Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Even een vraagje uit onwetendheid:
ik was vanochtend begonnen met het verwijderen van het linker kuipdeel (wil even kijken hoe en waar de huidige navigatie-stroomtoevoer zit)
Ik heb een instructie gevonden voor de MY2018, is die heel anders dan mijn 2020 model?
Ik heb één boutje los kunnen draaien, maar moet nu heel hard gaan trekken en ik durf niet verder te trekken zonder te weten of er nog iets los moet eerst O-)
 
Ja, die is HEEL anders dan bij de 2018. In de handleiding zie je waar de nokjes zitten en hoe je de boel moet loshalen, bij het hoofdstuk over de koelvloeistof. Alleen dan in spiegelbeeld. Wees gewaarschuwd: die lipjes breek je zo af, zeker bij deze temperatuur.

EDIT: Hier vind je een glasheldere beschrijving van de rest.
 

Ja, die is HEEL anders dan bij de 2018. In de handleiding zie je waar de nokjes zitten en hoe je de boel moet loshalen, bij het hoofdstuk over de koelvloeistof. Alleen dan in spiegelbeeld. Wees gewaarschuwd: die lipjes breek je zo af, zeker bij deze temperatuur.

EDIT: Hier vind je een glasheldere beschrijving van de rest.

Zo, da's een behoorlijke operatie. Had juist de hoop nu eens een motor te hebben waar ik wel makkelijk overal bij kan 8)7
 
Laatst bewerkt:
...het is te doen hoor, het lukt mij ook.

20190929_121620.jpg
 
Beste Versys vrienden😁
Voordat ik het ergens anders post, misschien heeft iemand interesse. Ik heb een bijna nieuwe Revit dominator 2 gtx broek te koop,(5 keer gebruikt) de beste kwaliteit broek uit de revit collectie, maat L standaard. Ik verkoop ze omdat ze iets te lang zijn (of mijn benen zijn te kort). Ze wachten op een nieuwe eigenaar voor 450 €. (prijs van nieuw 740 €).
20220126_162916.jpg
20220126_163017.jpg
20220126_163037.jpg
20220126_163054.jpg
20220126_163118.jpg
20220126_163152.jpg
 
En zo had ik woensdag een proefrit op een Versys 1000 SE uit 2020 😎
Dat was best wel even wennen als je van een lompe Triumph Trophy 1200 komt. Scheelt alvast 60 kg (?)
Ik kon alleen tijdens de proefrit (ongeveer 45 minuten) geen vriendjes worden met de versnellingsbak, of wellicht meer de combi van koppeling en/of QuickShifter. Vond de QS erg klonkig en moest bij "normaal" schakelen de koppeling erg hard / lang / ver inknijpen (lastig te omschrijven)
Heb ook de koppeling (kabel) iets strakker gezet, leek wel te helpen.
Klinkt dit herkenbaar, is het een kwestie van wennen en kan je een QS ook uitzetten ?
En zo had ik ook vanmiddag een proefrit op een Versys 1000 SE 8-).

Ik moest tijdens de proefrit nog even aan je reactie denken. Ik had ook wat moeite met de versnellingsbak, en dan vooral het rubberige gevoel, dat (lijkt mij?) wordt veroorzaakt door de veer die in de pook zit. Normaal gesproken zet ik wat druk met m'n voet voordat ik koppel en op of terugschakel, maar vanwege de veer en de quickshifter ging dat echt niet.

Niks waar je niet aan went, hoewel ik liever het Honda schakelgevoel heb.

Vond het een fijne motor, behalve dat dit exemplaar absoluut niet neutraal stuurde (moest druk blijven zetten op het stuur zodat de motor in de bocht niet opricht). Ik kan mij niet voorstellen dat dit gedrag hoort. Enkele eigenaren die hier iets over kunnen zeggen?

Ook gereden met NT1100. Ook een super fijne en neutrale motor. Gaf mij direct erg veel vertrouwen in de bochten, alleen wel een iets (te) scherpe gasreactie in de 1e en 2e versnelling bij lage snelheden, maar dit is ongeveer vergelijkbaar met mijn NC750X.
 
Ik moest tijdens de proefrit nog even aan je reactie denken. Ik had ook wat moeite met de versnellingsbak, en dan vooral het rubberige gevoel, dat (lijkt mij?) wordt veroorzaakt door de veer die in de pook zit. Normaal gesproken zet ik wat druk met m'n voet voordat ik koppel en op of terugschakel, maar vanwege de veer en de quickshifter ging dat echt niet.

Niks waar je niet aan went, hoewel ik liever het Honda schakelgevoel heb.

Vond het een fijne motor, behalve dat dit exemplaar absoluut niet neutraal stuurde (moest druk blijven zetten op het stuur zodat de motor in de bocht niet opricht). Ik kan mij niet voorstellen dat dit gedrag hoort. Enkele eigenaren die hier iets over kunnen zeggen?

Ook gereden met NT1100. Ook een super fijne en neutrale motor. Gaf mij direct erg veel vertrouwen in de bochten, alleen wel een iets (te) scherpe gasreactie in de 1e en 2e versnelling bij lage snelheden, maar dit is ongeveer vergelijkbaar met mijn NC750X.

Ik ben nu een paar dagen verder, en het went redelijk snel. Nog steeds geen vrienden met de QS. Sturen doet 'ie als een scheermes, rechtdoor als de brandweer. Blij mee !
En die NT1100 had ik ook graag een kans gegeven maar de verhalen over wachtijden en leveringsproblemen gaven mij de dooslag om voor de Versys te gaan.
 
Ik ben nu een paar dagen verder, en het went redelijk snel. Nog steeds geen vrienden met de QS. Sturen doet 'ie als een scheermes, rechtdoor als de brandweer. Blij mee !
En die NT1100 had ik ook graag een kans gegeven maar de verhalen over wachtijden en leveringsproblemen gaven mij de dooslag om voor de Versys te gaan.
Die wachttijden zijn ook een dingetje, alhoewel de Versys ook niet heel goed leverbaar is.

Kies wel liever de juiste motor voor mezelf, als ik er dan wat langer op moet wachten dan is dat maar zo.
 
En zo had ik ook vanmiddag een proefrit op een Versys 1000 SE 8-).

Ik moest tijdens de proefrit nog even aan je reactie denken. Ik had ook wat moeite met de versnellingsbak, en dan vooral het rubberige gevoel, dat (lijkt mij?) wordt veroorzaakt door de veer die in de pook zit. Normaal gesproken zet ik wat druk met m'n voet voordat ik koppel en op of terugschakel, maar vanwege de veer en de quickshifter ging dat echt niet.

Niks waar je niet aan went, hoewel ik liever het Honda schakelgevoel heb.

Vond het een fijne motor, behalve dat dit exemplaar absoluut niet neutraal stuurde (moest druk blijven zetten op het stuur zodat de motor in de bocht niet opricht). Ik kan mij niet voorstellen dat dit gedrag hoort. Enkele eigenaren die hier iets over kunnen zeggen?

Ook gereden met NT1100. Ook een super fijne en neutrale motor. Gaf mij direct erg veel vertrouwen in de bochten, alleen wel een iets (te) scherpe gasreactie in de 1e en 2e versnelling bij lage snelheden, maar dit is ongeveer vergelijkbaar met mijn NC750X.
Als ie de bocht in valt op hoge snelheid kan het mogelijk aan de vering liggen, maar waarschijnlijk zijn de banden gewoon aan vervanging toe, die zijn dan niet mooi rond meer maar vierkant door veel rechtdoor rijden (maar puntig heb ik ook weleens gezien).
 
Die wachttijden zijn ook een dingetje, alhoewel de Versys ook niet heel goed leverbaar is.

Ik vond een hele mooie Versys uit 2020 met 8000 km, de meest uitgebreide met alle accessoires voor een mooie prijs.
Dus wat mij betreft ZGAN en geen wachtijden.
Er staan er momenteel een aantal te koop met lage KM - stand
 
Zo, da's een behoorlijke operatie. Had juist de hoop nu eens een motor te hebben waar ik wel makkelijk overal bij kan 8)7

Ach, als je het een keer gedaan hebt, valt het wel mee. Het is vooral dat je de eerste keer écht moet opletten waar de lipjes zitten - en hoe ze gepositioneerd zijn. Vraag me niet hoe ik dat weet.
 
Ik vond een hele mooie Versys uit 2020 met 8000 km, de meest uitgebreide met alle accessoires voor een mooie prijs.
Dus wat mij betreft ZGAN en geen wachtijden.
Er staan er momenteel een aantal te koop met lage KM - stand
De SE uitvoeringen vind ik ook wel goed geprijsd ten opzichte van een nieuwe, maar de Versys S en de standaard versie gaan voor nagenoeg de nieuwprijs tweedehands weg. Ik zie zelfs enkele Versys standaardversies aangeboden worden (van 2019 - 2020) die voor meer dan de nieuwprijs te koop staan.

Dat gaan we dus niet doen....:+
 
En zo had ik ook vanmiddag een proefrit op een Versys 1000 SE 8-).

Ik moest tijdens de proefrit nog even aan je reactie denken. Ik had ook wat moeite met de versnellingsbak, en dan vooral het rubberige gevoel, dat (lijkt mij?) wordt veroorzaakt door de veer die in de pook zit. Normaal gesproken zet ik wat druk met m'n voet voordat ik koppel en op of terugschakel, maar vanwege de veer en de quickshifter ging dat echt niet.

Niks waar je niet aan went, hoewel ik liever het Honda schakelgevoel heb.

Vond het een fijne motor, behalve dat dit exemplaar absoluut niet neutraal stuurde (moest druk blijven zetten op het stuur zodat de motor in de bocht niet opricht). Ik kan mij niet voorstellen dat dit gedrag hoort. Enkele eigenaren die hier iets over kunnen zeggen?

Ook gereden met NT1100. Ook een super fijne en neutrale motor. Gaf mij direct erg veel vertrouwen in de bochten, alleen wel een iets (te) scherpe gasreactie in de 1e en 2e versnelling bij lage snelheden, maar dit is ongeveer vergelijkbaar met mijn NC750X.
Als ie de bocht in valt op hoge snelheid kan het mogelijk aan de vering liggen, maar waarschijnlijk zijn de banden gewoon aan vervanging toe, die zijn dan niet mooi rond meer maar vierkant door veel rechtdoor rijden (maar puntig heb ik ook weleens gezien).
Precies, stel de vering goed af !
De versys luister hier nauw naar.

Mocht je de keus maken voor een versys overweeg dan een hyperpro set, dat is een wereld van verschil.
Met electronische vering kan er (volgens mij) geen hyperpro gemonteerd worden?
 
Vraagje! Wie heeft er toevallig een tanktas (givi) op de motor zitten? Zit er naar te kijken, maar hoeft geen grote te zijn.

Heb deze gezien:
88.27.86.GIVITanklockSystem10020045740DET0119.jpeg

3 liter.

Maar nu komt hetgeen waar ik over twijfel. Heb de telefoon als navi. Deze zit bevestigd aan het stuur met Sp Connect. Ga ik die straks nog wel kunnen zien als ik zo'n tasje erop heb zitten? Iemand enig idee of dit zelf heeft ondervonden?

Heb zelf de Versys 1000 uit 2012
 
Iemand interesse in een GPS steun voor op de versys 1000?
Ik heb 2 verschillende te koop voor 30 euro per stuk...
1) GPS steun voor op stuur.
2) GPS steun voor boven dashboard...
Zelfde GPS steun voor boven dashboard ook voor €30 te koop op Alie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan