Kawa ER6 Topic *Deel VI*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Without doubt. Maar die MV heeft toch hetgeen waar een hoop Italiaanse producten last van hebben.. Die Italiaanse flair. Reviews zeggen ook dat de Triumph de verstandigere keuze is, maar de MV de leukere keuze. Ik vind het blok ook vrij apart. Eigenlijk vrij onrustig en redelijk giftig. Maar ik ben toch gevallen voor de lijnen van de Brutale, die ik mooier vind dan van de Triumph. Het lelijkste van de Triumph vind ik by far de koplampen. Die zien er echt niet uit. Maar verder is het een leuke machine en heb ik best wel veel lol mee gehad voor die ene dag dat ik er mee gereden heb! :)
zoek eens op speed four... DAT is pas lelijk... en dan zijn het niet de koplampen.. maar de luchtinlaat :r
 
13_7.jpg


I think its biuriful :)
 
Haha, mijn bevindingen:

Triumph:

Zeer soepele machine. Lekkere zithouding en makkelijk te besturen. Heerlijke roffel als je het gas vol open trekt bij de 6000 toeren, al denk ik dat dat meer een inlaatgeluid is. Verder trekt ie vrij lineair in alle versnellingen. Koppel is prima

MV:

Onbetrouwbare onrustige machine met kwalen, langzaam rijden vind ie niet fijn. De zithouding is hard en ik schuif regelmatig op het zitje. Het blok heeft Italiaanse paarden in plaats van Engelse en dat merk je. Aardig giftig. Looks wint de Brutale hands down. Vooral de uitlaatlijn en toch wel de monobrug vind ik mooi. Het geluid is verder geweldig en ik heb met de Brutale op de eerste dag het al gepresteerd om 4 wheelies te maken met alleen gas. Terwijl ik geen Wheelies kan maken :p

Verder nog even uitgelaten in de A2 tunnel bij Maarssen. Wat een geluid! :P

De MV vind ik wel uitdagender om te rijden, spartaanser. Voor comfort koop ik wel een BMW. :p

So far what i think about them. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal. Heb ook op beide machines gereden (echter de mv was een 800 ipv 675).

De mv had ook een quickshifter maar ook die werkte voor geen meter.
 
Hallo allemaal!

Ik ben van plan om binnenkort een ER6F aan te schaffen. Nu heb ik afgelopen weekend een ER6F gehuurd om eens langer dan een half uur te rijden. Moet zeggen, beviel erg goed.

Nu viel me wel op dat de motor in de eerste twee versnellingen erg moeilijk deed. Ik kreeg 'm niet op constante snelheid. Overschakelen naar de 3e versnelling hielp wel. Lastiger werd het toen ik over zeiknatte kinderkoppen moest..

Nu vraag ik me af of jullie dat herkennen. Ik heb nu een ZX6R en die doet in de eerste twee versnellingen ook wat moeilijker (lees: wat hakkelig), maar dat is nog niks vergeleken met wat ik afgelopen zaterdag heb gehad. Moet ik gewoon nog even wennen aan de ER6F?

Graag jullie mening.. buiten het feit dat de motor echt super lekker reed (en ik me er volgend jaar al mee door de Dolomieten zie rijden) vind ik dit toch wel een dingetje..
 
Hallo allemaal!

Ik ben van plan om binnenkort een ER6F aan te schaffen. Nu heb ik afgelopen weekend een ER6F gehuurd om eens langer dan een half uur te rijden. Moet zeggen, beviel erg goed.

Nu viel me wel op dat de motor in de eerste twee versnellingen erg moeilijk deed. Ik kreeg 'm niet op constante snelheid. Overschakelen naar de 3e versnelling hielp wel. Lastiger werd het toen ik over zeiknatte kinderkoppen moest..

Nu vraag ik me af of jullie dat herkennen. Ik heb nu een ZX6R en die doet in de eerste twee versnellingen ook wat moeilijker (lees: wat hakkelig), maar dat is nog niks vergeleken met wat ik afgelopen zaterdag heb gehad. Moet ik gewoon nog even wennen aan de ER6F?

Graag jullie mening.. buiten het feit dat de motor echt super lekker reed (en ik me er volgend jaar al mee door de Dolomieten zie rijden) vind ik dit toch wel een dingetje..


Moet je eens een MV Agusta 3 cilinder gaan rijden, then you've ain't seen nothing yet. :p

Nee maar zonder dollen. Ik heb een F uit 2006 en ik herken het probleem niet. Hij rijdt gemakkelijk lage snelheden zonder problemen. In Juli er mee over de Stelvio Pas gereden met 30-40 kilo bagage en dat deed ie like a champ. :)
 
Nu viel me wel op dat de motor in de eerste twee versnellingen erg moeilijk deed. Ik kreeg 'm niet op constante snelheid.
Ik heb vier jaar op een ER-6f uit 2009 gereden en ik herken dit ook niet.

Maar ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit lang op constante snelheid in z'n één of twee gereden heb. Meestal gebruik je die toch bij wegrijden, afremmen of in stop/go verkeer.

Misschien was er iets mis met de afstelling van je huurmotor, want in verschillende testen heb ik dit nog nooit naar voren zien komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vier jaar op een ER-6f uit 2009 gereden en ik herken dit ook niet.

Maar ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit lang op constante snelheid in z'n één of twee gereden heb. Meestal gebruik je die toch bij wegrijden, afremmen of in stop/go verkeer.

Misschien was er iets mis met de afstelling van je huurmotor, want in verschillende testen heb ik dit nog nooit naar voren zien komen.
:^

ik heb er eigenlijk ook geen moeite mee... zolang je hem trekkend houd gebeurd er niks.. en zeker de 1 zit ik niet lang in... hooguit de 2 inderdaad bij langzaamrijdend maar nergens last van (ik heb dan een -N van 2009, model 2008)
 
Dank je wel voor de reacties... het zal dan aan mij liggen, had er een tijdje terug bij een -N ook last van.

Da´s mooi, de kogel is nu door de kerk. In september een keertje ga ik een -F bestellen. Nog even kijken wat voor uitlaat ik er op wil, maar ik denk dat het de Akrapovic word.

Als alles volgens plan verloopt begin oktober naar Luxemburg en dan volgend jaar naar de Dolomieten. Benieuwd hoe dat ie in de Dolomieten bevalt, was dit jaar met de ZX6R daar maar dat was toch zwaar vermoeiend en daarom neem ik dan ook (met pijn in mijn hart) afscheid van de ZX6R..

Moet je eens een MV Agusta 3 cilinder gaan rijden, then you've ain't seen nothing yet. :p

Dat laat ik dan maar aan jou over ;)
 
Dank je wel voor de reacties... het zal dan aan mij liggen, had er een tijdje terug bij een -N ook last van.

Da´s mooi, de kogel is nu door de kerk. In september een keertje ga ik een -F bestellen. Nog even kijken wat voor uitlaat ik er op wil, maar ik denk dat het de Akrapovic word.

Als alles volgens plan verloopt begin oktober naar Luxemburg en dan volgend jaar naar de Dolomieten. Benieuwd hoe dat ie in de Dolomieten bevalt, was dit jaar met de ZX6R daar maar dat was toch zwaar vermoeiend en daarom neem ik dan ook (met pijn in mijn hart) afscheid van de ZX6R..Dat laat ik dan maar aan jou over ;)

ER6 zal zeker leuk rijden zijn, heerlijk speels karakter en betere zit dan je zx6r.

Luxemburg is prachtig rijden, kijk wel uit als je toevallig in België bent..
 
Luxemburg is prachtig rijden, kijk wel uit als je toevallig in België bent..

Luxemburg is zeker prachtig.. al behoorlijk wat rondgereden daar. Wij rijden altijd via Duitsland. Snelweg tot net voor Monschau, daarna grote wegen richting Dasburg en van daaruit naar Vianden. Dat is voor ons ongeveer 250 km en is goed te doen om snel een weekendje te pakken..
 
ER6 zal zeker leuk rijden zijn, heerlijk speels karakter en betere zit dan je zx6r.

Luxemburg is prachtig rijden, kijk wel uit als je toevallig in België bent..

True. Ik heb heerlijk genoten van de speelse twin van de ER-6 bij de Stelvio Pas. Had wel echt een gevoel dat ie zich daar thuis voelde :). Ondanks 30-40 kg bagage, trok ie toch nog heel aardig in z'n 1 en 2 terwijl je bergop rijd en net een haarspeldbocht uitrijdt. :)
 
Dus...... ABS falen Kawasaki ER6F ER6N en Versys 2006 > 2008

Net nu ik bijna overtuigd ben van de pulletproof er6 ;)
Afgezien hiervan, heeft deze machine nog meer bekende mankementen of aandachtspunten?

Model tot 2008 heeft nog wel eens last van scheurende uitlaatbochten, bij de verbinding tussen bochten en demper. Kapotte warmtepompkeering is wel eens voorgekomen maar is een goedkope reparatie.

Verder is het apparaat geheel bulletproof. Dat ABS probleem lijkt me incidenteel, heb er verder nog nooit van gehoord.
 
Ben toch stiekem aan het kijken hoe ik het geld bij elkaar kan krijgen voor een leuke ER6-N ;)

Ben al bijna een jaar bezig met planb4you en dat komt nu aardig van de grond moet ik zeggen.
Maar zal nog wel een jaartje duren voor ik 4000 euro bij elkaar heb voor een leuke tweedehands.
 
Ben toch stiekem aan het kijken hoe ik het geld bij elkaar kan krijgen voor een leuke ER6-N ;)

Ben al bijna een jaar bezig met planb4you en dat komt nu aardig van de grond moet ik zeggen.
Maar zal nog wel een jaartje duren voor ik 4000 euro bij elkaar heb voor een leuke tweedehands.

onder de 4000 zullen ze ook al te vinden zijn :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan