Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

Goedendag,
Ik ben met mijn GTR1000 van 95 bezig en beide voorremmen zitten vast.
Heb links en rechts de remcilinders er al uit geperst en zitten wat roestplekken op de cilinders helaas.
Nu heb ik wat gezocht en vervangende cilinders plus rubbers zijn al snel samen 180 euro van Tourmax.
Is hier een goedkopere oplossing voor?
 
NEE!!!!!! Haal in vredesnaam originele zuigers en rubber o-ringen.

De maatvoering van imitatie is nl. niet in overeenstemming met hetgeen je nodig hebt.

Ik heb zelf dagen lopen etteren met imitatie en uiteindelijk bij de kawa dealer alles opnieuw gekocht.
 
NEE!!!!!! Haal in vredesnaam originele zuigers en rubber o-ringen.

De maatvoering van imitatie is nl. niet in overeenstemming met hetgeen je nodig hebt.

Ik heb zelf dagen lopen etteren met imitatie en uiteindelijk bij de kawa dealer alles opnieuw gekocht.

Ok, nu zie ik alleen veel remsystemen voor de GTR1000 met een enkele zuiger per kant ipv twee, past een enkele ook op de motor waar er dubbele opzaten? en is er verschil? want het scheelt nogal in kosten als je enkele hebt ipv dubbele.
 
De GTR1000 is als ik het goed heb na 1994 overgegaan naar remklauwen met dubbele zuigers. Kwa kosten is het nu ook niet wereld schokkend. Bel eens met een Kawa dealer en dan weet je het.

Of er ook remklauwen met een enkele zuiger past weet ik niet. Maar tweedehands klauwen kosten ook geld en die moet je ook reviseren.
 
O ja, een O-ring voor de dubbele zuugers kost €7,00. Dus gemakshalve 4 x € 7,00 en da nog twee kleine en iets grotere zuiger. Daar weet ik de prijs niet meer van.

Bezuinigen op een revisie setje is m.i. niet slim. Van lekkende remklauwen wordt je niet vrolijk als je moet remmen. :N
 
O ja, een O-ring voor de dubbele zuugers kost €7,00. Dus gemakshalve 4 x € 7,00 en da nog twee kleine en iets grotere zuiger. Daar weet ik de prijs niet meer van.

Bezuinigen op een revisie setje is m.i. niet slim. Van lekkende remklauwen wordt je niet vrolijk als je moet remmen. :N
Ik heb het nagevraagd, kawasaki kan geen zuigers/cilinders leveren, aftermarked revisie set kost Kosten € 39,95, zonder zuigers.(weet niet of dit voor links en rechts is)
Zuiger kosten tussen de 40 en 50 euro, aftermarked, op andere sites.
 
Remklauwen besteld!
Op naar de volgende, motor liep naar mijn oren goed nadat ik de carburateur afgesteld had met een synchronisatie setje, kleppen gesteld.
Alles weer aangesloten, hij klinkt ok, maar nu worden cilinder 3 en 4 rond de 100 graden, maar 1 blijft 40 graden en 2 rond de 70 graden.
Bougies nagekeken of ze vonkte en dat was prima, volgorde van van boegiekabels gecontroleerd en is goed.
Wat zou het volgende moeten zijn?

Wat ik mij kan bedenken is compressietest?
Kan ik controleren of alle cilinders brandstof krijgen? Misschien is carb van cilinder 1 toch verstopt?
 
Draai je bougies eruit en check deze. Op google staat precies hoe de kleur moet zijn.

Voorlopig gok ik op de carburateurs...
En het hoeven niet persé de 1e en de 2e te zijn die verstopt zijn.
 
Ga een blokje om, oma:j

Hoi hoi,

Het is even geleden sinds ik hier was, want mijn Gtr tort nog lekker.
Ik heb een vraag over de voorste schokbrekers. De mijne zijn nog origineel met lucht. Nu ben ik aan het kijken naar progressieve veren.
Als je die veren erin stopt blijven dan ook alle bussen, die er origineel in zitten, er dan nog in zitten?
Lucht is dan niet meer nodig toch?
En dezelfde hoeveelheid olie gaat er weer in?

Hoop dat iemand het weet:Y

Gr. Arnold:W
 
Ik zal morgen even kijken in het werkplaats boek,
Maar je kan ook even op de eerste bladzijde van dit topic kijken bij Ton’s zijn oplossingen.


Ikzelf heb deze week bij Roukama een nieuw setje progressieve voorveren gekocht van YSS voor
€ 95,00.
 
Ik ben mijn gedownloade werkplaatsboek kwijt. Of wel de link werkt niet meer, je moet dus op eigen kracht even op zoek gaan.
 
Weten jullie wat de beste manier is om remkracht te verbeteren? Ik zit zelf te denken aan grotere schijven/andere remklauwen maar heb geen idee of er makkelijke/bekende manieren zijn om dit te doen.
 
Heren,
Weten julie ook of de filter van de brandstofkraan ergens te verkrijgen is?
Of één die er op past.

images.jpg
 
F50driver, volgens mij heb ik deze vandaag gekocht.

Nu ben ik een aardige leek op het gebied van motoren, maar zocht een woon/werk motortje. Wat is jouw ervaring met deze motor qua proefrijden? Ik merk namelijk dat de achterband wat vierkant is en dat de uitlaat wat lekt. Bochten werk is dan ook erg lastig momenteel.
Baschwa sorry voor de late reactie. Ik had me afgemeld voor dit topic. Wel zag ik dezelfde GTR een poos geleden weer op marktplaats staan.
 
Na jaren een BMW K100LT te hebben gereden kan ik morgen mijn Kawasaki GTR 1000 ophalen.
De motor is van 1992 en heeft 65000 op de teller. Hier kan ik nog wel een poosje mee sturen.

Ik ga nog wel op zoek naar een ander zadel (Corbin o.i.d.) en een topkoffer. En er zit een barstje in het rechter knipperlicht dus die moet ook een keer vervangen worden.

Mocht er iemand nog wat hebben liggen dan houd ik me aanbevolen.

Groeten Julius
Bekijk bijlage 1341458
Hallo Julius ik zag dat je hiervoor een K100LT hebt gereden. Hoe beviel de K ten opzichte van de GTR??

Ondanks dat ik een jaar eerder schreef dat de GTR niet mijn type motor is is m'n interesse weer gewekt vanwege problemen met m'n linker schouder (rij nu een VFR 750). Ombouw is niet voldoende. Ik heb proef gereden met een K1100LT en de zitpositie beviel me wel en via motoshare ook een GTR een dagje gehuurd.

Toen covid-19 en de hele zoektocht kwam op een laag pitje te staan.
 
Hey was ik weer, getik in het blok dit keer, ketting spanner is een beetje lam.
Maar ik ken nergens een nieuwe of goeie 2e hands vinden.
Wie kan mij helpen?
Motor is van 1989.
 
Laatst bewerkt:
Hallo hallo,

Volgende vraag. Valbeugel voor een GTR1000? Iemand enig idee waar die tekoop zijn? Heb al wat gegoogled maar niks kunnen vinden voor mijn Black beauty.
 

Bijlagen

  • IMG-20210228-WA0008.jpeg
    IMG-20210228-WA0008.jpeg
    389 KB · Weergaven: 4
Heb ook een GTR1000 gehad maar vind deze dingen wel foeilelijk... Grootste risico bij omvallen zijn de stepjes en de spiegels. Beide zijn tweedehands nog wel te koop. En nieuw ook nog leverbaar.
 
Heb ook een GTR1000 gehad maar vind deze dingen wel foeilelijk... Grootste risico bij omvallen zijn de stepjes en de spiegels. Beide zijn tweedehands nog wel te koop. En nieuw ook nog leverbaar.
Ik wil ze zelf beslist niet op m’n GTR hebben.😜
 
Ik heb nog een laag gtr1000 scherm en dat ligt in de weg. GRATIS.

Ophalen in Zaandam heeft de voorkeur.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan