik heb gisteren de nieuwe Kawasaki Versys 1000 SE besteld in de kleur Sovereign Red.
Op de foto is de kleur niet zo héél erg duidelijk, maar het is iig geen groen :N 🤪
Bekijk bijlage 1826132
Heb je hem mogelijk alweer ingeruild. Ik n.l een gekocht van Jan 2023 in Bodegraven bij Goedhart motoren. Op kentekenplaathouder staat motor Venray
 
Versys1000SE is terug van de ECU flash... loopt nu als een kogel en suuuupersmooooth 8-)*O*
De '0 meting' is al met MIVV einddemper en broodtrommel-delete. 'Eindmeting' is incl. K&N filter en ECU flash.

Standaard, opgegeven door Kawa aan het wiel: ca. 105pk en 90nm.

20230715_162124.jpg
 
Ik neem aan dat naar het flashen , het gas dicht draaien , niet je cohonas door de tank wil drukken ? Dit en het spruttelend rijden is toch wel het meest storende aan de 1000
 
Ik neem aan dat naar het flashen , het gas dicht draaien , niet je cohonas door de tank wil drukken ? Dit en het spruttelend rijden is toch wel het meest storende aan de 1000
Ik snap hem even niet, wat bedoel je met cohonas? dat is voor mij nieuw in het woordenboek.
 
Zou leuk zijn maar 200 pk hoeft ook niet, meer koppel en 140 a 150 pk lijkt me meer dan genoeg.
Tis en blijft toeren voor mij
 
Terug
Bovenaan Onderaan