Ook ik ben er weer bij, net een slotje op m'n verkoop topic, dus voorlopig blijf ik
Mijn 634 is nog steeds bijna origineel, op de bandjes, het zadel & hier en daar een tie-wrap na.
De velleman kits zijn ondertussen in elkaar gesoldeerd. Ik ben nu op zoek naar een geschikte hall-sensor.
volgens mij is de vellleman kit alleen al een electronische ontsteking. De daadwerkelijke schakeling (die normaal door de contactpunten gedaan wordt) gebeurd "electronisch" dmv. een transistor..
het idee is als volgt:
de velleman kit moet getriggerd worden om te schakelen, dit doen de contactpunten.
Ik wil die triggering doen met een hall sensor, deze vervangt dus de contactpunten.
Dit is een stuk goedkoper dat de kitjes van MZ-B etc. die exact het zelfde doen. Bovendien is dit een leuk projectje
Sammie, bedankt voor het aanzwengelen van de Jawa-stroming op MF. De gezelligheid van deel I nemen we mee naar dit topic!
Ik had al de linker klokbeker (leuk voor de archeologen onder ons) schoon gemaakt en opgepoetst. Daaronder heb ik een 2e-hands M-stuur gemonteerd. Is de helft korter dan het originele stuur. Daarop heb ik nieuwe hendels voor rem en koppeling gezet. Deze moet ik nog aansluiten, maar de lompe behuizing van de schakelaars zitten in de weg. Dus eerst daar weer een oplossing voor zien te vinden. Een andere gashendel heb ik al.
[[.
[afbeelding]
Ha ha, daar zijn we weer.
Ik vind die oranje combi van Worldbeater erg mooi, en inderdaad, een monoshock, als je dat kan maken, zou erg mooi zijn!
Mooie combi.
Wel dan dat ruitje op het span wat kleiner, wat verder achterover....
Desnoods geen ruitje op het span....
Detail, mijn smaak, is persoonlijk.
Maar de vorm, en de kleur, prachtig!
Nu, we zien dat de Jawa nog steeds zijn, of haar? aanhangers heeft. En terecht, een prima motor voor weinig geld.
Ik kan dan nog lang doorgaan over mijn motoos, die van m'n vriendin en vriendinnen, ook meest in het kleinere kaliber, en het plezier dat we ermee hebben...
Nu, dit is het Jawa-topic.
En een heel leuk topic.
Misschien in het mooie deel van het land eens een jawa & MZ treffen houden??
Blijven rijden, met jullie 2-takten, met onze 2-takten....
Daar gaat het om.
Groeten,
Doudou
TS350. Er stond 350TS. ]]