Installeren gevarenlichten 1997 Fireblade

UnlimitedSPD

Die hard MF'er
7 jan 2006
464
3
Hallo mensen,

Ik heb bij Polo in duitsland een gevarenlichten setje gekocht, handig voor in de winter en files. Deze wil ik aansluiten op mijn Fireblade van 1997 maar ik kom er niet uit, ik ben niet goed met elektronica..

Dit is het complete setje.. Wat moet ik met die 4 rooie haakjes dingetjes :o
full


Welke kabel waarop moet:
full


Schema:
full



Maar wat moet nou waarop en waar vind ik dat op de motor :? :o

Alvast bedankt! :)
 
Hoi,

Ik heb op mij transalp ook een alarmlicht unit gemonteerd, alleen ging iets eenvoudiger dan volgens jou schema.
Moest van de knipperbollen de voeding aftakken en voeding aansluiten op accu.
Bedoel je met die rooie haakjes die in het zakje? Die zijn om een aftakking te maken van een doorgaande kabel (je hoeft dan niet de kabel door te knippen met alle mogelijke storingen van dien)

Hoe de installatie van jou alarmlichten precies in elkaar steekt kan ik niet goed zien, maar je moet wel weten waar je op aan moet sluiten.... Een klein beetje kennis van elektra is daar bij wel wenselijk, maar het is mij ook gelukt (en zoveel verstand heb ik er ook weer niet van...)

Suc6 Groeten Martin
 
De zogenaamde haakjes zijn klemverbindingen die onbetrouwbaar zijn beter is het dat je alle verbindingen soldeerd.

Als je niet zo goed bent met electronica is het beter dat je het aan een ander overlaat je wilt toch niet dat je motor afbrand
 
De zogenaamde haakjes zijn klemverbindingen die onbetrouwbaar zijn beter is het dat je alle verbindingen soldeerd.

Als je niet zo goed bent met electronica is het beter dat je het aan een ander overlaat je wilt toch niet dat je motor afbrand

Nja solderen vind ik ook wel wat betrouwbaarder idd.. Maar ik kan wel electronica aansluiten, draadjes goed met elkaar verbinden enzo :P Alleen welke kabel bij welke hoort daar kom k niet helemaal uit..
 
Welke Kleur is het probleem????

Ik denk de 2 groene [grun].

Laat weten dan leg ik het uit.

De groene snap ik idd niet.. want die moet je doorknippen en dan n aftakking maken..?

Maar de rode en paarse weet ik ook niet.. Hebben die dezelfde kleur op mijn motor of is dat gewoon ff puzzelen met het bedradingsschema in t werkplaatshandboek?

De overige kabels moeten wel te vinden zijn:)


Bedankt alvast!! :)
 
Laatst bewerkt:
2 groene[grun]
Aan je motor zit een knipperlichtrelais met een draad aan aansluiting no:49 die knip je door op een willekeurige plaats ,dan heb je 2 einden die verbind je met de 2 groene.
1 rood [rot
Die komt aan een draad die altijd spanning heeft [met contact uit].
Deze kan ook rechtstreeks op de accu [zekering tussen zetten 8ampere].
1 paars [violet]
Deze komt aan een gezekerde draad die pas spanning heeft wanneer het contact aan staat.
Die kun je het beste zoeken [met proeflampje] bij je zekeringkast,en dan de draad aan solderen na de zekering.

Veel succes
 
2 groene[grun]
Aan je motor zit een knipperlichtrelais met een draad aan aansluiting no:49 die knip je door op een willekeurige plaats ,dan heb je 2 einden die verbind je met de 2 groene.
1 rood [rot
Die komt aan een draad die altijd spanning heeft [met contact uit].
Deze kan ook rechtstreeks op de accu [zekering tussen zetten 8ampere].
1 paars [violet]
Deze komt aan een gezekerde draad die pas spanning heeft wanneer het contact aan staat.
Die kun je het beste zoeken [met proeflampje] bij je zekeringkast,en dan de draad aan solderen na de zekering.

Veel succes

Dankuu dankuuu :) Ik hoop dat ik morgen eindelijk weer eens tijd heb om t te gaan proberen! Ik ga me best doen iig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan