Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Hebben jullie allemaal een sportband op de z1000? Heb nu de michelin pilot road 2 190/50 zr 17. Ben er zeer tevreden over alleen vraag ik me af wat de rest heeft in mijn keuze naar een nieuwe band.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met 180/55 op mijn Z1000.
Stuurt ook heul lekker. *O*
Heb Michelin Pilot Power 3 erop liggen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is daar je velg te breed voor waardoor de 180 band weer te plat wordt.

Op een velg van 6 inch breed hoort een 190 band.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is daar je velg te breed voor waardoor de 180 band weer te plat wordt.

Op een velg van 6 inch breed hoort een 190 band.

Als je het uitrekent lijkt het niet zoveel uit te maken.
190:50=95mm hoog.
180:100=1,8 1,8X55=99mm

Bij een 180 word de band platter, maar hij is wel 4mm hoger dan de 190, wat elkaar weer compenseert.
 
Afgelopen weekend bar end spiegels gemonteerd, nu wel twee gaten op de plek waar de spiegels zaten dus ik ben op zoek naar zwarte dopjes/bouten.. Iemand suggesties?

Daarnaast is het volgende project een mivv suono installeren. Is dot makkelijk zelf te doen? Waar kan ik tegenaan lopen/rekening mee houden?

Thanks
 
Afgelopen weekend bar end spiegels gemonteerd, nu wel twee gaten op de plek waar de spiegels zaten dus ik ben op zoek naar zwarte dopjes/bouten.. Iemand suggesties?

Daarnaast is het volgende project een mivv suono installeren. Is dot makkelijk zelf te doen? Waar kan ik tegenaan lopen/rekening mee houden?

Thanks
Die uitlaat is simpel.
Er is niet echt iets waar je aan moet denken.
 
Die uitlaat is simpel.
Er is niet echt iets waar je aan moet denken.

Voor de spiegel gaten, ff via de website van MLN en dan :
Aluminium Dome Head Bolt M10 x (1.25) X 25 mm Black
artikel nummer LFB1025FBK

Heb ze zelf onlangs ook besteld, je moet ze wel iets afkorten.. van 25mm naar 12mm.
 
Ik heb afgelopen weekend weer Michelin Pilot Road 4 onder mijn Z750 laten leggen. Met het vorige setje heb ik 17000 km kunnen rijden en rijdt top, dus nog maar een keertje.

Hij staat trouwens nog te koop. Bij een reëel bod ben ik nog steeds voornemens om een overstap naar een ander model te maken.
 
Afgelopen weekend bar end spiegels gemonteerd, nu wel twee gaten op de plek waar de spiegels zaten dus ik ben op zoek naar zwarte dopjes/bouten.. Iemand suggesties?

Daarnaast is het volgende project een mivv suono installeren. Is dot makkelijk zelf te doen? Waar kan ik tegenaan lopen/rekening mee houden?

Thanks

Ik heb er opel modderkuipklemmetjes inzitten. Passen perfect en je hebt er maar 2 nodig. Neem aan dat je die zo meekrijgt bij de opel dealer
 
Gisteren avond even een paar extra sleufjes gemaakt in de DB killer van mijn SC Project GP M2 uitlaatje.
met killer was hij me te zacht, en zonder was hij te schel. nu is hij perfect *O* *O*
 
Hoi allemaal!

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Sander, 25 jaar oud en kom uit Alkmaar. Ik heb sinds 2011 mijn A-rijbewijs en het was toen al duidelijk dat er een Z750 of Z1000 moest komen. Ware het niet dat ik toen een cbr600 f2 (ja echt waar) gekregen heb en dat sla je dan toch ook niet zomaar af 😅.

Inmiddels zijn we al wat verder en wat rijervaring rijker en nu moet die Z1000 er toch maar eens komen!

Aanstaande zaterdag ga ik bij een Z1000 uit 2005 met ruim 18.000 km op de teller kijken. Ik denk dat hij van een mede MF-er is maar dat weet ik niet zeker. Het mailcontact met de verkoper geeft een goed/vertrouwt gevoel. Het enige waar ik een beetje over inzit is dat hij er geen onderhoudshistorie bij heeft. Ik zit er zelf aan te denken om er , in overleg met de verkoper, mee langs een MotoPort te rijden om een aankoopkeuring te laten doen danwel historische foutcodes uit te laten lezen (ik neem aan dat dit kan 😅).

Ik ben gelukkig zelf vrij technisch ingesteld en durf hem zelf wel na te lopen maar omdat de onderhoudshistorie niet bekend is wil ik denk ik toch het zekere voor het onzekere nemen en die aankoopkeuring laten doen. Hoe denken jullie hierover? Misschien nog wat tips? 😁

Hopelijk duurt het niet te lang voor ik in bezit ben van zo'n prachtapparaat en ik hier officieel mee kan doen haha!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Sander,

Ook bij Madracing in langedijk (noord-scharwoude) doen ze een aankoopkeuring. Mark van Madracing heeft mij een aantal keer goed geadviseerd en heeft dan ook voorkomen dat ik slechte motor zou kopen.
Echt een aanrader.

MotoPort heb ik geen ervaring mee.

verder een z1000 rijd geweldig!
 
De motor die ik ga bekijken staat in Friesland.. Proefritje naar MadRacing is ff te gek denk ik haha 😅! MadRacing ben ik overigens bekend mee, mijn broer komt daar altijd met zijn fiets!

Bedankt voor het advies evengoed!
 
Haha grappig dat je dan ook hier op het forum zit.
Heb de motor in Hengelo gekocht tegen mij werd verteld dat de Z uit het westen kwam had hier op het forum
Al rond gekeken of ik mis foto s kon vinden aan gezien je er wel een hoop aan gedaan hebt

Heb er ondertussen wel DB Killers in gemaakt zo als ik heb kocht was het geluit wel super dik
Maar in het hele dorp trilde de ramen uit de sponningen })

Heb je de z lang in bezit gehad ??

Ik werd er links en rechts op gewezen dat hij hier op het forum gespot was. Heb hem iets meer dan een jaar in mijn bezit gehad. Ik heb hem zelf bij Barbier gekocht in Havelte, die hadden hem net geïmporteerd uit Italië. De originele kleur was oranje maar die was behoorlijk dof. Het kuipwerk is door hun mat zwart gespoten. Ik heb zelf de Dan Moto GP Extremes erop gezet en later het spruitstuk met de slip-ons gespoten. Ik zal nog wat foto's toevoegen zoals ik hem kocht en hoe hij werd. Veel veilige kilometers!

20tgp3s.jpg

35a9hub.jpg

27wr43t.jpg

2whlddz.jpg
 
Hoi allemaal!

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Sander, 25 jaar oud en kom uit Alkmaar. Ik heb sinds 2011 mijn A-rijbewijs en het was toen al duidelijk dat er een Z750 of Z1000 moest komen. Ware het niet dat ik toen een cbr600 f2 (ja echt waar) gekregen heb en dat sla je dan toch ook niet zomaar af 😅.

Inmiddels zijn we al wat verder en wat rijervaring rijker en nu moet die Z1000 er toch maar eens komen!

Aanstaande zaterdag ga ik bij een Z1000 uit 2005 met ruim 18.000 km op de teller kijken. Ik denk dat hij van een mede MF-er is maar dat weet ik niet zeker. Het mailcontact met de verkoper geeft een goed/vertrouwt gevoel. Het enige waar ik een beetje over inzit is dat hij er geen onderhoudshistorie bij heeft. Ik zit er zelf aan te denken om er , in overleg met de verkoper, mee langs een MotoPort te rijden om een aankoopkeuring te laten doen danwel historische foutcodes uit te laten lezen (ik neem aan dat dit kan 😅).

Ik ben gelukkig zelf vrij technisch ingesteld en durf hem zelf wel na te lopen maar omdat de onderhoudshistorie niet bekend is wil ik denk ik toch het zekere voor het onzekere nemen en die aankoopkeuring laten doen. Hoe denken jullie hierover? Misschien nog wat tips? 😁

Hopelijk duurt het niet te lang voor ik in bezit ben van zo'n prachtapparaat en ik hier officieel mee kan doen haha!
Hoi allemaal!

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Sander, 25 jaar oud en kom uit Alkmaar. Ik heb sinds 2011 mijn A-rijbewijs en het was toen al duidelijk dat er een Z750 of Z1000 moest komen. Ware het niet dat ik toen een cbr600 f2 (ja echt waar) gekregen heb en dat sla je dan toch ook niet zomaar af 😅.

Inmiddels zijn we al wat verder en wat rijervaring rijker en nu moet die Z1000 er toch maar eens komen!

Aanstaande zaterdag ga ik bij een Z1000 uit 2005 met ruim 18.000 km op de teller kijken. Ik denk dat hij van een mede MF-er is maar dat weet ik niet zeker. Het mailcontact met de verkoper geeft een goed/vertrouwt gevoel. Het enige waar ik een beetje over inzit is dat hij er geen onderhoudshistorie bij heeft. Ik zit er zelf aan te denken om er , in overleg met de verkoper, mee langs een MotoPort te rijden om een aankoopkeuring te laten doen danwel historische foutcodes uit te laten lezen (ik neem aan dat dit kan 😅).

Ik ben gelukkig zelf vrij technisch ingesteld en durf hem zelf wel na te lopen maar omdat de onderhoudshistorie niet bekend is wil ik denk ik toch het zekere voor het onzekere nemen en die aankoopkeuring laten doen. Hoe denken jullie hierover? Misschien nog wat tips? 😁

Hopelijk duurt het niet te lang voor ik in bezit ben van zo'n prachtapparaat en ik hier officieel mee kan doen haha!

motorkeuren.nl staat te koop!
Ik denk dat je hier even moet kijken die kunnen je vast helpen met de keuring😉
 
Na alle berichten van mensen dat ze een Kawa gekocht hebben of willen gaan kopen, kan ik natuurlijk niet achterblijven!

Mijn naam is Rob, 29 lentes jong en sinds februari heb ik een Kawa Z1000 uit 2009 onder mn kont!

image_zpsggl15o9q.jpeg~original


Is het geen plaatje!? ;)


En toch moest ie nog iets meer "mij" worden, dus maar gelijk gaan sleutelen samen met een maatje!

image_zpsoue5tl8c.jpeg~original


Want een gear-indicator en handvat verwarming is toch wel erg relaxt!

image_zps2jbgxitw.jpeg~original


Uiteraard blijf ik meelezen!

Groeten!!
 
Laatst bewerkt:
Hi allen,

Ik zal me even kort voorstellen.

Ik ben Hartger, 28 jaar woonachtig in IJsselstein en ben nu 2 jaar in het bezit van een Suzuki GSR 600.
Heb gisteren de mogelijkheid geboden gekregen om deze voor een goed prijsje in te ruilen voor een Z750R uit 2011 met 5500km op te teller.

De motor wordt vandaag of morgen ingeruild en is van 1e eigenaar, ik heb hem dus nog niet kunnen zien.

Wat zijn jullie ervaringen en zijn er zaken waar ik op moet letten?
 
Na alle berichten van mensen dat ze een Kawa gekocht hebben of willen gaan kopen, kan ik natuurlijk niet achterblijven!

Mijn naam is Rob, 29 lentes jong en sinds februari heb ik een Kawa Z1000 uit 2009 onder mn kont!

[afbeelding]

Is het geen plaatje!? ;)


En toch moest ie nog iets meer "mij" worden, dus maar gelijk gaan sleutelen samen met een maatje!

[afbeelding]

Want een gear-indicator en handvat verwarming is toch wel erg relaxt!

[afbeelding]

Uiteraard blijf ik meelezen!

Groeten!!

Toffe hugger! ;)
 
Hoi allemaal!

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Sander, 25 jaar oud en kom uit Alkmaar. Ik heb sinds 2011 mijn A-rijbewijs en het was toen al duidelijk dat er een Z750 of Z1000 moest komen. Ware het niet dat ik toen een cbr600 f2 (ja echt waar) gekregen heb en dat sla je dan toch ook niet zomaar af 😅.

Inmiddels zijn we al wat verder en wat rijervaring rijker en nu moet die Z1000 er toch maar eens komen!

Aanstaande zaterdag ga ik bij een Z1000 uit 2005 met ruim 18.000 km op de teller kijken. Ik denk dat hij van een mede MF-er is maar dat weet ik niet zeker. Het mailcontact met de verkoper geeft een goed/vertrouwt gevoel. Het enige waar ik een beetje over inzit is dat hij er geen onderhoudshistorie bij heeft. Ik zit er zelf aan te denken om er , in overleg met de verkoper, mee langs een MotoPort te rijden om een aankoopkeuring te laten doen danwel historische foutcodes uit te laten lezen (ik neem aan dat dit kan 😅).

Ik ben gelukkig zelf vrij technisch ingesteld en durf hem zelf wel na te lopen maar omdat de onderhoudshistorie niet bekend is wil ik denk ik toch het zekere voor het onzekere nemen en die aankoopkeuring laten doen. Hoe denken jullie hierover? Misschien nog wat tips? 😁

Hopelijk duurt het niet te lang voor ik in bezit ben van zo'n prachtapparaat en ik hier officieel mee kan doen haha!

He Sander,
technische aankoopkeuring was niet nodig hé ;) have fun met je nieuwe bike! :]
Nog een foto'tje, 'k zal hem stiekem wel een beetje missen hoor O-)
full
 
Laatst bewerkt:
Na alle berichten van mensen dat ze een Kawa gekocht hebben of willen gaan kopen, kan ik natuurlijk niet achterblijven!

Mijn naam is Rob, 29 lentes jong en sinds februari heb ik een Kawa Z1000 uit 2009 onder mn kont!

[afbeelding]

Is het geen plaatje!? ;)


En toch moest ie nog iets meer "mij" worden, dus maar gelijk gaan sleutelen samen met een maatje!

[afbeelding]

Want een gear-indicator en handvat verwarming is toch wel erg relaxt!

[afbeelding]

Uiteraard blijf ik meelezen!

Groeten!!

Welkom!!! En mooie kleurencombinatie :Y
 
Hoi allemaal!

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Sander, 25 jaar oud en kom uit Alkmaar. Ik heb sinds 2011 mijn A-rijbewijs en het was toen al duidelijk dat er een Z750 of Z1000 moest komen. Ware het niet dat ik toen een cbr600 f2 (ja echt waar) gekregen heb en dat sla je dan toch ook niet zomaar af 😅.

Inmiddels zijn we al wat verder en wat rijervaring rijker en nu moet die Z1000 er toch maar eens komen!

.......

En daar is hij dan. Ik ben officieel de trotse eigenaar van een Kawasaki Z1000 uit 2005!

iDvQgzj.jpg

fT1vJ2E.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan