Kawa ER6 Topic *Deel VI*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een vraagje aan de kenners :-)

Sinds kort heb ik voor mijn vriendin een Er6n (2005 12000km )aangeschaft.
Rijdt echt geweldig :]

Nou gaat af en toe het FI lampje branden, als je volgende dag weer gaat rijden gaat ie helemaal niet branden. Dus erg willekeurig.

Komt dit vaker bij ER6N voor en wat zou dit kunnen zijn?
 
Even een vraagje aan de kenners :-)

Sinds kort heb ik voor mijn vriendin een Er6n (2005 12000km )aangeschaft.
Rijdt echt geweldig :]

Nou gaat af en toe het FI lampje branden, als je volgende dag weer gaat rijden gaat ie helemaal niet branden. Dus erg willekeurig.

Komt dit vaker bij ER6N voor en wat zou dit kunnen zijn?
Kan komen door temperatuurverschillen, in het luchtfilter zit een temperatuursensor voor de buitenlucht. Als dat veel verschilt kan hij in de war raken.

Kan ook helpen de motor zo nu en dan goed door te trekken heb ik mij laten vertellen.

Als je het niet vertrouwd kun je even naar de dealer gaan en hem evt laten uitlezen, maar naar mijn mening is het vaak loos alarm. Heb het zelf wel eens gehad nadat ik hem voor het eerste ritje uit de stalling haalde. Opnieuw gestart en weg was het.
 
Kan komen door temperatuurverschillen, in het luchtfilter zit een temperatuursensor voor de buitenlucht. Als dat veel verschilt kan hij in de war raken.

Kan ook helpen de motor zo nu en dan goed door te trekken heb ik mij laten vertellen.

Als je het niet vertrouwd kun je even naar de dealer gaan en hem evt laten uitlezen, maar naar mijn mening is het vaak loos alarm. Heb het zelf wel eens gehad nadat ik hem voor het eerste ritje uit de stalling haalde. Opnieuw gestart en weg was het.



Opzich klinkt dit goed, als ik zelf op de motor rij is er geen foutmelding (trek de motor flink door)

Zodra mijn vriendin gaat rijden, FI melding (rijdt erg rustig en trekt de motor zeker niet door)
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje aan de kenners :-)

Sinds kort heb ik voor mijn vriendin een Er6n (2005 12000km )aangeschaft.
Rijdt echt geweldig :]

Nou gaat af en toe het FI lampje branden, als je volgende dag weer gaat rijden gaat ie helemaal niet branden. Dus erg willekeurig.

Komt dit vaker bij ER6N voor en wat zou dit kunnen zijn?
klinkt misschien stom, maar check ook even de zekeringen..
ik heb toen ook een lampje gehad, bleek dus dat de zekering mistte :')
 
Bij mij schiet ie ook wel is aan. En dan vooral als ik bijvoorbeeld tien minuten dezelfde snelheid rijdt. dus als ik op een N-weg achter een auto constant 80 of 100 rijdt bijvoorbeeld. Dit was al bekend bij de vorige eigenaar en die meende dat het door de 25kw begrenzing kwam. Dat was hem door de dealer verteld, na veel zoeken en niks kunnen vinden.

Mij valt op dat hij vaker/sneller aanspringt als de fiets een paar weken heeft stilgestaan.
Ik heb de fiets nu bijna twee jaar en al die tijd springt af en toe het lichtje aan. De motor blijft echter gewoon goed lopen en heb nooit een echt probleem kunnen ontdekken.

Volgende week zaterdag 5 juli gaat m'n 25kw set eraf. Wellicht gebeurt het dan niet meer... tijd zal het leren.
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen,

Ik wilde deze set bestellen:
http://www.shop.motowerk.com/Rear-Lowering-Footpeg-Blocks-KN65ER-REAR-LFPGBLKS.htm

Maar helaas staat mijn model (2005) er niet bij. Dus heb ik via de email maar even geinformeerd of dit wel zou passen. Het korte antwoord dat ik terug kreeg was 'nee'.

Kan iemand mij hier vertellen wat er dan zo anders is aan de modellen vanaf 2007? Hier een plaatje van mijn achtereind:
full


Want anders bestel ik ze alsnog en verbouw ik ze wel een beetje. :P
 
halloaaa,
heb een kawasaki er6n (ABS) 2007 en lijkt er aan de onderkant rechts (zeg maar bij het kijkglaasje) heel klein beetje olie lekt. gaat om een paar druppels per nacht. iemand ervaring mee? zie namelijk niet waar het vandaan komt. denk of een van de schroeven.

zie (als het tenminste lukt) onderstaande foto. voor de duidelijkheid een rode pijl geplaatst.
foto.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee geen ervaring mee. Het enigste wat ik nu net aan de hand heb gehad is dat me motor koelvloeistof spoot.
ANWB bij gehad naar de garage geweest en wat hebben we vervangen alleen de thermostaat. Terwijl die gewoon insloeg. Eerst dachten we aan een lekke koppakking maar dat bleek gelukkig niet het geval te zijn. En de radiator dop vervangen omdat het kon zijn dat hij lucht aanzoog. Nu lijkt het probleem verholpen en rij er alweer met plezier op.
Nu de volgende beurt 2 nieuwe banden, nieuwe ketting, nieuw balhoofdlager en een nieuw stuur (vorige eigenaar heeft hem laten vallen) En net alle olieen vervangen en nagekeken.
Salaris is alweer op aan het fietsje. Maar hopelijk kan ik dan weer goed rijden.

Moet nog even kijken of 26 juli gaat lukken. hou hem in gedachten. Wat word het afspreekpunt?
 
halloaaa,
heb een kawasaki er6n (ABS) 2007 en lijkt er aan de onderkant rechts (zeg maar bij het kijkglaasje) heel klein beetje olie lekt. gaat om een paar druppels per nacht. iemand ervaring mee? zie namelijk niet waar het vandaan komt. denk of een van de schroeven.

zie (als het tenminste lukt) onderstaande foto. voor de duidelijkheid een rode pijl geplaatst.
[afbeelding]
Dat kunnen wij op basis van deze foto niet bepalen.

Maak een duidelijkere, ingezoomde foto of kijk even zelf goed waar het vandaan komt.

De ER6 staat zeker niet bekend als olielekker dus misschien is er ergens een pakking lek.
 
Dag mensen,

Ik wilde deze set bestellen:
http://www.shop.motowerk.com/Rear-Lowering-Footpeg-Blocks-KN65ER-REAR-LFPGBLKS.htm

Maar helaas staat mijn model (2005) er niet bij. Dus heb ik via de email maar even geinformeerd of dit wel zou passen. Het korte antwoord dat ik terug kreeg was 'nee'.

Kan iemand mij hier vertellen wat er dan zo anders is aan de modellen vanaf 2007? Hier een plaatje van mijn achtereind:
[afbeelding]
Geen idee, ze lijken wel hetzelfde indd
Want anders bestel ik ze alsnog en verbouw ik ze wel een beetje. :P
 
Nee geen ervaring mee. Het enigste wat ik nu net aan de hand heb gehad is dat me motor koelvloeistof spoot.
ANWB bij gehad naar de garage geweest en wat hebben we vervangen alleen de thermostaat. Terwijl die gewoon insloeg. Eerst dachten we aan een lekke koppakking maar dat bleek gelukkig niet het geval te zijn. En de radiator dop vervangen omdat het kon zijn dat hij lucht aanzoog. Nu lijkt het probleem verholpen en rij er alweer met plezier op.
Nu de volgende beurt 2 nieuwe banden, nieuwe ketting, nieuw balhoofdlager en een nieuw stuur (vorige eigenaar heeft hem laten vallen) En net alle olieen vervangen en nagekeken.
Salaris is alweer op aan het fietsje. Maar hopelijk kan ik dan weer goed rijden.

Moet nog even kijken of 26 juli gaat lukken. hou hem in gedachten. Wat word het afspreekpunt?
Zo, das even een beste beurt ja :P

Bij welke km stand is die balhoofdlager?

Hier trouwens ook weer een vers achterbandje op *O*
 
Bij mij hing er ook een miniscuul beetje olie aan de bout rechtsonderin. Ik heb dit meteen aan laten pakken bij de grote beurt bij Goedhart. Ze hadden het probleem in 5 minuten gevonden. Bleek een uitgelubberde / uitgedroogde O-ring van de waterpomp te zijn. Waarschijnlijk gebeurd omdat er altijd heel weinig mee gereden is bij de vorige eigenaar.

Verder 5 juli nieuwe bandjes (Pirelli Angel GT) en nieuwe originele Remblokken voor van Kawa! :)

Ik ben zelf ook nog even bezig geweest met houders van tassen, maar heb het vrij professioneel aangepakt. Ik heb platen op maat laten maken. Verder aangevuld met Trespa en gisteren afgewerkt en een likje verf gegeven. Ziet er tot nu toe super uit. :)
 
Bij mij hing er ook een miniscuul beetje olie aan de bout rechtsonderin. Ik heb dit meteen aan laten pakken bij de grote beurt bij Goedhart. Ze hadden het probleem in 5 minuten gevonden. Bleek een uitgelubberde / uitgedroogde O-ring van de waterpomp te zijn. Waarschijnlijk gebeurd omdat er altijd heel weinig mee gereden is bij de vorige eigenaar.

Verder 5 juli nieuwe bandjes (Pirelli Angel GT) en nieuwe originele Remblokken voor van Kawa! :)

Ik ben zelf ook nog even bezig geweest met houders van tassen, maar heb het vrij professioneel aangepakt. Ik heb platen op maat laten maken. Verder aangevuld met Trespa en gisteren afgewerkt en een likje verf gegeven. Ziet er tot nu toe super uit. :)

Heb hier weer een Angel ST op laten zetten. Ben super te spreken over deze banden!
Achterband heeft het zo'n 10.000 km uitgehouden, en had hem graag nog ietsje doorgereden (tot het canvas lol) maar ik ga volgende week naar Duitsland dus maar een nieuwe erop.
 
Ik ben zelf ook nog even bezig geweest met houders van tassen, maar heb het vrij professioneel aangepakt. Ik heb platen op maat laten maken. Verder aangevuld met Trespa en gisteren afgewerkt en een likje verf gegeven. Ziet er tot nu toe super uit. :)
*O* nice!
ja dat project van mij ligt even op z'n gat :/
GIGA druk met werk en vrienden geweest de afgelopen weken/weekenden.. (zelfs een weekend doorgewerkt)
Dus alles daarbuiten was bijkomen en bankhangen :')
Hopelijk kan ik snel weer even samen met mijn pa eraan gaan prutsen :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan