Ingescheurde demper - garantie

MarcelloG

Rookie
14 jun 2020
7
1
Onlangs een 2e hands Fireblade gekocht bij Barbier en helemaal niet opgemerkt dat het demper stuk ingescheurd was en ook nog eens verkeerd gemonteerd was. Afgelopen week de bike terug gebracht (binnen garantie periode van 2 maanden) en ze zouden het oplossen. Vandaag telefoontje dat het gefixed is, ze hebben een stuk eraf gezaagd en met nieuwe potnagels de demper weer erop gezet. Is dit wel ok of had ik gewoon een nieuwe demper moeten krijgen?

Iemand ervaring hiermee en tips (zie foto)?
 

Bijlagen

  • image0.jpeg
    image0.jpeg
    17,7 KB · Weergaven: 19
Afzagen van dempers gebeurd wel vaker, meestal om het geluid iets op te krikken. Wilde het ook laten doen.

En als je een nieuwe demper wilde, had je dit van te voren moeten aangeven in plaats van nadat ze het hebben gefixt. En dan nog hadden ze waarschijnlijk wel geopperd om ‘t zo op te lossen, of er had een gat middenin die demper moeten zitten ofzo
 
Onlangs een 2e hands Fireblade gekocht bij Barbier en helemaal niet opgemerkt dat het demper stuk ingescheurd was en ook nog eens verkeerd gemonteerd was. Afgelopen week de bike terug gebracht (binnen garantie periode van 2 maanden) en ze zouden het oplossen. Vandaag telefoontje dat het gefixed is, ze hebben een stuk eraf gezaagd en met nieuwe potnagels de demper weer erop gezet. Is dit wel ok of had ik gewoon een nieuwe demper moeten krijgen?

Iemand ervaring hiermee en tips (zie foto)?
Als de foto is van na de reparatie is er niks aan gedaan volgens mij. Is nog gewoon kaduuk.
 
Als de foto is van na de reparatie is er niks aan gedaan volgens mij. Is nog gewoon kaduuk.
Nee dit is de foto van voor, hoe het er nu uitziet geen idee nog. Moet hem nog ophalen. Maar ik hoor van iemand dat wat ze nu gedaan hebben wettelijk niet mag? Dat ik daar op straat gewoon een bekeuring voor krijg dat ze er een stuk afgezaagd hebben?
 
Nee dit is de foto van voor, hoe het er nu uitziet geen idee nog. Moet hem nog ophalen. Maar ik hoor van iemand dat wat ze nu gedaan hebben wettelijk niet mag? Dat ik daar op straat gewoon een bekeuring voor krijg dat ze er een stuk afgezaagd hebben?
als ze het netjes gedaan hebben zie je het niet eens en krijg je dus geen bekeuring, bij bak en braadwerk trek je misschien aandacht.
 
Als de agent je demper uit elkaar haalt kan je het misschien zien dat er een stuk van af is gezaagd ja.

Je krijgt niet een bekeuring omdat ‘ie is doorgezaagd, maar een bekeuring omdat hij waarschijnlijk te hard klinkt daardoor. Maar ik denk dat het bij jou wel mee zal vallen, zo lang ze er geen 10cm+ van af hebben gehaald
 
Als de agent je demper uit elkaar haalt kan je het misschien zien dat er een stuk van af is gezaagd ja.

Je krijgt niet een bekeuring omdat ‘ie is doorgezaagd, maar een bekeuring omdat hij waarschijnlijk te hard klinkt daardoor. Maar ik denk dat het bij jou wel mee zal vallen, zo lang ze er geen 10cm+ van af hebben gehaald
Mijn issue is meer dat ik me afvraag of ik dit een gepaste oplossing moet vinden voor een motor die nu nog onder de garantie valt.
 
Mijn issue is meer dat ik me afvraag of ik dit een gepaste oplossing moet vinden voor een motor die nu nog onder de garantie valt.
Gerepareerd is gerepareerd,wat had je dan verwacht een hele nieuwe demper?
Als het geluid acceptabel is vergeleken met hoe het was is het een prima oplossing,is het nu een veel
harder geluid,tja dan kan je een betere oplossing eisen.
 
Ik heb Barbier recent gegoogeld omdat ze een interessante fiets hadden staan. Ik ben geen negatieve reacties tegen gekomen, wel veel mensen die blij waren dat hun garantiegeval correct was afgehandeld.
Ik denk dat je eerst je motor moet gaan halen.
 
Onlangs een 2e hands Fireblade gekocht bij Barbier en helemaal niet opgemerkt dat het demper stuk ingescheurd was en ook nog eens verkeerd gemonteerd was.

Als je dat niet gezien en gehoord hebt. 8)7 Dan ben je echt wel een noob.
Dat is geen verborgen gebrek. Een koper heeft ook een onderzoeksplicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan