Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

Heb nooit veel met Repsol Honda gehad,ook nooit gedacht dat Jlo daar ooit heen zou gaan,had uiteraard liever de Ducati periode verlengd gezien.
Ik ook niet. En dat begon al met Schwantz op Suzuki - Doohan op Honda.
Misschien onbewust wel eerder, indertijd was de Cagiva 500 en de Suzuki mijn favoriet.
Dat Casey Stoner naar Honda ging vond ik ook niet tof. _O-

Hoewel ik best een CBR600RR/CBR1000RR had kunnen kopen in de HRC kleuren. O-)
 
Wordt gaaf. Ik schat, mits een goede afstelling, JL op pure snelheid, hoger in dan MM. Ik las ergens dat het maar kantje boord was of ie nog weer een goed zitje zou krijgen.....na vertrek bij Ducati.
 
Dat hoorde ik ook,hij wilde niet bij een satellietteam rijden als er geen fabriekszitje beschikbaar was,dan werd het met pensioen.
Waarschijnlijk had Dorna dan wel iets uit de hoge hoed getoverd maar dat voelt toch niet goed lijkt me.
Deze move naar HRC is wel te verklaren omdat Dani niet echt lekker liep in zo'n kampioensteam.
 
Als ik de verschillende media zo lees bevalt de honda hem wel en heeft hij zin om de strijd aan te gaan met Marquez en vice versa, word toch wel een beetje benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen volgend seizoen of het seizoen erna als hij meer tijd nodig heeft om aan de motor te wennen... word tijd dat ze weer gaan beginnen :]
 
Wordt gaaf. Ik schat, mits een goede afstelling, JL op pure snelheid, hoger in dan MM. Ik las ergens dat het maar kantje boord was of ie nog weer een goed zitje zou krijgen.....na vertrek bij Ducati.
Als je zelf circuit gaat rijden dan is de vloeiende stijl van Lorenzo theoretisch het hoogst haalbare.
Aan de andere kant is het knap wat Marc Marquez allemaal laat zien. Maar wellicht kan het inderdaad qua pure snelheid wel beter.

En nu moeten ze allemaal nog even oefenen op de reddingen die Marc verricht. :} :}
 
Als je zelf circuit gaat rijden dan is de vloeiende stijl van Lorenzo theoretisch het hoogst haalbare.
Aan de andere kant is het knap wat Marc Marquez allemaal laat zien. Maar wellicht kan het inderdaad qua pure snelheid wel beter.

En nu moeten ze allemaal nog even oefenen op de reddingen die Marc verricht. :} :}

Die zou hij komend jaar zo maar eens harder nodig kunnen hebben. Ik schat dat JL minder aan de Honda hoeft te wennen dan aan de Duc van afgelopen jaar en qua afstelling sneller weer in de goede richting komt.
Kijken of MM dan net zo beleefd blijft op de baan tegen JL als tegen ene VR46})})
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Die zou hij komend jaar zo maar eens harder nodig kunnen hebben. Ik schat dat JL minder aan de Honda hoeft te wennen dan aan de Duc van afgelopen jaar en qua afstelling sneller weer in de goede richting komt.
Kijken of MM dan net zo beleefd blijft op de baan tegen JL als tegen ene VR46})})
Het wordt een familievete. Intern @ HRC en extern @ de vaders Marquez. _O-
 
Ik zag dit topic weer voorbij komen: Ik zou me niet zo'n zorgen maken of het goed komt op de Honda. Als je op een Yamaha en een Ducati races kan winnen, dan kun je dat ook op een Honda. Ik ben veel benieuwder naar de samenwerking tussen de 2 teammaten. Zolang Lorenzo achter Marquez blijft, zal er niet zo heel veel aan de hand zijn. Echter zodra Lorenzo sneller dreigt te worden, dan moet ik nog zien dat Marquez hem niet van de baan af hoekt.
 
Ik zag dit topic weer voorbij komen: Ik zou me niet zo'n zorgen maken of het goed komt op de Honda. Als je op een Yamaha en een Ducati races kan winnen, dan kun je dat ook op een Honda. Ik ben veel benieuwder naar de samenwerking tussen de 2 teammaten. Zolang Lorenzo achter Marquez blijft, zal er niet zo heel veel aan de hand zijn. Echter zodra Lorenzo sneller dreigt te worden, dan moet ik nog zien dat Marquez hem niet van de baan af hoekt.

Mee eens! Zwakke punt van JL is wanneer er mentale spelletjes gespeeld gaan worden. Dan is MM toch meer een Max Verstappen en bereid letterlijk en figuurlijk te knokken als het moet. JL is mentaal meer van het niveau Bottas. Om maar eens een vergelijk te noemen.
Toch denk ik dat MM wel hard is maar minder vuil dan VR 46. Die was samen (met zijn maatje) toch wel echt een Italiaans ratje op zijn tijd......Biaggi, Gibernau, .
MM is keihard maar wel straight en vecht het op de baan uit.
 
Het wordt een familievete. Intern @ HRC en extern @ de vaders Marquez. _O-
Ik begrijp daarom eigenlijk ook niet dat Honda JL naast MM heeft gezet. Om Ducati schaakmat te zetten door de 2 beste couruers in huis te hebben? Logisch maar wat gaan ze er aan doen wanneer die 2 beste coureurs elkaar het leven gaan zuur maken?
Twijfelt Honda toch aan MM voor de lange termijn door zijn alles of niets stijl?......
Afijn met dit Team is het Ducati team op 1-0 achter gezet, Yamaha en Suzuki op 3-0 achter......
Verwacht dat AD nog wel wedstrijden kan winnen maar DP vraag ik mij af of die het niveau en constante snelheid heeft.
 
Mee eens! Zwakke punt van JL is wanneer er mentale spelletjes gespeeld gaan worden. Dan is MM toch meer een Max Verstappen en bereid letterlijk en figuurlijk te knokken als het moet. JL is mentaal meer van het niveau Bottas. Om maar eens een vergelijk te noemen.
Toch denk ik dat MM wel hard is maar minder vuil dan VR 46. Die was samen (met zijn maatje) toch wel echt een Italiaans ratje op zijn tijd......Biaggi, Gibernau, .
MM is keihard maar wel straight en vecht het op de baan uit.

het zal je nog eens verbazen hoe mensen kunnen veranderen als het gaat om het redden van hun eigen wereldje , de voorproefjes hebben we al vaker gezien en nou is het gewoon afwachten tot JL sneller is .... dat word leuk :9
 
Mee eens! Zwakke punt van JL is wanneer er mentale spelletjes gespeeld gaan worden. Dan is MM toch meer een Max Verstappen en bereid letterlijk en figuurlijk te knokken als het moet. JL is mentaal meer van het niveau Bottas. Om maar eens een vergelijk te noemen.
Toch denk ik dat MM wel hard is maar minder vuil dan VR 46. Die was samen (met zijn maatje) toch wel echt een Italiaans ratje op zijn tijd......Biaggi, Gibernau, .
MM is keihard maar wel straight en vecht het op de baan uit.

Precies zeg maar rustig een RAT , maar wel eentje die hard gaat .
 
VUURWERK , en op een sportieve manier ,....make my day !!!

Precies; de verwachtingen zijn hoog gespannen ; laten we hopen dat ze uitkomen.
En aangezien ik steeds meer sympathie krijg voor Rins hoop ik dat ie dit jaar wat meer kan laten zien wat ie in Assen deed en MM en JL het leven zuur kan maken :)
 
Precies; de verwachtingen zijn hoog gespannen ; laten we hopen dat ze uitkomen.
En aangezien ik steeds meer sympathie krijg voor Rins hoop ik dat ie dit jaar wat meer kan laten zien wat ie in Assen deed en MM en JL het leven zuur kan maken :)

Man wat een race was dat zeg. Nog steeds kippevel als ik eraan terug denk. En wat heeft Rins die race inderdaad bekeken gereden. Heeft hij overigens daarna nog een keer herhaald. En hij liep op Zolder ook erg relaxed rond :t
 
Mee eens! Zwakke punt van JL is wanneer er mentale spelletjes gespeeld gaan worden. Dan is MM toch meer een Max Verstappen en bereid letterlijk en figuurlijk te knokken als het moet. JL is mentaal meer van het niveau Bottas. Om maar eens een vergelijk te noemen.
Toch denk ik dat MM wel hard is maar minder vuil dan VR 46. Die was samen (met zijn maatje) toch wel echt een Italiaans ratje op zijn tijd......Biaggi, Gibernau, .
MM is keihard maar wel straight en vecht het op de baan uit.

Ik ken Bottas niet, maar ik denk dat Lorenzo beter opgewassen is tegen mentale spelletjes dan sommigen hier zeggen, Het gaat bij Lorenzo volgens mij niet zo gauw tussen zijn oren zitten als een andere rijder/vader/pers negatief over hem is, daar lijkt hij alleen maar harder van te gaan om het tegendeel te bewijzen. Wil ook te graag met een opgeheven vingertje naar andere rijders wijzen en schrikt daar nooit van terug. Het gaat bij Lorenzo imho pas mis in het hoofd als de motor of omstandigheden niet perfect zijn.

MM speelt standaard de vermoorde onschuld voor de camera's, maar gaat op de baan vaak over de grens en is daar ook al vaak voor gestraft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan