Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Ook maar even hier neer gooien. sinds 2 weken eigenaar van een 2013 Z800 ABS.
Heb nog een paar maanden te gaan voor ik mag rijden, maar er is ook wat werk aan.
Vorige eigenaar klein schuivertje gemaakt, misschien iemand van het forum?
Zal volgende week nog wat betere foto's plaatsen.

Mocht iemand nog een kontkuipje hebben liggen hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • IMG_20231211_165652259.jpg
    IMG_20231211_165652259.jpg
    656,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20231211_124831304_HDR.jpg
    IMG_20231211_124831304_HDR.jpg
    318,3 KB · Weergaven: 0
G.C., welkom. Die schuiver heb ik niet gemaakt, want die van mij is onlangs weer gerepareerd en in mijn bezit (zie hiervoor)...
 
Even een vraagje aan de mensen hier.
Wordt de Z900 ook hier besproken ? en weet iemand wat de verschillen zijn in de 2023 en 2024 z900 en dan met name het normale model ?
Ik ben weer in de markt voor een naked maar een gemiddelde GSX s750 van 4/5 jaar oud is gewoon belachelijk aan de prijs en er staan best wat 2023 modellen nog te koop van de z900 en gok dat er best wat op te onderhandelen valt en ik vind ze beslist niet minder mooi dan een 2024 kleur
 
Even een vraagje aan de mensen hier.
Wordt de Z900 ook hier besproken ? en weet iemand wat de verschillen zijn in de 2023 en 2024 z900 en dan met name het normale model ?
Ik ben weer in de markt voor een naked maar een gemiddelde GSX s750 van 4/5 jaar oud is gewoon belachelijk aan de prijs en er staan best wat 2023 modellen nog te koop van de z900 en gok dat er best wat op te onderhandelen valt en ik vind ze beslist niet minder mooi dan een 2024 kleur
Er is geen verschil behalve kleur.
 
Zo vandaag een leuke deal gescoord op een 2023 model en dus wel met 2024 kenteken wat weer lekker is voor de waarde :P
Ik ging eigenlijk voor een gebruikte GSX s750 maar de deal was zo goed dat ik deze maar gekocht heb :D
Levering ergens als ze tijd hebben en de nummerplaathouder binnen is want die lepel achterop ziet niet uit

Iemand nog leuke suggesties voor een uitlaat ?
z900.jpg
 
Zo vandaag een leuke deal gescoord op een 2023 model en dus wel met 2024 kenteken wat weer lekker is voor de waarde :P
Ik ging eigenlijk voor een gebruikte GSX s750 maar de deal was zo goed dat ik deze maar gekocht heb :D
Levering ergens als ze tijd hebben en de nummerplaathouder binnen is want die lepel achterop ziet niet uit

Iemand nog leuke suggesties voor een uitlaat ?


Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Ik heb op mijn Z1000 altijd wel genoten van de dempers van Bodis ! Prachtig geluid en E-keur!!

Bodis Z900.jpg
Bodis Z900 1.jpg
 
Change of plans aangezien de 2023 model een 70kw is en dat moet ik echt niet
Zal best snel zat zijn maar in m'n hoofd red ik dat niet om te verwerken zeg maar 😅

Dit is hem dan definitief
Er is nog een mivv uitlaat besteld maar helaas 2 maanden levertijd dus die komt bij de eerste beurt wel erop
Wel de nummerplaat houder komt er direct op en volgende week zullen ze hem wel brengen gok ik

20240119_090008.jpg
 
70kw kan toch omgezet worden naar full power of niet ?

Moet eerlijk bekennen dat die rode kleur echt erg lelijk vind op een Kawa (maar dat is smaak natuurlijk)
 
70kw kan toch omgezet worden naar full power of niet ?

Moet eerlijk bekennen dat die rode kleur echt erg lelijk vind op een Kawa (maar dat is smaak natuurlijk)
Nee, de 70kw uitvoering is de Z900e zodat die teruggeknepen kan worden naar 35kw voor de A2 rijders. De "normale" Z900 is altijd 92kw. De 70kw kan niet omhoog worden gezet en de 92kw kan niet omlaag worden gezet.

Toen ik nog een Z900 had ik er een Ixrace Mk2 op zitten:
z900 ixrace mk2 - Recherche Google
Voornaamste reden was dat ik steeds met mijn rechtervoet tegen de uitlaat aan kwam. Daarnaast vond ik de standaard demper ook gewoon niet mooi. Voor het geluid hoef je het niet te doen, dat was exact hetzelfde als de gewone demper maar met iets meer gepruttel bij gas los (wel gewoon met EU goedkeuring overigens).
 
Wat UTwizard zegt klopt helemaal
En er zijn Tuning kits voor dan krijg je iets meer richting de 92kw maar nooit helemaal heb ik begrepen
Daarbij vond ik die rode gisteren al erg gaaf en scheelt maar 850eur met alles erop.
Dus dat was de wereld sowieso niet
Op de foto lijkt het trouwens gewoon rood maar is meer candy red met een mettalic erdoor
Renault heeft ook zn kleur vaak op de captur waar ik die ook mooi op vind.
Maar ook daar zijn de meningen erg verdeeld zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn Kawa had ik een akra, maakte geen verschil met standaard demper tot ik de onder demper verving voor een linkpijpje van Ali.
Wel even om de kat denken met afzagen originele pijp .... Bij de Ali kan kat blijven zitten en origineel kan d.m.v. koppelstuk weer makkelijk geplaatst worden.
 
En een dure tip. Vrouwlief heeft Z1000, gekocht met akra en cat-vervanger. Een puist herrie van heb ik jou daar. Komen nogal eens bij de oosterburen of in de Alpen en dan wordt je niet froh van dit geluid. Moesten gehele set bochten komen met nieuwe cat. Kosten zonder montage over de 1600 euro. Ik heb een mooie 2e handse gevonden, maar denk even na voordat je de zaag zet in je originele bochten/cat.
 
Mijn ex GSX s750 ook ooit een nieuw spruitstuk gegeven wat katloos was , K&N Filter en een tune erop maar dat gaf ook best herrie ook met db killer erin.
dat ga ik ook vast niet meer doen ,hou wel van iets geluid maar rij ook meeste in Duitsland maar ook hier in Zuid-Limburg zijn regelmatig controles op geluid en heb nog een mooie Jaguar wat een tering herrie maakt en dan hoe ik geen helm op dus pak die wel tussendoor :P
 
Change of plans aangezien de 2023 model een 70kw is en dat moet ik echt niet
Zal best snel zat zijn maar in m'n hoofd red ik dat niet om te verwerken zeg maar 😅

Dit is hem dan definitief
Er is nog een mivv uitlaat besteld maar helaas 2 maanden levertijd dus die komt bij de eerste beurt wel erop
Wel de nummerplaat houder komt er direct op en volgende week zullen ze hem wel brengen gok ik
Mooie fiets peter, dat is de grotere broer van mijne :)
 
Thx
Ja daar hopen we wel op.
Nog even tankpad bestellen , nummerplaat houder wisselen en de motoport sticker van het voorspat bord af en dan is het wachten op de uitlaat
 
Mooi hoor Peter! Ik weet niet of je er bewust van bent; dus ik zeg het maar even: Ik mocht 20 min geleden ome agent volgen.. Hij wees me op dat het licht van deze kentekenplaat teveel naar achteren scheen..
(en je hebt geen reflector)
 
ik rij sowieso bijna nooit in de avond en heb het ding dan zo gekocht zeg ik
En dat is trouwens niet eens een leugen :P
Is maar goed ook dat er geen reflector opzit anders moest ik die weer eraf halen en dan kon ik niet meer zeggen dat ik hem zo gekocht heb .
Ben trouwens ook nog nooit aangehouden met een motor en laatste keer met de auto is ook al 20 jaar geleden
 
ik rij sowieso bijna nooit in de avond en heb het ding dan zo gekocht zeg ik
En dat is trouwens niet eens een leugen :P
Is maar goed ook dat er geen reflector opzit anders moest ik die weer eraf halen en dan kon ik niet meer zeggen dat ik hem zo gekocht heb .
Ben trouwens ook nog nooit aangehouden met een motor en laatste keer met de auto is ook al 20 jaar geleden
Ik rijd hetzelfde met mijn Z900, nooit iets van gehoord, wel eens aangehouden voor snelheid, geen commentaar op de fiets
 
Ik had hem ook zo gekocht.. Maar goed, misschien gewoon een fanatieke agent.. Hij zei ook dat de meeste agenten dit niet wisten.. En heb er ook geen bon voor gekregen.. Ik heb hem vandaag wel enigszins aan laten passen bij motoport. 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan