Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Hier een overzicht van de adabtieven , ik wist ook niet dat BP in Duitsland onder Aral werd verkocht .
20211016_205644.jpg
20211016_205719.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn motor op gehaald met de nieuwe vering van HyperPro er onder .
Aangepaste veer zowel voor als achter voor 2 personen en met koffers .
Toen ik opstapte voelde het aan of de motor hoger aanvoelde , en toen ik weg reed , so de knetters wat rijd dit goed , veel beter dan de originele vering .
Vooral met het vrouwtje achter op rijdt dit zo veel beter dan eerst , stabieler , strakker , de motor zakt niet meer zo ver door en ligt gewoon zo veel strakker dan eerst , ook zei zegt dat ze het idee heeft dat de motor hoger is dan eerst .
Ook de voorkant is aan gepast en dat merk je ook goed , veel neutraler , ben echt *O**O**O*
20211016_115134.jpg
20211016_115158.jpg
20211016_113758.jpg

Was een serieuze investering maar nu al de moeite waard na een dagje rijden .
 
Vandaag mijn motor op gehaald met de nieuwe vering van HyperPro er onder .
Aangepaste veer zowel voor als achter voor 2 personen en met koffers .
Toen ik opstapte voelde het aan of de motor hoger aanvoelde , en toen ik weg reed , so de knetters wat rijd dit goed , veel beter dan de originele vering .

Bekijk bijlage 1686005
Rijdt idd, bij mij met de alleen de schokdemper, een stuk strakker en aangenamer.
Om het hoger worden te voorkomen heb ik er de hoogte verstelling bij genomen, en bleef hij op dezelfde hoogte als hij was.
Voordien had ik de verlaging er al onderuit gehaald.
Vandaar dat deze nu weg mag.
Indien iemand interesse heeft, laat maar weten. Er staat 30mm in gegraveerd, maar in feite is het 25 mm verlaging, wat je echt wel merkt.
1634459985968.jpg
1634459985973.jpg
1634459985978.jpg
 
Ik tank alleen 98 octaan en gaat de motor in winterslaap gaat het bij mij in de laatste tankbeurt er ook bij , schijnt dat het bij de betere 98 benzine niet hoef toe te voegen .
Pas geleden in 1 in motoplus heeft er hierover een stuk gestaan van verschillende merken .
Ik heb het goedje er ooit een keer in gekieperd, maar merk écht geen verschil na de winter. 🤔
Ik heb er wel altijd 98 in.
Na lange stilstand ff wat met de motor bewegen/schommelen om alles weer wat te vermengen, starten en rijden.:]

Voor mij lijkt het heel erg op marketing en een markt proberen te creeëren, dus ik bespaar me het geld. 😊

Ik verwacht wel, dat de machines met carburateurs hier wat gevoeliger voor zijn bij de eerste start na lange stilstand, omdat er benzine in de vlotterkamers blijft staan, die iets van verdampt, waardoor de concentratie additieven dan ff hoger is.
Maar ook daar heb ik altijd weinig problemen ondervonden.
 
De fazer 1000 met Carburateurs was een ellende om na de winter aan de praat te krijgen tot het moment dat er niks meer mee te beginnen was. De fz6s (injectie) start met een halve draai van de startmotor na een dik half jaar stilstaan. Dus dat het verschil maakt is voor mij zeker. Zelfs de Versys start dan (in vergelijking) moeizaam tov de fz6s.
De laatste jaren worden ze inderdaad weggezet met 98, tussendoor wil er nog wel eens 95 getankt worden.
Het gezanik was voor mij reden om toch heel serieus na te denken over een elektrische motor/auto. Eigenlijk alles met brandstof wordt langzaamaan vermoord door milieuregels. De enige die er tot nog toe weinig last van lijkt te hebben is de dik 60 jaar oude diesel in de zitmaaier ;-)
 
Dit stond in het PB:
Is de ruit , ook wat kleur betreft, als op de foto incl. flip up ruitje erop?
Zo ja, wat zou je er voor willen hebben ?
Groeten, Hans

P.S. wss heb je mijn adres nog ergens vanwege het opsturen van de dopjes voor de ruit een tijdje geleden:
hans.t.......@gmail.com
hans je staat genegeerd bij mij ik weet niet hoe ik dit ongedaan kan maken
maar ik heb je een pb gestuurd
ow zie het al ik zie je weer
grt Frans
 
Vanmorgen is de Versys bij Jeroen (Dynojet Uithoorn) op de bank geweest om te kijken 'hoe die nu staat' met andere demper + ontbreken van de broodtrommel (cat en sensor nog wel aanwezig); onderin flink arm en bovenin te rijk. Met ECU flash + K&N filter en stage1 afstelling is er vooral tot 6.500 toeren nog aardig wat te winnen qua rideability/levendigheid dus dat gaan we doen de 11e 8-):Y. Vermogen eigenlijk al prima: ruim 116pk aan het wiel.
20211028_100001.jpg
 
Jean Pie,
Vraagje: Voelt hij hoger aan of is hij ook echt hoger?
Groetjes
Wim
Ik heb hem qua hoogte niet opgemeten , heb geen langere veren genomen maar als ik op stap heb ik het gevoel dat de motor net wat hoger op zijn veren staat .
Ook het vrouwtje zegt het als ze achter op stapt , komt misschien ook omdat de motor niet meer zo ver inzakt , ligt gewoon strakker / vlakker zeg maar .
 
Terug
Bovenaan Onderaan