Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
De Versys is vandaag ingeruild, nu eigenaar van een V-Strom 1000 uit 2014.
😵‍💫😬
1684473844389.png
 
De kers op de taart is vandaag geleverd, een high comfort gel zadel 8-)

Het eerste verschil wat mij opviel ten opzichte van het standaard zadel, wat is dat ding zwaar! Ook gezien de afwerking en de gebruikte materialen snap ik nu wel waarom dit zadel zo'n €450 excl verzenden kost. Bij de eerste proefzit valt de 'stevigerheid' :P en de wat bredere zit op; je kont wordt gewoon gelijkmatiger en over een breder vlak ondersteund.

Ben benieuwd naar de eerste langere rit.
 

Bijlagen

  • 20230519_101222.jpg
    20230519_101222.jpg
    186,7 KB · Weergaven: 43
  • 20230519_101346.jpg
    20230519_101346.jpg
    219,2 KB · Weergaven: 36
  • 20230519_101557.jpg
    20230519_101557.jpg
    199,3 KB · Weergaven: 42
  • 20230519_114133.jpg
    20230519_114133.jpg
    288,7 KB · Weergaven: 43
De kers op de taart is vandaag geleverd, een high comfort gel zadel 8-)

Het eerste verschil wat mij opviel ten opzichte van het standaard zadel, wat is dat ding zwaar! Ook gezien de afwerking en de gebruikte materialen snap ik nu wel waarom dit zadel zo'n €450 excl verzenden kost. Bij de eerste proefzit valt de 'stevigerheid' :P en de wat bredere zit op; je kont wordt gewoon gelijkmatiger en over een breder vlak ondersteund.

Ben benieuwd naar de eerste langere rit.
Veel zitplezier gewenst.
 
Ik heb net de sw motech pro city met ring in mijn winkelmandje gezet en zo ook uit gechecked.
Louis was hier een stuk goedkoper.
 
Veel zitplezier gewenst.
Dat is inderdaad het belangrijkste :]

Ik vind de vorm van het duogedeelte van het standaard zadel wel mooier O-)
Dat gedeelte is bij het custom zadel wat 'lomper' maar anders past natuurlijk dat comfortabele gel/schuim-gedeelte er niet in.
 
De kers op de taart is vandaag geleverd, een high comfort gel zadel 8-)

Het eerste verschil wat mij opviel ten opzichte van het standaard zadel, wat is dat ding zwaar! Ook gezien de afwerking en de gebruikte materialen snap ik nu wel waarom dit zadel zo'n €450 excl verzenden kost. Bij de eerste proefzit valt de 'stevigerheid' :P en de wat bredere zit op; je kont wordt gewoon gelijkmatiger en over een breder vlak ondersteund.

Ben benieuwd naar de eerste langere rit.
Lekker. Ik ben ook aan het kijken naar een beter zadel. Maar die krengen zijn zo duur '(
 
De kers op de taart is vandaag geleverd, een high comfort gel zadel 8-)

Het eerste verschil wat mij opviel ten opzichte van het standaard zadel, wat is dat ding zwaar! Ook gezien de afwerking en de gebruikte materialen snap ik nu wel waarom dit zadel zo'n €450 excl verzenden kost. Bij de eerste proefzit valt de 'stevigerheid' :P en de wat bredere zit op; je kont wordt gewoon gelijkmatiger en over een breder vlak ondersteund.

Ben benieuwd naar de eerste langere rit.
Op de vorige ('15) Versys 1000 had ik dezelfde uitvoering van Topsellerie. 👍
Die beviel iig heel goed.
Was idd wat breder, ook tegen de tank, waardoor hij hoger aanvoelt omdat de benen een " omweg" moeten maken naar de grond.

Op de nieuwe zit vooralsnog het originele zadel, ff afwachten hoe het na meerdere lange ritten blijft bevallen.🤔
Het achterwerk moet na het belabberde voorjaar eerst maar eens wennen aan het zadel.😉
 
De Versys is vandaag ingeruild, nu eigenaar van een V-Strom 1000 uit 2014.
Ik ben wel benieuwd wat jou niet beviel aan de Versys 1000 en, waarom je voor de Vstrom heb gekozen?

Ik ben namelijk opzoek naar een toermotor en, de versys staat tot nu toe bovenaan om is op te proefrijden.
( ik ben geen 2 cilinder fan:) )
 
Ik ben wel benieuwd wat jou niet beviel aan de Versys 1000 en, waarom je voor de Vstrom heb gekozen?

Ik ben namelijk opzoek naar een toermotor en, de versys staat tot nu toe bovenaan om is op te proefrijden.
( ik ben geen 2 cilinder fan:) )
Mijn versys is al die tijd erg goed bevallen, ontzettend fijne motor. Maar hij was aan vervanging toe, ik reed er al 5 jaar en 80.000km mee. En ik wilde graag eens iets anders. En V2 is gaaf.:]
 
Ik ben wel benieuwd wat jou niet beviel aan de Versys 1000 en, waarom je voor de Vstrom heb gekozen?

Ik ben namelijk opzoek naar een toermotor en, de versys staat tot nu toe bovenaan om is op te proefrijden.
( ik ben geen 2 cilinder fan:) )
ik ben er dan ook weg van gegaan en dat kwam vooral door het gewicht en het logge aanzicht!

nu een tracer 900 gekocht en man o man wat een gooi en smijt fiets is dat zeg
 
ik ben er dan ook weg van gegaan en dat kwam vooral door het gewicht en het logge aanzicht!

nu een tracer 900 gekocht en man o man wat een gooi en smijt fiets is dat zeg
Dat lees ik wel vaker, maar is de Versys niet een stuk comfortabeler voor de lange ritten?
 
Ieder z'n mening, en dat mag.
Ooit wel eens op een vstrom 1000 gereden?
Ja, een paar keer als leenmotor. En ik snap absoluut wat mensen erin zien: hij heeft een forse berg karakter.

Alleen is dat karakter niet compatible met mijn voorkeuren :) .

(En ik had in mijn post wel iets genuanceerder mogen zijn. Excuus daarvoor. Geniet van je V2!)
 
Is er iemand die highway steps op zijn Versys heeft?
Vind het bij langere ritten wel fijn om mijn benen te kunnen strekken ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan