Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Ja, bij stilstand stijgt de thermometer naar +70° en na een tijdje naar + 90 °... al rijdende blijft hij echter een lage temperatuur aangeven, hetgeen zich sinds heel kort en bij buitentemperaturen rond het vriespunt nu ook vertaalt in een hakerige versnellingsbak (opschakelen).

Vreemd.

Ja goede koeling tijdens het rijden he ? :W
Super dingen die Versys brommers.*O*
 
Moet ik bijtreden : op dat ER-6 leenbrommertje gisteravond over +50 km van bij de dealer naar huis over de autosnelweg, was vooral MIJN persoonlijke koeling meer dan in orde : bij vriestemperaturen en aan 120 km/u zonder enige bescherming van ruitje en/of handvatverwarming, was het ietwat ongezellig fris aan de vis.:N
 
Ja, bij stilstand stijgt de thermometer naar +70° en na een tijdje naar + 90 °... al rijdende blijft hij echter een lage temperatuur aangeven, hetgeen zich sinds heel kort en bij buitentemperaturen rond het vriespunt nu ook vertaalt in een hakerige versnellingsbak (opschakelen).

Vreemd.
dan is dat toch goed koelt lekker ,misschien wat andere olie gebruiken, weet niet of dat mogelijk is
 
2019 Kawasaki Versys 1000 vanaf € 14.699,-.

Met de Versys 1000 heeft Kawasaki een van de populairste Dual Purpose modellen in huis. Voor 2019 is de Versys 1000 geheel vernieuwd en komt er zelfs een exclusieve SE versie beschikbaar. De nieuwe Versys 1000 is zowel qua design als motorisch aangescherpt en heeft nu elektronisch aangestuurde gaskleppen. De motor is hi-tech en bijzonder rijk uitgerust. De Versys 1000 heeft onder andere Traction Control, diverse Power Modes, cruise control, Cornering Management, LED lampen en heeft radiaal gemonteerde remklauwen. De nieuwe Kawasaki Versys 1000 is leverbaar vanaf december vanaf € 14.699,-.

Kawasaki Versys 1000SE
Naast de nieuwe Versys 1000 brengt Kawasaki een exclusieve Versys 1000SE. De Versys 1000SE heeft naast alle features van de nieuwe Versus 1000 standaard vele extra’s zoals;

KECS: electronische adaptieve vering
LED Cornering lights
Quickshifter (up and down)
Exclusief TFT display
Smartphone connectiviteit met de nieuwe Kawasaki Rideology app
Groot instelbaar Touring windscherm en handkappen
Standaard ‘heated grips’
Kawasaki’s unieke zelfherstellende lak

De nieuwe Kawasaki Versys 1000SE is hiermee de best uitgeruste motor in zijn segment en is leverbaar vanaf einde februari vanaf € 17.999,-

bron: nieuwsmotor.nl
 
Bij mij hetzelfde wat de temperatuurmeter aan geeft.B|
Maar welke temperatuur geeft hij aan: olie temperatuur of koelvloeistof temperatuur??:?
Als het de koelvloeistof temperatuur zou zijn, gaat de thermostaat de snel open en te laat dicht zou ik zo zeggen.
Hij kan beter iets over de 100 graden zitten als onder de 80.:Y
 
Ik vind zo en zo dat de temp van de Versys onder het rijden laag is , zelfs van de zomer (nu rij ik niet , versys heb huis arrest ) , temp staat dan zo rond de 68 a 70 gr , volgens het metertje en neem aan dat dit de temp van het koel water is .
Bij mijn ZX-9R was de temp onder het rijden rond de 80 gr , maar mijn dealer zei dat het klopte dus zal het wel goed zjjn
 
Ik kreeg zopas de volgende uitleg van mijn dealer over de door mij geciteerde lage koelvloeistoftemperatuur :

Wat de koeling betreft zijn dat normale waarden. Bij winterse temperaturen is dat normaal. De Thermostaat gaat pas open vanaf 58-62°C met maximale opening op +/-75°C. De radiator koelt uiteraard fel af bij rijden en dan zal de thermostaat de ondergrens gaan bepalen. Omgekeerd bij stationair draaien heb je weinig koeling en zal de temperatuur logischerwijze stijgen. De ventilator grijpt pas in op +/- 100°C, die dus de bovengrens regelt.
 
2019 Kawasaki Versys 1000 vanaf € 14.699,-.

Met de Versys 1000 heeft Kawasaki een van de populairste Dual Purpose modellen in huis. Voor 2019 is de Versys 1000 geheel vernieuwd en komt er zelfs een exclusieve SE versie beschikbaar. De nieuwe Versys 1000 is zowel qua design als motorisch aangescherpt en heeft nu elektronisch aangestuurde gaskleppen. De motor is hi-tech en bijzonder rijk uitgerust. De Versys 1000 heeft onder andere Traction Control, diverse Power Modes, cruise control, Cornering Management, LED lampen en heeft radiaal gemonteerde remklauwen. De nieuwe Kawasaki Versys 1000 is leverbaar vanaf december vanaf € 14.699,-.

Kawasaki Versys 1000SE
Naast de nieuwe Versys 1000 brengt Kawasaki een exclusieve Versys 1000SE. De Versys 1000SE heeft naast alle features van de nieuwe Versus 1000 standaard vele extra’s zoals;

KECS: electronische adaptieve vering
LED Cornering lights
Quickshifter (up and down)
Exclusief TFT display
Smartphone connectiviteit met de nieuwe Kawasaki Rideology app
Groot instelbaar Touring windscherm en handkappen
Standaard ‘heated grips’
Kawasaki’s unieke zelfherstellende lak

De nieuwe Kawasaki Versys 1000SE is hiermee de best uitgeruste motor in zijn segment en is leverbaar vanaf einde februari vanaf € 17.999,-

bron: nieuwsmotor.nl

Mooie motor met een hoop extras ook op de versie van 14.699 , stuk duurder dan het 2018 model , bij mij zat er er de zijkoffers al standaard bij met de binnen tassen maar bij de 2019 kan ik nergens vinden dat ze er bij zitten en volgens mij komt er dan dit nog boven op , is toch ook weet bijna 1000 euro
 
Ik kreeg zopas de volgende uitleg van mijn dealer over de door mij geciteerde lage koelvloeistoftemperatuur :

Wat de koeling betreft zijn dat normale waarden. Bij winterse temperaturen is dat normaal. De Thermostaat gaat pas open vanaf 58-62°C met maximale opening op +/-75°C. De radiator koelt uiteraard fel af bij rijden en dan zal de thermostaat de ondergrens gaan bepalen. Omgekeerd bij stationair draaien heb je weinig koeling en zal de temperatuur logischerwijze stijgen. De ventilator grijpt pas in op +/- 100°C, die dus de bovengrens regelt.

Dan klopt het wel , bij mij is de temp altijd rond de 68 a 70 gr en door de stad met verkeerslichten , dus veel stilstaan slaat de ven ongeveer bij 102 aan , toch schrikken vind ik zo hoog , maar is mij ook verteld dat dit normaal is en geen kwaad kan
 
Mooie motor met een hoop extras ook op de versie van 14.699 , stuk duurder dan het 2018 model , bij mij zat er er de zijkoffers al standaard bij met de binnen tassen maar bij de 2019 kan ik nergens vinden dat ze er bij zitten en volgens mij komt er dan dit nog boven op , is toch ook weet bijna 1000 euro

Misschien/wellicht, mocht je gaan omzetten naar '19 model, kun je de koffers zo 1 op 1 er op klikken.:/
Alleen bedenk ik me nu, zullen de sloten omgezet moeten worden naar de nieuwe sleutelsB|
 
Vandaag naar Soest geweest en daar de nieuwe Versys gezien , toch wel een serieuze mooie motor maar als je het doet om voor deze te gaan dan zou ik toch ietsje meer geld uitgeven en voor de SE gaan want de goedkopere/normale versie is eigenlijk kaal en eigenlijk duurder dan de 2018 versie , zit eigenlijk alleen cruisecontrol op en net als bijv achteraf bochten verlichting monteren is niet mogelijk , ook geen handkappen of zijkoffers zitten op de goedkoopste versie .

De SE uitvoering

360.jpg


360.jpg


Deze is de volledig aangeklede versie en kost 19500 vertelde ze van kawasaki

360.jpg


360.jpg
 
Wat een enorme bak geld. Als dat werkelijk zo is kon dit mijn eerste en laatste Versys wel een wezen...... :r
 
Voor dat geld heb je (in B) ook al een aangeklede KTM 1290 SAS... dan wist ik het wel....

Mijn 2018 VERSYS 1000 Grand Tourer kostte een goeie € 14.000 , dàt is value for money...

Ik heb er ook verwarmde handgrepen , een toerruit én LED-lampen opstaan... geen cruise control overleef ik dan wel voor dat prijsverschil.
 
De gewone uitvoering voor 14.699 heeft alleen cruisecontrol eigenlijk en meer niet ook niet het H2 SX Cockpitje , maarde gewone net als ons eigenlijk alleen iets moderner , blinkender zo vertelde ze het ons van Kawasaki en de SE die 17.999 kost heeft dus de hele was lijst , cruise control , elektronische vering , quick shifter , bochten verlichting , Smartphone Connectivity , H2 SX cockpit , die speciale lak , handvat verwarming , handkappen maar nog geen zij koffers of alle 3 met rug steuntje , misschien ben ik nog iets vergeten .
Dus zoals de foto waar alles op zit is de prijs 19.500 euro vertelde ze ons maar werd er bij verteld als je deze zo besteld bij de dealer staat deze ongeveer nog de hele dag op de brug , vanwege mistlampjes aansluiten en de koffers , ander top kofferrek en weet ik niet wat nog meer kom je toch op 20.000 ongeveer werd er verteld en misschien iets meer , weet niet wat een dealer afspreekt zeiden ze .
Dus ja word wel een serieus bedrag , is dus 5000 euro meer dan mij Versys van 2018 met het NL Pakket
 
Dus ja word wel een serieus bedrag , is dus 5000 euro meer dan mij Versys van 2018 met het NL Pakket

Heb je dan serieus overwogen om je 1 jaar oude Versys in te ruilen ? Er komen nog een paar 1000 bij die 5000 dan. :')
 
in 't begin met de eerste fotos en specs die uitkwamen was het kwijlkwijl, maar na het horen van die prijzen is de hartslag toch al terug wat gezakt :)
je krijgt veel moto maar moet er ook 'n pak duiten voor neertellen.
heb ik er niet voor over, mijne 2018 is zeker zo mooi
 
Heb je dan serieus overwogen om je 1 jaar oude Versys in te ruilen ? Er komen nog een paar 1000 bij die 5000 dan. :')

Nee , ik ben helemaal happy met de mijne :Y en gaat nog niet weg en blijf zeker nog lekker wat km`s rond :] met de mijne maar we hebben gewoon eens geïnformeerd van hoe of wat , voor de prijs uitreiking daar in soest hadden we er al geïnformeerd met wat tekst en uitleg maar was het goed druk maar na de prijs uitreiking rond 4 uur s`middags was het een veel rustiger en vertelde ze veel meer , hadden ze meer tijd voor de tekst en uitleg , was wel leuk opgezet daar door Kawasaki en ook een mooi museum .
 
Voor dat geld heb je (in B) ook al een aangeklede KTM 1290 SAS... dan wist ik het wel....
Ik ook, het werd geen KTM. Ik vond de rijeigenschappen niet bij mij passen. Ik heb met de superduke gereden, en vond hem onder de 4000 toeren te onrustig rijden, en boven de 4500 te veel herrie maken.. Vermogen en koppel was wel lekker, alleen zo slecht voor m'n rijbewijs ;-)
 
Ik heb de KTM 1290 SAS een jaar lang gehad en hem moeten wegdoen omdat hij te hoog bleek voor mijn vrouw, die vaak meerijdt.
Zij zit zalig op de Versys en die voldoet zeker qua vermogen, maar de motor van de KTM speelt toch een divisie hoger...., althans in de Super Adventure.

In de Duke is hij niet teruggetuned en inderdaad teveel van het goede....

Ik vraag me echt af of de nieuwe Versys SE in die prijsklasse een koperspubliek gaat vinden .
 
vond de ktm vooral heel beperkt (ook inherent aan een 2 cilinder) maar onder laten we zeggen de 3000 liep hij niet lekker, en bij 7 of zo hield het al weer op. Of was het eerder, ik had hem in ieder geval al met de eerste kilometer in de toerenbegranzer hangen. Dan is de kawa een stuk vriendelijker. Vanaf 1500 loopt het blok al lekker soepel tot ver bovenin de toeren, maar hij nodigt weer niet uit om echt door te trekken.
 
We zullen het in de komende maanden wel lezen waar de nieuwe Versys staat tegen over de andere merken , met deze prijs zit je zo bij een BMW s1000xr , tussen de 2 Ducati multistrada in of andere merken dus de motorbladen zullen wel mooie vergelijkings testen kunnen doen .
Vond trouwens ook dat de wit/zwarte uitvoering met een bijna zwarte neus wel multistrada neusje had , waren er meer die er zo over dachten
 
Ik liet de S1000XR met 160 PK staan omwille van zijn prijs... sorry, maar aan dezelfde prijs maakt de Versys SE met zijn 120 PK en +250 Kgs m.i. geen kans...

Ja eens, ik zou nu ook de BMW S1000XR kiezen denk ik, is bij mij ook afgevallen i.v.m. de prijs vorig jaar.
De Jappen lijken de regeringen in Europa wel, extra geld halen we bij de consument weg, maar die hebben geen extra's meer. B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan