Kawa ER6 Topic *Deel VI*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey allemaal,

Ik ben afgelopen dinsdag geslaagd voor mijn motorrijbewijs a2 (jippie!) en wil gaan kijken voor mijn eerste motor. Ik ben echt al heel lang bezig rond te kijken en de motor die toch het beste bij mij past qua prijs, rijgedrag en uitstraling is de Kawasaki er-6n uit 2009. Nu wou ik graag weten van iemand die verstand heeft van deze fietsen wat een beetje een gangbare prijs is.

De fietsen die ik nu op het oog heb, zweven allemaal rond de 4500 en 5000 euro. Ze komen uit 2009 en hebben tussen de 10 000 en 20 000km op de teller. De fiets is wit en staan te koop bij motordealers (met garantie etc dus).

Nu is het natuurlijk bijna zomer dus motoren zullen op dit moment flink verkopen, dus kunnen dealers de prijzen omhoog gooien.. Iemand met verstand die me hierin kan adviseren? Is het een beetje een fatsoenlijke prijs? Weet je misschien ergens een dealer die hem voor goedkoper verkoopt?

Ik hoor het graag!

Grt,

Mik
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

Ik ben afgelopen dinsdag geslaagd voor mijn motorrijbewijs a2 (jippie!) en wil gaan kijken voor mijn eerste motor. Ik ben echt al heel lang bezig rond te kijken en de motor die toch het beste bij mij past qua prijs, rijgedrag en uitstraling is de Kawasaki er-6n uit 2009. Nu wou ik graag weten van iemand die verstand heeft van deze fietsen wat een beetje een gangbare prijs is.

De fietsen die ik nu op het oog heb, zweven allemaal rond de 4500 en 5000 euro. Ze komen uit 2009 en hebben tussen de 10 000 en 20 000km op de teller. De fiets is wit en staan te koop bij motordealers (met garantie etc dus).

Nu is het natuurlijk bijna zomer dus motoren zullen op dit moment flink verkopen, dus kunnen dealers de prijzen omhoog gooien.. Iemand met verstand die me hierin kan adviseren? Is het een beetje een fatsoenlijke prijs? Weet je misschien ergens een dealer die hem voor goedkoper verkoopt?

Ik hoor het graag!

Grt,

Mik
Mik, allereerst feli met uwe roze stukje plastic!

Dat de prijzen nu beetje omhoog gaan, houd je niet tegen. Dus in dat opzicht kan je niets veranderen. Wel kan je veel ER6-N uit 2009 bij elkaar zetten in een vergelijk bijv. op de grootste in nieuwe en tweedehands motoren uiteraard heb je ook nog marktplaats of speurders.nl voor de particuliere markt.

ALs ik de grootste in nieuwe en tweedehands motoren erbij pak dan beginnen de prijzen idd bij 4600. In de range van 4500 - 5000 heb je iig genoeg keuze. En of die nou 10 k of 20 k heeft gelopen, zou ik persoonlijk niet zo wakker van liggen. Gezien het gewoon lage kilometrages zijn. Echter kan je altijd wel vragen omtrent onderhoud. Als een motor rond de 12 / 18 / 24 k heeft gelopen, vraag dan of ze afgeleverd worden met een (grote) beurt. Vaste onderhoudsintervallen zijn 6 / 12 / 18 / 24 / etc. Bij 6 en 18 kleine beurt en bij 12 / 24 grote beurt. Kijk of je icm garantie en een grote/kleine beurt een deal kan maken omtrent die kilometers. Heb ik destijds zelf ook gedaan en ging prima.

Kijk wellicht ook gewoon wat rond bij dealers en vraag proefritten aan.
Succes met de eerste aankoop iig!
 
Laatst bewerkt:
Laat ik ook m'n neus hier weer is laten zien. Vanmiddag lekker ritje Lekdijk gemaakt.
Zag op een gegeven moment twee motoren links langs de weg staan waarvan één ER-6n, 05-08 model. En twee mensen zaten in het gras aan (voor mij) de rechterkant van de weg. Weet even niet meer ter hoogte van waar dit was, in ieder geval aan de zuidkant van de rivier tussen Nieuwpoort en Nieuwegein. Iemand van hier toevallig?
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal,

Ik was hier stiekum al even aan het mee lezen maar ik zal me ook even voorstellen :W

Afgelopen zomer heb ik een Kawasaki ER-6N uit 2001 gekocht met 5000km op de teller. Vervolgens ben ik op reis gegaan dus ik kom er nu pas aan toe om er van te gaan genieten. :]

Mijn vorige motor was trouwens een Suzuki GS500. Alles nog analoog dus dat was lekker makkelijk zelf klussen. Daar heb ik zo'n 7 jaar mee gedaan maar ondertussen had de toerenteller zoveel rood gezien dat ik toch aan iets snellers toe was ;)

Binnenkort een weekendje naar de vogezen, dus daarna post ik wel even een foto van de motor! Voor die tijd nog even nieuwe bandjes er op leggen denk ik. Ze zijn nog niet op maar wel 9 jaar oud.

Groeten,

Tim
 
Dag allemaal,

Ik was hier stiekum al even aan het mee lezen maar ik zal me ook even voorstellen :W

Afgelopen zomer heb ik een Kawasaki ER-6N uit 2001 gekocht met 5000km op de teller. Vervolgens ben ik op reis gegaan dus ik kom er nu pas aan toe om er van te gaan genieten. :]

Mijn vorige motor was trouwens een Suzuki GS500. Alles nog analoog dus dat was lekker makkelijk zelf klussen. Daar heb ik zo'n 7 jaar mee gedaan maar ondertussen had de toerenteller zoveel rood gezien dat ik toch aan iets snellers toe was ;)

Binnenkort een weekendje naar de vogezen, dus daarna post ik wel even een foto van de motor! Voor die tijd nog even nieuwe bandjes er op leggen denk ik. Ze zijn nog niet op maar wel 9 jaar oud.

Groeten,

Tim
Dat kan niet :W

Verder, welkom! *O*
 
Laatst bewerkt:
Helaas ben ik genoodzaakt om mijn er-6n te verkopen.
Het is een witte met bouwjaar 2011, op kenteken vanaf 2012.
Helaas door te weinig km (3400 op de teller) besloten te verkopen.
Staat ook op motorshopper, inclusief akrapovic demper. Als er een goed bod komt mag de motor weg
 
Hallo allemaal!

Ik ben vorige week geslaagd voor mijn A2 rijbewijs, heb even hier en daar wat testritjes gedaan en ben tot de beslissing gekomen deze prachtige er-6n uit 2009 aan te schaffen! *O* Ik mag hem volgende week ophalen. Ik kan niet wachten!

2akixs8.jpg


Tot snel op de weg!
 
Welkom welkom!!!! :W

Leuk al die nieuwe mensjes!!!
Morgen ben ik de hele dag vrij, en ga ik dan (eindelijk) verder prutsen met de route!
Heb een deel van een veluwerit die ik over wil nemen en daar dus wat stukjes aan toe wil voegen ;)

@tassenrek project
vaders heeft 1 stuk pijp verprutst.. :') dus 2 nieuwe lengtes gekocht _O- binnenkort weer een update!!!

Oh ja... Datum voorstel.... 5 juli de rit doen?! (Juni is bij mij inmiddels al weer volledig vol gepland :o )
 
5 juli is op een zaterdag. Moet ik werken tot de middag. Weet niet hoe laat je wilt beginnen? Maar 6 juli is voor mij handiger.

Wellicht is een poll starten het handigst ;) Datumprikker.nl oid.
 
Sjaantaalfoutje, Misschien ff Sander een poll laten aanmaken in OP.
Enkele voorkeursdata geven en de meeste stemmen is akkoord?

Is lastig om de hele groep te koppelen.
De vorige meeting was geslaagd en erg gezellig toen
 
Hallo allemaal!

Ik ben vorige week geslaagd voor mijn A2 rijbewijs, heb even hier en daar wat testritjes gedaan en ben tot de beslissing gekomen deze prachtige er-6n uit 2009 aan te schaffen! *O* Ik mag hem volgende week ophalen. Ik kan niet wachten!

[afbeelding]

Tot snel op de weg!
Congrats.

Veel plezier en mooie kilometers
 
Sjaantaalfoutje, Misschien ff Sander een poll laten aanmaken in OP.
Enkele voorkeursdata geven en de meeste stemmen is akkoord?

Is lastig om de hele groep te koppelen.
De vorige meeting was geslaagd en erg gezellig toen
Thnx voor de Tip...
Heb het alleen nu zo gedaan ;)

Meeting-Manager aanmelden

Als iedereen via deze link even kan aangeven wanneer ze in juli kunnen
Voor mij gaat de voorkeur naar een zaterdag, dus die heb ik voor mij op Ja gezet ;)
Mocht het op een zondag worden, kan ik dus mijn plannen omgooien ;)
 
Nog best pittig trouwens een route uitstippelen :o

zit beetje met start en eind punt waar ik dat wil hebben :')

Edit: heb er 1tje klaar.. binnenkort eens testen ;)
Start en eindpunt is dan bij de mac van Barneveld
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan