Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Heb je dan ook beide koplampen aan het branden op die manier? Ik heb nu 1 xenon lamp, maar het groot licht is nog steeds hallogeen net als de stadslampjes...ik zou alles willen laten branden, groot licht heb ik in principe niet nodig, ik rij nooit in het donker.
Nee heb verder niks aangepast nog.
Alleen led stadslampje geplaatst.
Beide zou wel mooi zijn maar hoeft voor mij niet perse.
 
Sinds eind Mei trotse eigenaar van een Z650 Performance Edition uit 2020 met 3500KM (Nu 4600 :P) op de teller!
Voorzien van volledige Titanium Akra uitlaat en wat ander leuk spul!

Staat nu nog op 35Kw aangezien ik nog geen volledig A rijbewijs heb (desondanks ik al sinds 2016 A2 heb, maar lang niet gereden).
20230529_191900_IMG_2998.png
 
Nee heb verder niks aangepast nog.
Alleen led stadslampje geplaatst.
Beide zou wel mooi zijn maar hoeft voor mij niet perse.
Ik heb ook alleen alle halogeen lampen vervangen door LED. Daarmee verandert de schakeling nstuurlijk niet. Dus standaard: dimlicht en stadslicht branden altijd. Grootlicht alleen wanneer ingeschakeld.
 
Laatst bewerkt:
Sinds eind Mei trotse eigenaar van een Z650 Performance Edition uit 2020 met 3500KM (Nu 4600 :P) op de teller!
Voorzien van volledige Titanium Akra uitlaat en wat ander leuk spul!

Staat nu nog op 35Kw aangezien ik nog geen volledig A rijbewijs heb (desondanks ik al sinds 2016 A2 heb, maar lang niet gereden).
Bekijk bijlage 1891872
Hey Decibel95,
Welkom. Gave motor. Veel rijplezier.
 
Sinds eind Mei trotse eigenaar van een Z650 Performance Edition uit 2020 met 3500KM (Nu 4600 :P) op de teller!
Voorzien van volledige Titanium Akra uitlaat en wat ander leuk spul!

Staat nu nog op 35Kw aangezien ik nog geen volledig A rijbewijs heb (desondanks ik al sinds 2016 A2 heb, maar lang niet gereden).
Nice ride :9~.

Ik heb ook alleen alle halogeen lampen vervangen door LED. Daarmee verandert de schakeling nstuurlijk niet. Fus standaard: dimlicht en stadslicht branden altijd. Grootlicht alleen wanneer ingeschakeld.
Nee heb alleen led h7 met fan liggen. De andere Led zonder fan zijn niet meer zo fel. Daarom heb ik die uit de peug gehaald.
Inmiddels al nieuwe besteld die hierboven vermeld stonden.
Nu wachten tot levering _O-.

Achterlicht + remlicht is al een standaard led unit van de eerste generatie led ( lijkt mij qua fel heid ).
Knippers zijn al reeds vervangen door de vorige eigenaar en knipperen snel ( dus zijn ook led O-) )
 
Misschien hier een klein beetje off-topic, maar zijn er meerdere dagen die georganiseerd worden die gelinkt zijn aan de Kawasaki (Z) zoals de Kawasaki Z dag in Noordeloos en de Kawasaki Promo Tour?
 
Wellicht een domme vraag, maar welke soort lampen zitten er in een Z900 van 2018?? Mijn dimlicht is kapot, is dit een standaard H4 of H7??
en is dan de rechter het dimlicht en de linker grootlicht (aan branden ze beiden)\

hoor het graag, alvast dank,
`kees
 
Dag Kees,
Zou niet weten of het een domme vraag is. Ik vind van niet. Bij Naked bikes (blz. 4) bij Kawasaki Z900 Performance (11 feb 2021) wordt ongeveer een zelfde vraag gesteld. De reacties met daarna de bijbehorende links kunnen je misschien verder helpen. Maar misschien is de vraag wel slim en mijn antwoord juist niet. Mijn expertise reikt niet zo ver (ik ben geen licht op dit terrein), maar anderen wellicht veel meer...
 
Dag Kees,
Zou niet weten of het een domme vraag is. Ik vind van niet. Bij Naked bikes (blz. 4) bij Kawasaki Z900 Performance (11 feb 2021) wordt ongeveer een zelfde vraag gesteld. De reacties met daarna de bijbehorende links kunnen je misschien verder helpen. Maar misschien is de vraag wel slim en mijn antwoord juist niet. Mijn expertise reikt niet zo ver (ik ben geen licht op dit terrein), maar anderen wellicht veel meer...
Mijn dank, ik ga eens kijken
 
Hallo,
Een vraag ik wil mogelijk weer terug naar Kawasaki en heb een z1000 laatste model op het ook maar hier staat al meer dan 30k op de teller is dat een probleem. Motor ziet er verder strak uit en geen rare dingen maar weet niet exact wanneer kleppen etc moeten dacht ergens te lezen pas na 40k .?
Dank voor de info.

Zit te dubben ook tussen een BMW s1000r uit 2014 voor het zelfde geld ook met 30k wat denken jullie.

PS ik kom nu van een Shiver 750 abs af
 
Hoi,
een vraag omtrent de app die je bij een Kawasaki kan gebruiken.
is dat handig? En zo ja hoe ziet die ervoor iOS uit.
in de App Store kom ik er niet uit.
alvast bedankt


al opgelost
 
Laatst bewerkt:
Gisteren stuurgewichten gemonteerd,kwam er achter dat de oude er op waren gekit🤣 kon je vertellen zaten goed vast dit zijn de nieuwen
 

Bijlagen

  • 20230711_175919.jpg
    20230711_175919.jpg
    113,6 KB · Weergaven: 32
  • 20230711_175922.jpg
    20230711_175922.jpg
    102,7 KB · Weergaven: 29
Hallo,
Een vraag ik wil mogelijk weer terug naar Kawasaki en heb een z1000 laatste model op het ook maar hier staat al meer dan 30k op de teller is dat een probleem. Motor ziet er verder strak uit en geen rare dingen maar weet niet exact wanneer kleppen etc moeten dacht ergens te lezen pas na 40k .?
Dank voor de info.

Zit te dubben ook tussen een BMW s1000r uit 2014 voor het zelfde geld ook met 30k wat denken jullie.

PS ik kom nu van een Shiver 750 abs af
Ik heb probleemloos 55k op mijn Z1000 (2015) gereden, inderdaad bij 40k kleppen controleren/stellen!
Ik heb dat toen bij circa 38500 km dit laten doen, en dat was niks te vroeg! Uitlaatkleppen stonden bijna dicht, dus was
het maar goed dat ik wat eerder een grote beurt liet uitvoeren!
 
Volgens mij is de Z1000 inderdaad redelijk bullit proof. 1e keer kleppen stellen inderdaad bij 42000 km. (in ieder geval vanaf type zrt00d).
Ik heb mijn Z1000 nu 8 jaar. Behalve regulier onderhoud en slijtage (banden, remblokken, tandwielen/ketting) nooit iets aan gehad. Probleemloos.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens wel ooit een lekke voorvork keerring gehad.
HK suspension heeft toen ook meteen 2 glijbussen in de vork vernieuwd.
Maar dat was bij een km stand waarbij ook regulier onderhoud van de vork op zijn plek geweest zou zijn.
 
Iemand een idee wat voor lamp er in mijn Z900 moet? Dimlicht doet het niet, dacht dat het H7 zou zijn maar het lijkt op een H4 (qua grootte) maar met 2 pennen
 
Dag Kees,
Ben zelf geen technieker, maar volgens mij moet in de link hieronder meer informatie te vinden zijn. Hierin wordt, als ik de info goed lees, iets vermeld over de verwarring die kan ontstaan bij de ledlampen h7 en h4... Ben benieuwd of je aan deze informatie wat hebt.
Link over ledverlichting voor Z900 (Amerikaans).
Thnx, inmiddels eea uitgevogeld: het is een H7 lamp met een soort adapter/verloopstuk erop. ik kwam de 2e keer erachter dat eea niet klopte, het leek de fitting van een H7 met een stekker van een H4 erop.
inmiddels opgelost, lamp is vervangen en werkt weer. Dank voor het meedenken!
 
Hallo,
Ik heb gisteren mijn nieuwe Z900 2023 opgehaald. Ik zou graag de mirrors vervangen omdat deze gewoon te lelijk zijn. Op mijn MT07 had ik de Rizoma Reverse Radial.

Heeft iemand toevallig de Rizoma Reverse Retro op zijn Z900 geplaats? Ik zou graag willen zien hoe deze eruit ziet op een Z900.
 
Dag Henk Bokhoven,
Rij zelf eentje uit 2008. Weet niet of er sprake is van een slecht bouwjaar, maar anderen moeten er vast meer van weten.
 
Hallo.Zijn hier ook meer mensen die last hebben dat bij de kawa z800 het alarm de accu vrij snel leegt trekt. Heb er al een nieuwe accu op gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan