Kawasaki KLE (4)

Vanaf vandaag ben ik ook in t bezit van een 2006 kle 500 *O*
Leuke deal kunnen sluiten maar zit nog wel wat werk aan, wielen moeten opnieuw gespaakt worden, spaken zijn verroest en 1 is gebroken, vliegwiel waarschijnlijk nog, moet ik nog ff controleren.
20240415_192757.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook nog op zoek naar een set vervangende voetsteunen om offroad te rijden, iemand online al een goed alternatief voor t origineel gevonden?
Anders word t toch ff langs de lokale crosswinkel gaan ;)

Wel ff alle spullen besteld om ff t reguliere onderhoud te doen, olie/filter/bougies e.d aangezien dat ergens in 2022 voor t laatst gedaan was en ff wphb gedownload.
 
Laatst bewerkt:
pendragon

Kan jij voor mij de lengte van de Kawasaki sticker op meten ? Ik wil graag nieuwe stickers laten maken maar weet de afmeting niet meer 🤦🏼
 
Sticker is 24cm lang en de 1e K is 4cm hoog.
Ik heb vandaag t vliegwiel vervangen maar heb die speciale tool niet om hem tegen te houden. Hoe hebben jullie de bout van t vliegwiel op t juiste moment aangetrokken?
 
Thx voor de maten👌 Je kan als hij bvb op 60nm moet je ratel verlengen met 1 meter en daar omgeveer 60 kg op drukken.maar ik heb hem gewoon vastgezet met een beetje loctite.
 
Thx voor de maten👌 Je kan als hij bvb op 60nm moet je ratel verlengen met 1 meter en daar omgeveer 60 kg op drukken.maar ik heb hem gewoon vastgezet met een beetje loctite.
Ik heb gewoon een momentsleutel maar kan hem niet genoeg tegen houden.
Maar aangezien jij er geloof ik al half Noorwegen mee heb doorkruist ga ik dat dan ook maar doen denk ik 😉
 
Ik ben net ff begonnen met t onderhoud en dat is denk ik maar goed ook, luchtfilter zat gewoon los in t huis geflikkerd, compleet verkeerd gemonteerd -O-.
Ff t gat van de bougies bekeken, ook vol met roest, dus dat word eerst ff goed reinigen voordat ik ze eruit draai. Morgen maar ff klepspeling checken, benieuwd wat ik nog meer tegen kom :')
 
Als het goed is loopt er een tunneltje van de plek waar je bougie zitvnaar de zijkant van je cilinder.(tussen de koelribben zie je dat en gaatje) Bij mij was deze helemaal verstopt die kan je dan mooi gebruiken als je hem schoon maakt
 
Als het goed is loopt er een tunneltje van de plek waar je bougie zitvnaar de zijkant van je cilinder.(tussen de koelribben zie je dat en gaatje) Bij mij was deze helemaal verstopt die kan je dan mooi gebruiken als je hem schoon maakt
Owja zie t nu ook, thnx.
Heb t ook eerst met lucht helemaal doorgeblazen dus hij is nu schoon, probeer nu t kleppendeksel eraf te krijgen maar die koelpijpjes daarin zitten ook muurvast....
 
Klopt die zitten echt muurvast 😅 ik hebt ze laatst zelfs met een waterpomptang eruit getrokken🫣 daarna moest ik hem wel een beetje in fatsoenlijke terug brengen haha. Die 0 ringen moet je wel vervangen maar dat zie je snel genoeg 😬
 
Klopt die zitten echt muurvast 😅 ik hebt ze laatst zelfs met een waterpomptang eruit getrokken🫣 daarna moest ik hem wel een beetje in fatsoenlijke terug brengen haha. Die 0 ringen moet je wel vervangen maar dat zie je snel genoeg 😬
Ik ga wel nieuwe bestellen, deze zijn echt niet meer te redden. Heb er nu 1 uit, de ander moet nog. Idd waterpomptang en bruut geweld

Ik heb nog nooit een motor gehad die zo slecht onderhouden is geweest :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan