Is een fzr 400 begrensd?

Jonson

MF'er
27 mrt 2003
116
15
Rheden
Mijn fzr 400 is ingevoerd (zoals alle fzr 400), en nou heb ik gehoord dat in sommige landen deze motoren begrensd zijn. Als ik namelijk volgas rijdt komt de teller wel over de 180 maar de toeren blijven hangen bij de 12000. Weet iemand of hij begrensd is en zo ja waar en hoe ik dit op kan lossen?

Bedankt

Jonson
 
Japanse import 400's zijn meestal begrensd op 180 ECHTE km's/u, je teller geeft dan al 190 aan ofzoiets.
Ik weet dat je bij Honda'tjes ff de tellerkabel kan los trekken om te kijken of hij bij topsnelheid dan wel meer toeren maakt.
Vaak zit er in de teller iets wat je door kan verbinden of door moet knippen, maar dat verschilt per model.
 
Mijn FZR400RR uit bj '90 was inderdaad begrenst. Dit was gedaan met een schijf op de as van de kilometerteller. In deze schijf was een hap verwijderd en een lichtsensortje keek waar de hap zat. Als het lichtsensortje was afgedicht was het gebeurd met de pret en als het lichtsensortje niet was afgedicht liep het motortje prima. Ik heb met een tang dit schijfje zo verknipt dat de hap veel groter was (was het makkelijkst te doen, zonder het tellerwerk zelf te slopen). Effectief doet de begrenzer het nog steeds, alleen wil hij pas ingrijpen bij 230 ofzo, een snelheid die de FZR toch niet haalt.

Je kunt ook apparaatjes kopen die je op de stekker naar je kilometerteller kunt steken, dan werkt de begrenzer ook niet meer. Simpelweg stekker loshalen werkte bij mij erg slecht, effect was dat dan de toerenbegrenzer in elke versnelling bij de 10.000rpm een einde aan het feest maakte.


Veel succes....
 
Mijn fzr 400 is ingevoerd (zoals alle fzr 400), en nou heb ik gehoord dat in sommige landen deze motoren begrensd zijn. Als ik namelijk volgas rijdt komt de teller wel over de 180 maar de toeren blijven hangen bij de 12000. Weet iemand of hij begrensd is en zo ja waar en hoe ik dit op kan lossen?

Bedankt

Jonson

De FZR400 van mijn vriendin gaat 210 en draait 14.000 toeren. Ik denk dat die van jou dan wel begrensd is....
 
Terug
Bovenaan Onderaan