Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Misschien int midden van de week. Dan zou het nog mooi weer kunnen worden👍
Ik heb vandaag ook een toerke gedaan van een 180 km met de buurman en een paar
vrienden. Mijn brommerke ziet eruit amaai. Poetsen morgen😉
 
Laatst bewerkt:
Eh, juist...... ik zie het.......:N .

Vanochtend heb ik dan maar 3/4 van een spuitbus ACF-50 op en in de brommer leeggespoten en daarna het goedje opgewreven met een microfiber -doek.
Het ziet er niet eens erg vies uit, zelfs.

Hoe heb je dat precies gedaan? Ik heb vorig jaar ook een flinke fles ACF-50 gekocht, maar wist eerlijk gezegd niet zo goed raad ermee. Voor mijn gevoel moet je de motor in alle hoekjes en gaatjes in showroomstaat schoonmaken, om op de ACF-50 te kunnen vertrouwen. Aangezien ik op veel plekken binnenin de motor, bij het blok etc., niet kan komen, heb ik er maar van afgezien en de brommer gewoon in de schuur laten staan in de winter. Met heel veel pijn in mijn hart als het zo'n mooie koude, maar onbewolkte winterdag was.

Kortom: tips van harte welkom!!
 
Ik heb de motor eerst netjes schoongemaakt met shampoo en de hogedruk reiniger. Afgezeemd en drooggeblazen met de compressor. Vervolgens de banden en remmen afgedekt en het goedje erop gespoten. Opgewreven met een microfiber doek, de velgen ermee ingewreven en nu : karren maar... Niet in de natte pekel, maar wel in droog zout. In het voorjaar met S1000 schoonmaken en... Geen enkel roestvlekje... Goed spul. 20181019_111802.jpg
 
10 verschillen :t , eigenlijk had ik wel wat meer vernieuwends verwacht , als ik het filmpje zie dan kijk ik nog steeds tegen de oude cockpitje aan , had eigenlijk wel iets modernere verwacht , meer led of lcd , voorpootjes zijn wel anders als ik het goed zie
 
Is nog steeds het huidige model....

Nope, de neus (meer geaccentueerd ) van de groene is duidelijk anders....kijk nog maar een keer.;)

Knipselversys.JPG


kawasaki-versys-1000-2019-verschilb.jpg

kawasaki-versys-1000-2019-verschilbcv.jpg

versys_kawasaki-versys-1000-2019-verschil2019.jpg



Motorblok is zwart.

10 verschillen :t , eigenlijk had ik wel wat meer vernieuwends verwacht , als ik het filmpje zie dan kijk ik nog steeds tegen de oude cockpitje aan , had eigenlijk wel iets modernere verwacht , meer led of lcd , voorpootjes zijn wel anders als ik het goed zie

Kleuren LCD had ik graag gezien.:Y
 

Bijlagen

  • kawasaki-versys-1000-2019-verschilbcv.jpg
    kawasaki-versys-1000-2019-verschilbcv.jpg
    50,4 KB · Weergaven: 10
  • kawasaki-versys-1000-2019-verschilbcv.jpg
    kawasaki-versys-1000-2019-verschilbcv.jpg
    50,4 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit ook een ander model ruit op :t
En wat is dat "ding" aan de achterzijde van de vorkpoot ?:?:?

Zou het een soort ESA zijn ?
Electronisch instelbare voorvering ? Achtervering is nog steeds met draaiknop in het filmpje.
Zou wel de gewichtstoename kunnen verklaren, tezamen met de nieuwe katalysator en uitlaat...
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki Versys1000 Adventure 2019 Electric Suspension | Kawasaki Versys 1000 2019 at EICMA.

 
Er zijn blijkbaar ook (eindelijk) LED-koplampen voorzien....

Ach, een ander ruitje en LEDlampen heb ik inmiddels ook... , dan is dat nieuwe snuitje, elektrische VOORvering en een schonere uitlaat mij geen extra-10 kilogram gewicht op een toch al niet vederlichte motor waard...
 
Ik heb de motor eerst netjes schoongemaakt met shampoo en de hogedruk reiniger. Afgezeemd en drooggeblazen met de compressor. Vervolgens de banden en remmen afgedekt en het goedje erop gespoten. Opgewreven met een microfiber doek, de velgen ermee ingewreven en nu : karren maar... Niet in de natte pekel, maar wel in droog zout. In het voorjaar met S1000 schoonmaken en... Geen enkel roestvlekje... Goed spul. Bekijk bijlage 1336565

Sorry voor de late reactie, gekkenhuis geweest. Anyway, schoonmaken & spuiten, afzemen, remmen en banden afdekken: check!

Maar vervolgens: spuit je de ACF50 OVERAL? Dus ook tussen het blok, de radiator, etc.? Opwrijven kan daar niet, dus wordt een vieze boel, maar lijkt me wel nodig, want pekel komt er ook.

Hoe heb jij dat gedaan?
 
Opwrijven hoeft op die plekken ook niet. Het opwrijven is meer een esthetische kwestie op de zichtbare gedeelten.
Het spul is kleurloos en verspreidt zich tot in de kleinste gaatjes en kieren.
Je zal trouwens merken dat het nog een aantal uren blijft nalekken... voorzie dus ruim kranten op de vloer...
Na het starten ben je best ook voorbereid op flinke rookwolken ... ;)
 
EIgenlijk wel blij mee dat er niet veel is aangepast. Heb net dit jaar een Versys gekocht, zo jammer als dan het nieuwe model ineens veel mooier blijkt te zijn ;-)
 
Die van mij is van eind mei dit jaar , maar ik zei toen dat ik voor 2019 een nieuw model verwachte en was ook wel te verwachten ook , ons modelletje is , vind ik dan wel aan een paar updates toe , vind alleen dat de tellerpartij toch wel wat mooier kan op het nieuwe model als ik deze zo zie , zo 1 als van die H2 SX SE zou ook wel tof staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan